UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Motocyklowy moduł bezpieczeństwa.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #1

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
NightRider faktycznie, dzięki za sprostowanie i wyprostowanie z włącznikiem ... zakręciłem się ... ale może komuś do lightbarów będzie pomocny ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #2

  • sosnos
  • sosnos Avatar
a stronka z przełacznikami fajna, moze i swoje kosztuja ale są dobrze wkomponowane w moto.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #3

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Hej, rozmawiałem z Papciakiem na ten temat, tzn moduł rozpoznaje ze gdy wyłączamy kierunek nie włączy sie podziękowanie. Tez mnie to martwiło.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #4

  • NightRider
  • NightRider Avatar
artek napisał:
Artek to jest przełącznik a do tego modułu potrzebny jest włącznik stykowy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #5

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Nitol napisał:
czy przy każdorazowym wyłączaniu kierunków nie mrugniemy trzykrotnie awariami (podziękowanie)

Z pewnością nie ale w sprawie montażu skontaktuj się z tym Piotrem Papciakiem 609500242 Prześłe ci dokładne informacje jak to podłączyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #6

  • Nitol
  • Nitol Avatar
www.smwproject.com/index.php?id=akcesoria te są fajniejsze. Posiadam również taki moduł i nie wiem jak to jest z tym podłączeniem pod off kierunków - czy przy każdorazowym wyłączaniu kierunków nie mrugniemy trzykrotnie awariami (podziękowanie)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez Nitol.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #7

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #8

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #9

  • sosnos
  • sosnos Avatar
możesz podłaczyć pod przycis Off od kierunków i nie bedzie to kolidowało z uzywaniem kierunkowskazów i awaryjek :-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #10

  • Młocio
  • Młocio Avatar
NightRider , masz rację bezpieczniej na pewno będzie z czujnikiem awaryjnego hamowania i właśnie taki zakupię , zastanawiam się gdzie zamontować włącznik tych świateł? na filmiku widzę ,że wykorzystałeś do tego puszkę od podgrzewania manetek ,ja takowej nie posiadam :mysli:
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez Młocio.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #11

  • sosnos
  • sosnos Avatar
a na co te klucze - mi sie przydaje jedynie ten do świec a reszta lezy i miejsce zajmuje.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #12

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Młocio, Zależy czego potrzebujesz. Moduł tylko świateł awaryjnych gabarytowo jest mniej więcej taki sam jednak montujesz go jak chcesz i gdzie chcesz. Jest miejsce pod tylnym zaczepem kanapy. Moduł bezpieczeństwa jak to się ładnie nazywa prócz świateł awaryjnych posiada jeszcze czujnik hamowania, który załącza światła awaryjne podczas gwałtownego hamowania. Kosztuje więcej ale zwiększa nasze bezpieczeństwo poprzez zmniejszenie ryzyka najechania na kufer naszego moto. Wrażliwość czujnika ustawiasz w zależności od obciążenia motocykla i siły hamowania. Tak więc nie ma mowy o przypadkowym włączeniu awaryjnych podczas hamowania. Jedynym problemem jest montaż. Ze względu na ten czujnik moduł musi być zamontowany w poziomie, dopuszczalne jest pochylenie go o 15% w dół. Kablami wychodzącymi w kierunku jazdy. I jedynym sposobem montażu zgodnie z zaleceniami jest stworzenie półki i przytwierdzenie do niej modułu. Niestety półka zabiera miejsce na standardowy zestaw fabrycznych kluczy, który musi zostać przeniesiony w inne miejsce. Jeszcze nie rokminiłem gdzie wsadzić te klucze. Jakiś wałek może? ale gdzie go przymocować?

A jak to wygląda możesz zobaczyć na filmie: sites.google.com/site/testankieta/motocyklowy-modul-bezpieczenstwa
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #13

  • Młocio
  • Młocio Avatar
mnie również zainteresowało to urządzenie ,zastanawiam się tylko czy samo awaryjne czy z czujnikiem hamowania , może bardziej doświadczeni koledzy podpowiedzą którą opcję lepiej zamontować
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #14

  • NightRider
  • NightRider Avatar
silnoręki napisał:
Właśnie dokonałem zakupu tegoż patentu ,/ wersja uboższa / bez sygnalizacji "awaryjnego
hamowania ", Bardzo profesjonalne podejście gostka do tematu, już dostałem info odnośnie
pomocy przy montażu. Czekam na paczkę i biorę się za montaż...!!!

Jak się uporam z montażem to się pochwale...!!! :foto:

Jak zamontujesz to zrób film jak to przymocowales i gdzie.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #15

  • silnoręki
  • silnoręki Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 358
  • Otrzymane podziękowania: 20
  • Oklaski: 1
Właśnie dokonałem zakupu tegoż patentu ,/ wersja uboższa / bez sygnalizacji "awaryjnego
hamowania ", Bardzo profesjonalne podejście gostka do tematu, już dostałem info odnośnie
pomocy przy montażu. Czekam na paczkę i biorę się za montaż...!!!

Jak się uporam z montażem to się pochwale...!!! :foto:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #16

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tu link do filmiku jak to działa (od połowy filmu):
www.cruisercustomizing.com/videoplayer.cfm?product_ID=11952&manufacturer_ID=58&category_ID=5
a tu sam produkt:
www.cruisercustomizing.com/signal-dynamics-back-off-brake-light-signal-module/part/SD-1004
Cena podobna (poza przesyłką) ale widać, ze instalacja dużo prostsza (mniej kabelków).

Elektronika do realizacji tego to raptem kilkanaście złotych za elementy plus 20-40 zł za czujnik bezwładnościowy - i jest to niezależne od tego, jakie funkcje ma spełniać.
To urządzenie z linków wyżej nie ma czujnika bezwładnościowego i zawsze wysyła serię błysków na początku hamowania, zatem w naszych polskich realiach da się je wykonać dużo taniej niż cena na rynek amerykański. Tym bardziej, ze nie ma żadnych elementów, które trzeba wystawiać na widok zewnętrzny, więc odpadają koszty elementów chromowanych.

Tutaj jeszcze jedno, prostsze wykonanie ale tylko do tylnej lampy na LED-ach:
www.cruisercustomizing.com/rivco-flashing-brake-light-modulator/part/RIV-FLSH
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #17

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Tomie to ne może być ten sam patent, bo jak by mozna było regulować sile hamowania. Podejrzewam ze załączeniu światła stop powoduje załączeniu czujnika, ktory zaczyna mierzyć sile bezwladnosciowy i jeśli dojdzie do granicznej wartości następuje załączenie kierunkowskazów.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #18

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Podejrzewam że jest to ten sam patent tyle tylko że zainstalowane na światłach stopu. J
ak koleś potrafił to zrobić na światła awaryjnych to i będzie to możliwe na światłach hamowania.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #19

  • NightRider
  • NightRider Avatar
Czułość siły hamowania regulujesz sam w zależności od stylu jazdy i obciążenia motocykla. Do dyspozycji masz w sumie 5 ustawień siły hamowania a do tego możesz każdą z nich ustawić w zależności od obciążenia motocykla. W zasadzie jakby się tak temu przyjrzeć to możliwości ustawień są nieograniczone tak że precyzyjnie możesz ustawić moment załączania się świateł kombinując dwoma parametrami siłą hamowania i wielkością obciążenia. A to ustrojtwo z usa o którym piszesz gdzie można dostać i ile kosztuje?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Motocyklowy moduł bezpieczeństwa. 10 lata 3 miesiąc ago #20

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Jak wygląda czułość tego patentu z sygnalizacją "awaryjnego hamowania"? Bo bardzo niebezpiecznym będzie dla kierującego, jeśli będzie się ta funkcja włączać przy każdym mocniejszym hamowaniu i mrugać awaryjnymi, gdy przyhamowaliśmy mocnej przed faktycznym skrętem w lewo i to sygnalizujemy. Jeśli ktoś widząc awaryjne będzie chciał nas objechać i wjedzie w nas z boku, to kiepsko to widzę. W dodatku takie nie przepisowe światła mogą nas skutecznie wyłączyć z ochrony ubezpieczenia komunikacyjnego. Ciekawszym rozwiązaniem jest dodatek dostępny Gwiazd w USA, gdy przy mocniejszym hamowaniu światło hamowania przez chwilę pulsuje.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena