UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: Układ wysokiego napięcia

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #21

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Mam standardowe dynso japonskie. One nie chca sie dac rozebrac. Musze pomyslec chyba o tym zamienniku...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #22

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Numeracja jest raczej ze względu na długość kabli. Ważne żeby z jednej cewki obydwa kable trafiły na jeden garnek. Z lewej strony na tylny z prawej na przedni. Zależy jakie cewki zakupiłeś w zatopinoymi już kablami na stałę czy też z mozliwością ich wymiany. Osobiście pamiętam że koleś szukał cewki po numerze katalogowym a że nie mógł znaleść dał mi zamiennik, który śmiga do dziś. Jednak co do precyzyjnej odpowiedzi jaka zależność jest między RS-em a WS-em co do cewek to muszą zająć tu miejsce szpenie od elektryki!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #23

  • kiwak
  • kiwak Avatar
pytania:
1/ dlaczego kable do swiec maja oznaczenie 1 do 4? Czy ma znaczenie jesli zamienie 1 z 2? Czy ma znaczenie jesli zamienie 1 z 3 ?
2/ Tom, jak zamieniles kable do cewek? czy da sie te kable z cewki wyjac? Mnie sie nie udalo wiec prosze o wsparcie
3/ podstawilem cewke o innym symbolu, w efekcie dziwnie oddycha. Obie cewki od rs lub ws. Czy cewki sa inne w roznych modelach? Byly jakies zmiany miedzy wersjami ?
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez kiwak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #24

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Qrwa zapomniałem w odpowiednie miejsce wcisnąć "..." - mój błąd :(
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #25

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4608
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Moze by tak wyizolowac czesc postow o prundzie i cewkkach i przeniesc do łelektryki ?
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #26

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TomHal napisał:
Dzięki Pany za szerokie wyjaśnienia chociaż z mojej strony ten wpis był bardziej na pograniczu wytknięcia właśnie braku galwanicznej separacji układów ...
W RS'ach układy są właśnie rozdzielone galwanicznie.
TomHal napisał:
Cewki w naszych motocyklach właśnie należą do zespołu układu elektrycznego któru ma bardzo wysoki stopień zawodności co pociąga za sobą wiele nie wytłumaczalnych zachowań w instalacji elektrycznej.
Układ zapłonowy w RS'ach należy do najlepszych i najniezawodniejszych jakie są stosowane. Przebija go tylko układ z osobną cewką na każdą świecę, ale nie słyszałem by takie rozwiązanie było stosowane poza samochodami.
Usterkowość układu zapłonowego w RS'ie może wynikać jedynie z niskiej jakości komponentów lub ich zużycia.
Ponieważ produkcje japońskie raczej mają dobrą jakość, to najczęściej winą jest zużycie (lub "wysługa lat").
W przypadku cewek i przewodów narażonych bezpośrednio na działanie warunków atmosferycznych ważne jest dbanie o stan izolacji połączeń oraz okresowa wymiana przewodów wysokiego napięcia, a przynajmniej ich kontrola.
W zasadzie dla przewodów zapłonowych wysokiego napięcia przyjmuje się okres używalności na 5-6 lat.

Najprostszym sposobem stwierdzenia dobrej kondycji przewodów wysokiego napięcia, jest przyłożenie do nich metalowego pręta czy odizolowanego przewodu, który ma połączenie metaliczne np. z kierownicą. Silnik musi pracować, a sprawdzenie trzeba zrobić w ciemności. Jeśli w w miejscu dotknięcia pręta do przewodu WN pojawi się niebieskie światło (a raczej poświata), to przewody są do wymiany, bo mogą zawieść w deszczu. Wbrew opisowi, test jest całkowicie bezpieczny i nikomu nie grozi nawet niewielkie połaskotanie prądem.
Oczywiście to sposób amatorski, ale mało kto zakupi za kilka tysięcy złotych tester izolacji o stosownym napięciu próby.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #27

