UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przewody hamulcowe w oplocie

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 8 miesiąc ago #121

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
WEMAR - wymieniłem przewody na identyczne z Twoimi. Układ „F” i stalowy kolor z przodu i czarny tył. Mam podobny problem jak Ty z brakiem osłony na wspornikach. Jak sugerowałeś kupiłem przeźroczystą rurkę termokurczliwą fi 19mm w spoczynku i teoretycznie fi 9mm po całkowitym skurczeniu. Jednakże pomimo zapewnień producenta nie kurczy się aż tak bardzo i wisi jak kondon na przewodzie i po prostu szpeci. :nie: Niestety kolejny, mniejszy w katalogu rozmiar rurek fi 15mm uniemożliwia przeciągnięcie rurki przez końcówki przewodów. Jakiej rurki użyłeś i może wrzucisz jakieś zdjęcia jak to wygląda po instalacji?

Zamiast na przewody, to na chwilę obecną założyłem gumowe rurki na wsporniki. Co prawda, wygląda średnio ale i tak dużo lepiej niż luźny flak na przewodach.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 10 lata 8 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #122

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Yamaha ocenia trwałość swoich przewodów na 4 lata, bo co tyle sugerują wymianę.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #123

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Ja akurat w tym roku znowu wymieniłem klocki jak i płyn hamulcowy. Robię to co drugi rok. Z tyłu mam brzytwe że ani mi nie przyszło do głowy zeby wymieniac przewody. Jednak guma tak piszesz może byc juz do wymiany. W przyszłym roku czekaja mnie wydatki kurna. Kapcie przód, tył, przewód tył jak również chromowanie kilku części. Kurna dorga będzie ta zima - brrr!!!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #124

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Guma ulega zestarzeniu i w pewnym wieku warto ją zastąpić nową lub czymś trwalszym.
U mnie płyn był do wymiany, a i tak planowałem porządny przegląd hamulców.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #125

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
dlatego tyłu nie wymieniłem, bo i tak przy za dużym nacisku nogą koło staje.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #126

  • Nitol
  • Nitol Avatar
zamiast pompki za 160 zł wystarcza strzykawka tzw. setka - wytwarza wystarczające podciśnienie ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #127

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Operacja wymiany przewodów zakończona. Okazało się jednak, że gwint jest M10x1m25, a nie tak, jak podaje tabela.
Ostatecznie zakupu dokonałem tutaj - www.przewodywoplocie.pl/
Cena niewiele wyższa niż poprzednim linku, ale za to w komplecie wszystkie pierdołki jakie są potrzebne.
Sprzedający dobrze zorientowany w temacie - dostał fotki i to mu wystarczyło by dobrać zestaw. Dostawa w 3 dni.

Zmieniłem układ przewodów z przodu na S. Przód wybrałem w wersji "stalowej", a tył na czarno.

Uwagi:
- przednie przewody nie mają dodatkowej osłony w miejscu ocierania się o pałąki na lagach i na dolnej półce - założyłem kawałki przeźroczystej rurki termokurczliwej i zagrzałem, jako dodatkową osłonę w miejscu gdzie przewody ocierają o pałąki podczas pracy zawieszenia.
- na przednich przewodach nie ma tego co napisałem wyżej, są za to "oliwki" z gumy (2 szt.), które nie bardzo pasują do prowadzenia przewodu (nie ma do czego ich upiąć).
- zdjęte z przednich przewodów oliwki (jedna) przyda się na tylny przewód, bo na nim jest o jedną mniej, niż punktów mocowania.
- do wymiany przewodów konieczne jest zdemontowanie wspornika wydechów, bo na nim jest jeden z klipsów mocujących przewód, a nie da się wyjąć śruby, bez jego zdjęcia.

Odpowietrzanie.
Przód odpowietrza się bardzo szybko i prosto - można w dużej mierze zdać się na opad grawitacyjny. Przy końcowy odpowietrzaniu należy jednak pamiętać o odpowiednim przekręceniu kierownicy, tak by odpowietrznik znalazł się w najwyższym punkcie zacisku.
Napełnienie tyłu i odpowietrzenie to już bardziej skomplikowane zadanie. Ze względu na to, że zbiorniczek jest wyżej niż góra zacisku, to nie ma co liczyć na pomoc grawitacji. Przydaje się długi (1,5m) wężyk i zaciągnięcie płynu ustami (lub zakup pompki za 160 zł) - długość wężyka uchroni nas przed zassaniem płynu do ust.
Dobrze też będzie pozostawić nowy przewód luźno, do zakończenia odpowietrzania, ponieważ w pewnym fragmencie wypada on wyżej niż zacisk i pojawiają się problemy z całkowitym odpowietrzeniem zacisku.

