UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Zerowanie zegara

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #1

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Do usług :$:
Reszta to pikuś
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #2

  • Wilk
  • Wilk Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Bóg wybacza, motór nigdy.
  • Posty: 835
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 8
Miałem to samo od roku a może i więcej. Aku padało i przy starcie zerowało licznik i nie palił od pierwszego razu ale jakoś odpalał. Przed trzema tygodniami padł całkowicie i teraz na nowej Yuasie pali na dotyk i licznik nie wariuje.
Człowiek się całe życie uczy i umiera głupi jak to mawiają starzy moturzyści.
Ukłon w stronę Krzycha1200 za cenne porady i sugestie oraz szybko zdiagnozowaną usterkę na telefon :br:
Życie jest jak koło od motoru, się kręci.
Ostatnio zmieniany: 11 lata 11 miesiąc ago przez Wilk.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #3

  • Villie
  • Villie Avatar
Krzysiek bez bicia przyznaję, że należę do tej większości - stara bateria już się utylizuje. Nową zakupiłem z konieczności w salonie Yamahy (chyba YASA lub jakoś tak) - bo stara zdechła mi całkowicie. Ostatni kilometr na starej baterii bardzo głośno słychać było nieregularne stukanie w tej skrzynce którą opisał TataMichas (dekompresator). Powiedzieli mi w serwisie że to przez b.mały prąd.

Aku zmienione, śmiga pięknie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #4

  • Upload
  • Upload Avatar
Większość ludzi myli akumulator żelowy z bezobsługowym.
Sprawdźcie proszę co macie
Pozdrawiam
Krzysiek
Megula Czarnula
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #5

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Miałem tak samo i to było aku, polecam Varte.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #6

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Tak na marginesie to nie powinno ładować się akumulatora żelowego prądem o wartości 1/10 pojemności aku :nie:

Te akumulatorki muszą być ładowane małym prądem,takim z ładowarki do motocykli.Poniżej 1 A - powiedzmy 800mA
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #7

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
TataMichas napisał:
Villie – to na bank będzie aku, tym bardziej, że przedtem działał ale skoro już zapytujesz o dekompresator, to jego działanie sprawdzić można dwojako. Mniej inwazyjnie, to pomiar napięcia zapodanego na cewkę (zaciski) dekompresatora lub w kostce pod zbiornikiem. Napięcie podawane jest wyłącznie podczas rozruchu, do momentu odpalenia silnika.
Bardziej inwazyjnie, czyli po chłopsku. To zdjęcie osłony dekompresatora (chyba 3 śruby imbusowe) znajdującego się pod filtrem powietrza, za pokrywą kół napędu rozrządu. Mała pokrywa w kształcie sześcianu??? Po lewej stronie od dekla z napisem Yamaha. Szczegóły w załączeniu. Niestety jestem w robocie i nie mam lepszych zdjęć. W wielkim skrócie - jak zdejmiesz pokrywkę i włączysz rozrusznik (o ile będziesz miał prąd) to dekompresator za pomocą widocznej na zewnątrz dźwigni wciśnie pręty unoszące zawór wydechowy. Ruch tej dźwigni trzeba obserwować. Oczywiście jest jeszcze kilka czynników wpływających na skuteczność działania tego ustrojstwa, ale to inny temat.

Widziałem też opis działania tego ustrojstwa zaraz na początku serwisówki.

Znów mam problem z załącznikami do wiadomości :(





"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 11 lata 11 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #8

  • kiwak
  • kiwak Avatar
To aku padł . Pewnie trzymałes w chłodnym garażu przez zimę ?

Miałem identyczne objawy. Teraz pilnuje w zimie akumulatora.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #9

  • Villie
  • Villie Avatar
Dzięki Panowie za radę. Posprawdzam to wszystko.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #10

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Kabel widoczny - idzie wzdloz ramy gruby po lewej jej stronie dołęm.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #11

  • wcezary
  • wcezary Avatar
U mnie, pewnego razu dodatni klem odkręcił się od wibracji.
Polecam
www.akumulatory.auto.pl/porady
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #12

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Villie – to na bank będzie aku, tym bardziej, że przedtem działał ale skoro już zapytujesz o dekompresator, to jego działanie sprawdzić można dwojako. Mniej inwazyjnie, to pomiar napięcia zapodanego na cewkę (zaciski) dekompresatora lub w kostce pod zbiornikiem. Napięcie podawane jest wyłącznie podczas rozruchu, do momentu odpalenia silnika.
Bardziej inwazyjnie, czyli po chłopsku. To zdjęcie osłony dekompresatora (chyba 3 śruby imbusowe) znajdującego się pod filtrem powietrza, za pokrywą kół napędu rozrządu. Mała pokrywa w kształcie sześcianu??? Po lewej stronie od dekla z napisem Yamaha. Szczegóły w załączeniu. Niestety jestem w robocie i nie mam lepszych zdjęć. W wielkim skrócie - jak zdejmiesz pokrywkę i włączysz rozrusznik (o ile będziesz miał prąd) to dekompresator za pomocą widocznej na zewnątrz dźwigni wciśnie pręty unoszące zawór wydechowy. Ruch tej dźwigni trzeba obserwować. Oczywiście jest jeszcze kilka czynników wpływających na skuteczność działania tego ustrojstwa, ale to inny temat.

Widziałem też opis działania tego ustrojstwa zaraz na początku serwisówki.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Villie

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #13

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Na bank aku, miałem identyczne objawy, jak chcesz podjedż do mnie do Jarosławia mozemy przełozyc baterię, ale wątpie czy to cos da ... tele na mapie ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #14

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Villuś - jak mi padał aku to miałem identyczne objawy jak Ty. Więc się nie stresuj. Również z własnego doświadczenia Ci powiem, że jak zdycha to najlepiej od razu zainwestować w nowy. Szkoda stresa - a zakup i tak Cię nie ominie.
Co do odpalania na pych - to gdzieś czytałem, że w przypadku gwiazdek nie jest to najlepszy pomysł. Jak znajdę to zarzucę tekstem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #15

  • Villie
  • Villie Avatar
Temat elektrolitu jest ok - mam akumulator żelowy, więc nie uzupełniam.
Jak zrobię jakąś trasę (powiedzmy 50km), to wszystko działa ok, ale po kilku godzinach postoju przy obecnej temp. (ok. 8-10 stopni) znów są problemy.
Zapnę aku na prostownik i zobaczymy co to będzie. Przy okazji też posprawdzam wszystkie kabelki.
Torturro ten o którym piszesz jest jakoś widoczny, czy trzeba pogrzebać?

PS TataMichas w sprawie dekompresatora - nie mam pojęcia - jak to sprawdzić?
Ostatnio zmieniany: 11 lata 11 miesiąc ago przez Villie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #16

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Ewentualnie kabel glowny od aku - do rozrusznika - i jego podłącznenia - do sprawdzenia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #17

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Obja wy świadczą o słabym akumulatorze.Ja bym na początku podładował akumulator.Ładujemy prądem 1/10 pojemności (16ah,czyli 1,6A)przez 10h,powinien być naładowany...jeśli będzie się to powtarzać trzeba pomyśleć o nowym akumulatorze.Przed ew. ładowaniem sprawdź poziom elektrolitu.Dolewamy tylko wodę destylowaną.

Zegar zeruje się z powodu zbyt niskiego napięcia w czasie rozruchu.Napięcie wtedy siada (spada) poniżej granicy jakiej zegar potrzebuje do prawidłowej pracy działania elektroniki zegara i się resetuje.Gdyby miał zasilanie buforowe tego by nie było.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #18

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Dekompresator działa?

Wszystko wskazuje niestety na aku. Niewystarczający prąd rozuchu. W poprzednich sprzętach miałem podobnie.

Porada – spróbuj pożyczyć od kogoś aku i spróbować odpalić. Bez kosztowo ale diagnostycznie bardzo skuteczny test.
Warto również prostownikiem z małym natężeniem prądu potraktować baterię na kilka godzin, a nóż…widelec?

Odnośnie palenia na pych się nie wypowiadam. W ten sposób paliłem tylko Junkersa (skutecznie) i nie mam pojęcia co może się przytrafić Gwieździe.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Zerowanie zegara 11 lata 11 miesiąc ago #19

  • Villie
  • Villie Avatar
Witam, panowie, mam nastepujący problem: Od jakiegoś czasu (jakieś 2 tygodnie) często zdarza mi się sytuacja, że przy uruchamianiu silnika zeruje mi się zegar (ustawia się na godzinę 1:00). Temu wszystkiemu towarzyszy czasem taki objaw, że rozrusznik zakręci raz, później chwila ciszy (przycisk zapłonu cały czas wciśnięty) i po 1-2 sekundach kręci dalej i zegar wyzerowany. Zawsze odpalam silnik na N i z wciśniętym sprzęgłem.
Od 2-3 dni doszedł do tego problem żeby w ogóle odpalić moto, bo czasem zamiast rozrusznika, słychać takie szybkie pstrykanie i moto stoi jak stało. Jedynym wyjściem jest wtedy palenie na pych.

Pytanie: Czy te wszystkie objawy świadczą o zbliżającym się końcu życia baterii?
Czy odpalanie gwiazdy na pych grozi czymś poważnym? (zerwanie paska?)
Nie wiem czy ma to jakieś znaczenie i czy tak powinno być, ale odpalanie na pych możliwe jest tylko na luzie i jak już rozpędzę to wrzucam bieg, bo na jedynce z wciśniętym sprzęgłem nie jestem w stanie popchnąć maszyny - od razu wtedy kręcę silnikiem.

Dodam że jest to 1600 na gaźniku.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.059 s.
Zasilane przez Forum Kunena