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Dzięki Pany za szerokie wyjaśnienia chociaż z mojej strony ten wpis był bardziej na pograniczu wytknięcia właśnie braku galwanicznej separacji układów niż z powodu braku wiedzy. Cewki w naszych motocyklach właśnie należą do zespołu układu elektrycznego któru ma bardzo wysoki stopień zawodności co pociąga za sobą wiele nie wytłumaczalnych zachowań w instalacji elektrycznej. Ale to raczej podlega rozmówkom w innym temacie.
Mimo wszystkiego dzięki za info!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #28

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Kolega wyżej wyjaśnił w czym rzecz. Jeśli potrzebujesz bardziej obrazowo to masz tutaj:
pl.wikipedia.org/wiki/Separacja_galwaniczna

W starszych układach zapłonowych oba obwody miały połączenie do masy, co nie zmieniało zasady funkcjonowania, a oszczędzało połączeń kablowych. Cechą charakterystyczną obwodu był rozdzielacz zapłonu.
W nowocześniejszych układach stosowane są bardziej niezawodne układy bezrozdzielaczowe, a cewka zapłonowa, od strony wysokiego napięcia, ma każdy z końców podłączony do osobnej świecy. Mogą to być dwie świece z jednego cylindra lub świece z różnych cylindrów o przesunięciu zapłonu o 180 stopni.
Wadą układu bezrozdzielaczowego jest to, że tzw. "minus" w obwodzie wysokiego napięcia nie jest równoznaczny z masą motocykla/samochodu. Ma to negatywny wpływ na świece, bo dla nich istotny jest kierunek przepływu prądu. Optymalne dla ich pracy, a raczej trwałości jest by "plus" był na elektrodzie środkowej, a "minus" na elektrodzie bocznej.
Dlatego zalecane jest, by dla takich obwodów, podczas okresowego przeglądu świec, dokonać ich zamiany miejscami.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TomHal

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #29

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Galwanicznie rozdzielone - nie mające ze mają ze sobą bezpośredniego połączenia (styku). W przypadku cewki VN,połączenie (jeśli tak można powiedzieć) między uzwojeniem pierwotnym i wtórnym jest indukcyjne. Inaczej,lub jak kto woli to: połączenie nie metaliczne. "Łącznikiem" jest tu strumień magnetyczny.

Odwrotnością jest galwaniczne połączenie (zespolenie),NAJLEPSZE występuje w przypadku zespawania zlutowania (nie skręcenia czy mocnego ścisku).
avatar
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TomHal

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #30

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
wemar napisał:
Te dwa obwody są galwanicznie rozdzielne.
Nie że się czepiam ale bardzo bym prosił o wytłumaczenie tego zjawiska w kontekście problemu jaki został tutaj opisany. Chyba że galwanizacja ma od niedawna nowe pojęcie to z góry sorki.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #31

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Wemar nie neguję Twojej teorii bo jest zgodna technicznie, jednak u mnie w Drag Starze 650 po wymianie kabli wszystko wróciło do normy łącznie z ładowaniem, aku wytrzymało łącznie 7 lat ... było to być może jednostkowe doświadczenie, ale uważam, że opisać można bo różne zdarzają się przypadki ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #32

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Przebicie na kablu wysokiego napięcia nie może spowodować rozładowania akumulatora. Te dwa obwody są galwanicznie rozdzielne. Prąd z akumulatora zasila obwód złożony z modułu zapłonowego i uzwojenia pierwotnego cewki zapłonowej. Przewód wysokiego napięcia podłączony jest zaś do uzwojenia wtórnego cewki.