Efekt końcowy - hamulce są bardziej wyczuwalne. Przy mocniejszym wciśnięciu działają skuteczniej, co wymaga wyćwiczenia nowych nawyków w ich obsłudze.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 9 miesiąc ago #128

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
WEMAR – która z wietrznych bogini pozwala Ci się dosiadać??? To podstawowe pytanie. Tabela mówi wprost o WS ale wiadomo, że „bodajże” wszystkie od początków swych dziejów RS mają przednie heble (zaciski i tarcze)od YZF R1, czyli M8x1,25. Zresztą sprawdziłem u siebie podczas standardowej wymiany płynu i grzebień wskazał zarówno z przodu jak i z tyłu M8x1,25.

Zonk polega na tym, że wszyscy producenci czy sprzedawcy twierdzą, że japoński motocykle mają śrubę przewodu o rozmiarze M10x1,25, a na M8x1,25 robią wielkie oczy. By mieć pewność, musiałbym wykręcić jedną ze śrub, ale wiadomo jaki będzie tego skutek uboczny - odpowietrzanie. Wychodzi jednak na to, że raczej nie mam wyjścia.
TataMichas napisał:
grzebień wskazał zarówno z przodu jak i z tyłu M8x1,25
Grzebień potwierdził tylko, że to skok 1,25, bo średnicy gwintu się nim nie weryfikuje, a na M10 i M8 skok będzie ten sam. Zatem rozumiem, że średnicę gwintu sprawdziłeś suwmiarką.


TataMichas napisał:
To znaczy, nie działają odnośniki do: certyfikatów, budowy samych przewodów i innych "życiowo ważnych informacji".
U mnie wszystko się wyświetla, choć przyznaję, strona chodzi dość powolnie.
Namiar na tego gościa dostałem od kolegi, który wymieniał przewody w sportowej Maździe, a ze względu na wzmocniony silnik, dobre hebelki to u niego ważna rzecz. Z tego też co wiem, to kupowało u niego sporo innych osób bawiących się samochodowymi zawodami na 1/4 mili i podobnych.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #129

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Majk – YTELAK da radę. www.yamaha-roadstar.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=9&id=54460&Itemid=188&lang=pl

WEMAR – która z wietrznych bogini pozwala Ci się dosiadać??? To podstawowe pytanie. Tabela mówi wprost o WS ale wiadomo, że „bodajże” wszystkie od początków swych dziejów RS mają przednie heble (zaciski i tarcze)od YZF R1, czyli M8x1,25. Zresztą sprawdziłem u siebie podczas standardowej wymiany płynu i grzebień wskazał zarówno z przodu jak i z tyłu M8x1,25.

Odnośnie przewodów z linka którego podałeś, to raczej słabo widzę, a w zasadzie w ogóle nie widzę, bo strona nie działa (przynajmniej u mnie – co odbieram jako dziadowo!!! B) ) To znaczy, nie działają odnośniki do: certyfikatów, budowy samych przewodów i innych "życiowo ważnych informacji".
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #130

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Przewody i końcówki mogą być różnego koloru, ale dla naszych sprzętów rekomendowane będą – znów opinia ze sklepu: „najbardziej odpowiedni będzie przewód z przezroczystą otuliną (wygląda jak goły nierdzewny oplot). Co więcej każdy z przewodów może być innego koloru – znów cytat: „Można zamówić inny kolor na przód i inny na tył”.
Właśnie taki układ planuję. Z przodu układ F na przewodach w przeźroczystej otulinie, na tył przewód czarny.
Przy zmianie konfiguracji z S na F wyszło mi, że cały zestaw (2x przód, 1x tył plus jedna śruba banjo podwójna plus 8 podkładek miedzianych wyjdzie w cenie ok. 320 zł, przy zamawianiu pod poniższym linkiem:

www.przewodystalowe.pl/

W moim przypadku (standardowa kierownica) potrzebne będą przewody długości 100 i 110 cm na przód i 125 cm na tył (liczone oczko-oczko). Z przodu jedna strona oczko proste, z drugiej 15st. w płaszczyźnie oczka, tył jedna strona 90st poprzecznie, druga 45st.-60 st. poprzecznie.

Rozmawiałem z gościem i ma wszystko co trzeba, choć nie wszystko jest na stronie (śruba podwójne banjo M8x1,25).

Niestety, tej śruby nie jestem pewien, bo w jednych zestawieniach widnieje M8x1,25 a w innych M10x1,25. Sądząć jednak po rozmiarze klucza i tym, że główka śruby jest poszerzona dla lepszego uszczelnienia, to powinno to być M8x1,25, czyli tak jak w tabeli, którą podałeś. Klucz 12. Niestety M10x1,25 są na klucz 13 więc po obrazkach trudno powiedzieć. Pytałem, bo sądziłem, że ktoś ten temat już przerabiał.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #131

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
TataMichas napisał:
Oto odpowiedź od jednego ze sklepów sprzedających przewody HELa: „Cena kompletu przód + tył (przód w układzie F) to 390zł. Przód w układzie S (jak fabrycznie) + tył 520zł” Po trzecie w sprzedaży „od ręki” są gotowe już komplety dobrane do marki moto we wszystkich układach P, S, F, O.

A mozesz dac namiary na ten sklep gdzie mozna sobie kupic takie dwa przewody hamulcowe na przod ?
tez o tym myslalem aby wywalic ten dosyc brzydki trojnik z przodu zwlaszcza jak wywalilem lampe i troszke to szpeci motocykl.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #132

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar napisał:
Nikt nie zna rozmiaru gwintu tej śruby? Wiem, że to M8 tylko x1 czy x1,25?

W załączniku umieściłem dane gwintów.

Odnośnie zmiany układu z fabrycznego z trójnikiem (typ S) na „F” czyli z dwoma przewodami od pompki to zrobiłem już orientację w temacie. Otóż po pierwsze wg wszystkich producentów oba układy są w pełni współzamienne, czytaj jednakowo sprawne. Po wtóre, nowy układ jest o wiele…tańszy. Oto odpowiedź od jednego ze sklepów sprzedających przewody HELa: „Cena kompletu przód + tył (przód w układzie F) to 390zł. Przód w układzie S (jak fabrycznie) + tył 520zł” Po trzecie w sprzedaży „od ręki” są gotowe już komplety dobrane do marki moto we wszystkich układach P, S, F, O.

Co wchodzi w skład kompletu: przycięte do długości, zaopatrzone w gumowe tuleje do mocowania i zakute w odpowiednio wygięte STALOWE końcówki przewody z nylonowym, odpowiednia ilość podkładek i odpowiednia ilość śrub o odpowiedniej długości. Przewody i końcówki mogą być różnego koloru, ale dla naszych sprzętów rekomendowane będą – znów opinia ze sklepu: „najbardziej odpowiedni będzie przewód z przezroczystą otuliną (wygląda jak goły nierdzewny oplot)". Co więcej każdy z przewodów może być innego koloru – znów cytat: „Można zamówić inny kolor na przód i inny na tył”.
Oczywiście mówimy teraz tylko i wyłącznie o moto w oryginalnej konfiguracji/położeniu pompek. W przypadku zmian długości przewodów czy też kąta wygięcia końcówek na realizację trzeba czekać do dwóch tygodni, gdyż podobnież HEL produkuje/zakuwa tylko u siebie.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #133

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #134

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Nikt nie zna rozmiaru gwintu tej śruby? Wiem, że to M8 tylko x1 czy x1,25?
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 10 lata 10 miesiąc ago #135

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Odkopię temat.
Chciałbym wymienić przewody hamulcowe na przewody w oplocie, zmieniając jednocześnie konfigurację przodu. Chcę wywalić trójnik i poprowadzić bezpośrednio z pompy dwa przewody. Czy ktoś przerabiał w ten sposób? Jakiego rozmiaru śruba musi iść od strony pompy?
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 11 lata 2 tygodni ago #136

  • Dall-as
  • Dall-as Avatar
kiwak napisał:
Pytanie o firmę którą polecacie jeśli chodzi o przewody hamulcowe w oplocie.

W poniższej (przewody HEL) policzyli mi 520 z wysyłką przód i tył:

przewodywoplocie.pl

Piszą tak:

Wszystkie przewody HEL Performance wyposażone są w końcówki ze stali
nierdzewnej (nie ocynk ani alu). HEL jest jedynym na świecie producentem
oferującym kolorowe końcówki z nierdzewki. Cena kompletu jest stała
niezależnie od wybranej wersji kolorystycznej końcówek i przewodu. Przewody
dostarczane są wraz z kompletem śrub mocujących z nierdzewki i miedzianych
podkładek. Najwyższa jakość potwierdzona jest dożywotnią gwarancją.

Znalazłem coś takiego: allegro.pl/show_item.php?item=3152033725 , co o tym myślicie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 11 lata 1 miesiąc ago #137

  • Skygge
  • Skygge Avatar
Na moje oko ten z nierdzewki wygląda solidniej, ten metalizowany to chyba rzeczywiście, nawet z resztą na fotach wygląda tak jakoś za delikatnie...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przewody hamulcowe w oplocie 11 lata 1 miesiąc ago #138

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Miałem taki oplot ,w stanach kosztuje ok 20$ w komplecie na moto.Pewnie gdzieś nawet leży ,próbowałem to to założyć ale według mnie to gówno warte.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

dziurawic czy nie? 11 lata 1 miesiąc ago #139

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Skygge napisał:

Ooooooooo o takie wlasnie cus chodzilo !!!!
Dzieki :dobrarobota
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

dziurawic czy nie? 11 lata 1 miesiąc ago #140

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Dobry ten oplot
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.050 s.
Zasilane przez Forum Kunena