Witam wszystkich,
mam w szczególności pytanie do Krzyśka Uploada i Michała Wykrzyknika.
Panowie jaka macie wiedzę na temat diagnostyki, pomiaru rezystancji cewek zapłonowych, kopułek świec zapłonowych i samych przewodów.
Z mojej serwisówki wynika że WRSY do 2003 maja mieć:
pomiar oporu na cewce,
>styki doprowadzajace prąd 1,53-2,07 ohms
>wyjscie wyskiego napięcia 12-18 k ohms
opór kopułki swiec zapłonowych to 10 k ohms
2004 i poźniej
cewki
pierwszy pomiar 1,32-1,78 ohms
wyjscia wysokiego napiecia to samo co do 2003 roku czyli 12-18 kohms
kopułki 10 k ohms
ja mam 2004 , kiedyn pomierzyłem zadna wartosc nie odpowiada tym danym, wiec tak:
kopułki świec maja opór:
obie po prawej stronie silnika od strony filtra powietrza maja opór powyzej 11, k ohms
kolejno 11,55 i 11,20
lewa strona silnika przedni baniak 8, 57, tylny 8,42
cewki maja pierwszy pomiar powyzej 20 ohmów, jedna ma 20, 8, druga prawie 22
.
Jak sie domyslacie, powodem tych pomiarów, jest zły kolor swiec poprostu sa czarne, miesznaka ustawiona, swiece zmienione, szukam wiec dalej,
czy to oznacza, ze wyzej wymienione elementy kwalifikuja sie do wymiany,
prosze o pomoc, , pozdrawiam, Jano