Wklejam jeszcze raz, ustawienie TPS krok po kroku. Jak moder uzna za niepotrzebne, to niech wywali :)
Czujnik połozenia przepustnicy.
Potrzebny jest miernik elektryczny z wyświetlaczem. Zdemontuj zbiornik, dostań sie do kostki łaczącej 3 przewody wychodzace od TPS (czujnik połozenia przepustnicy) i teraz tak: jak rozepniesz wtyczkę są tam 3 przewody ,
>zółty
>czarny
>niebieski
pomiaru dokonaj omomierzem dotykając przewody niebieski (plusowy przewód omomierza) i czarny ( minusowy) powinieneś uzyskac wartość od 4,00-6,00 Ohm, u mnie np jest 4,85, mnożysz ten wynik x14 i to daje ci wynik jaki powinien wskazywać pomiar. Przewodów żółtego (przewód plusowy omomierza) i czarnego(minusowy). W/g mojego wynik wychodzi 67,9 ( u ciebie wynik pokaze pierwszy pomiar), ale musisz mieć skręconą na zero przepustnicę, czyli oprzeć sie ona musi o scianke gażnika ( wtedy nie bedzie wolnych obrotów gdybyś tak zostawił) Jeżeli wynik jest inny, musisz ustawić własciwe wskazanie poprzez poluzowanie dwóch śrubek mocujących TPS do gaźnika. Regulacją jest bardzo kłopotliwa więc, pamietaj bądź cierpliwy, dokonuj pomiaru na wyciagniętym gaźniku z motocykla.
Wazna informacja.
Pamietaj, po ustawieniu TPSa, i uruchomieniu motocykla musisz ustawic wolne obroty, bo tak jak opisałem do regulacji musiałeś je skręcić na zero. Wtedy wartość pomiaru bedzie inna od ustawionej, ale powinna sie mieścić w przedziale od 0,56 do 0,84 wtedy maszyna musi gadac.
Reasumując, TPS daje sygnał do modułu zapłonowego, aby ten dawał w odpowiednim momencie prąd do świec, a więc jeśli wszystko dobrze ustawisz, silnik będzie reagował na ddodanie gazu pięknym wejściem na obroty, bez zajakniecia, wiec do dzieła.....