Jeśli następuje szybkie rozładowanie akumulatora, to należy przyczyny szukać w innym miejscu, a nie w przewodach zapłonowych.
W pierwszej kolejności należy sprawdzić napięcie akumulatora w spoczynku (kluczyk w pozycji "off" ), a następnie po odpaleniu. Pierwsza wartość powinna się mieścić w granicach 12,6-12,9V (im wyżej tym lepiej) - poniżej 12,6 akumulator należy traktować jak rozładowany. Po uruchomieniu silnika napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok. 14-14,6V (optymalne 14,3-14,4V). Jeśli ktoś ma wersję amerykańską, z głównym reflektorem załączanym "z urzędu" to napięcie po odpaleniu może być w okolicy 13,5 V (nie mniej) i powinno podnieść się do ok. 14,4V nawet przy niewielkim podniesieniu obrotów.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #33

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
dwa lata temu jak byliśmy w Mrągowie wracając przez Elbląg dopadł nas niemiłosierny deszcz. Moto zaczeło kuleć. Krzychu pamietam jak dziś oglądał Shreka z każdej strony i nagle ni z gruchy ni z pietruchy wepchnął mi nad cylindrami suchą szmatę. Wymień kable - stwierdził. Wymieniłem kable i fajki za jednym zamachem. Pewno co nie którzy widzieli - mam je w kolorze czerwonym. Kupiłem u Ytelaka. Przeżyły Bamberg więc znaczy się są OK.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #34

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #35

  • kiwak
  • kiwak Avatar
A taki kabelek skąd zdobyć ?

Kupić coś takiego ? - numer 023 (skopiuj cały link do przeglądarki)

sklep.intercars.com.pl/#/dynamic/uni/ws_tecdoc_2tab.php?wit=SKLEP&typ=61895&wsk=M&msg=YAMAHA%20XV%201700%20(Road%20Star)¬itle=1&call=daj_tdGrupyS¬itle=1&wit=SKLEP&msg=YAMAHA XV 1700 (Road Star)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez kiwak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #36

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... i tu by się potwierdziła "teoria kabla" miałem dokładnie tak samo ... prąd spier ... po przewodzie ... trzy próby uruchomienia i ledwo kręcił ... po wymianie przewodów (NGK) i doładowaniu aku do momentu sprzedaży działo się nic ... powodzenia w eliminacji problemu :++:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #37

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Mozliwe. Dziwne jest natomiast, ze szybko sie rozladowuje przy probie odpalania. Tak jakby akumulator sie na jakims przebiciu szybko rozladowywal. Sprawdze wszystkie opcje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #38

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Kiwak może to nie cewka tylko przewody wysokiego napięcia, miałem swojego czasu podobny problem w Drag Starze w trakcie jazdy w deszczu i po umyciu ... "padnięty" okazał się przewód cewki z pierwszego cylindra ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #39

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Teraz tak na zimno podejrzewam, ze cewka jest zepsuta - przebita.
Po zastanowieniu, w drodze do PL z Bamberg spadala mi czasem moc. Tu na miejscu jak probowalem odpalic to bardzo szybko rozladowywal sie akumulator.

Musze zakupic nowa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Układ wysokiego napięcia 10 lata 10 miesiąc ago #40

  • kiwak
  • kiwak Avatar
sprobuje, masz chyba racje, ze moze byc drugie dno. Daj Tom pls jakis link do tego Wurtha co polecilbys. Sprawdze, dzieki.

. ale bylo tak, ze jak dalem na maksa ssanie, ciagnalem manetka do konca to odpalil ale dziwnie chodzil. druga reke przytknalem do tlumika. Jeden dawal cieply gaz i pachnial spalinami a drugi dawal chlodny gaz bez ciepla i zapachu. przeczyscilem styki i wszystko ruszylo jak dawniej.
Zrobilem tez jedna rzecz o ktorej wczesniej nie pisalem, ale to nie mialo znaczenia. Wymienilem benzyne, bo nie moglem sobie przypomniec na jakiej stacji zatankowalem bak ;) podejrzewalem jakas wode lub cos dziwnego
Ostatnio zmieniany: 10 lata 10 miesiąc ago przez kiwak.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.052 s.
Zasilane przez Forum Kunena