Moje doswiaczenia z akumulatorem.
W zeszłym roku na poczatku sezonu padł oryginalny Yuasa YTX20L-BS.
W TYM SKLEPIE
sklepcentra.pl/sklep/akumulator-motocyklowy-yuasa-ytx20lbs-p-66.html
kupiłem nowy, naładowany ale nie zalany akumulator. Był dołączony nabój z elektrolitem, który nałozyłem na otwory cel i po około 20 minutach elektrolit spłynąl w całości do akumulatora, potem zgodnie z zaleceniami sprzedawcy
odczekałem aż przestało być słychać syczenie z cel, trwało to około godziny a poźniej załozyłem zaślepkę cel dołączoną do akumulatora.
To cała procedura.
Firma od której kupiłem w/w akumumlator dołaczyła gratis automatyczna ładowarkę , która mozna tez kupic u nich
oto link
www.sklepcentra.pl/sklep/ladowarka-automatyczna-2v6v12v-p-280.html?osCsid=4fb3e70027c59ecc1c251f1d8685db8c
To wszystko, ale wazne informacje również otrzymałem.
Otóż nasze akumulatory nie powinny być ładowane żadnymi innymi prostownikami jak tylko automatyczne ładowarki! W okresie tzw. martwego sezonu moze ona być podpięta na stałe do (wymontowanego z motocykla) akumulatora. ładowarki te działają tak jak regulator napiecia, ładuja akumulator po czym gdy rozpoznaja ze jest w pełni naładowany wyłączaja prąd ładowania i tak w kółko. Nie ma więc obawy ze cos sie złego stanie.
Mozna też naładowac go do pełna i raz na miesiąc, połtora czynność powtórzyc. Bezwzglednie jednak trzeba akumulator na zime z motocykla wymontowac i przechowywać w temperaturze około 15-20 st celsjusza.
Napięcia:
w pełni naładownay akumulator powinien pokazać napięcie pomiedzy 12,8- 13V.
Jezeli napiecie mierzone jest niższe od 12,8V akumulator nalezy doładować.
Napiecie 12V lub mniejsze oznacza ze akumulator konczy swój zywot!
Mam nadzieje, ze te informacje beda dla was pomocne,
:butt: :moto: