UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ustawienie szyby

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #1

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Bo u nas "robali" do usunięcia jest dużo. :boks:


ps u mnie zlot ,których w ciągu roku jest kilka,ogranicza się do kilku godzin pobytu.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
kusy napisał:
... Są lekkie minusu.Po pierwsze robale rozbite na szybie.
Ja to zaliczam do plusów, sporych plusów. Szczególnie przydatnych, jeśli ma się wyjazd kilkudniowy i zero szans na pranie ciuchów. Jako wyjazd kilkudniowy mam na myśli jazdę przez kilka dni, a nie dojazd, bania, bania, bania, wyjazd. :polew:

Z drugiej jednak strony, nigdzie w Europie nie upaćka się motocykla robalami tak, jak w Polsce.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #3

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Panowie test zakończony,można opisać wyniki. :dobrarobota

Po pierwsze ustawienie szyby w górnym położeniu wcale tak źle nie wygląda.Jest szczelina,ale do zaakceptowania. Po podniesieniu szyby linia wzroku przebiega przez szybę. Jest to zależne od wysokości szyby i wzrostu kierowcy, Jest rewelacja,sprawdzone przy 180km/godz nie trzepie łbem. Są lekkie minusu.Po pierwsze robale rozbite na szybie.Po drugie padający deszcz nieco ogranicza widoczność. Ogólnie stwierdzam,że wolę te niedogodności,niż bolący łeb od ciągłego telepotania.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #4

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Oczywiście,że można ustawić szybę wyżej,ale jak to wygląda.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #5

  • Lucash79
  • Lucash79 Avatar
kusy napisał:
Pirania napisał:
szczelina między szybą ( dolna krawędź ) a lampą max. 1 cal


Pirania,ale tą regulacją dużo się nie zdziała,ponieważ dojdzie ona do okucia szyby i koniec . Chyba,że na próbę zdjąć ją całkowicie :mysli:

I chyba tak zrobię.Jadę w sobotę na OldTimerBazar Wrocław,więc będzie okazja sprawdzić. :wild:

Jak się ustawi szybę w górnym położeniu, to wtedy można regulować szczelinę.
Jak jest ustawiona niżej - wtedy regulacji praktycznie nie ma.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #6

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Pirania napisał:
szczelina między szybą ( dolna krawędź ) a lampą max. 1 cal


Pirania,ale tą regulacją dużo się nie zdziała,ponieważ dojdzie ona do okucia szyby i koniec . Chyba,że na próbę zdjąć ją całkowicie :mysli:

I chyba tak zrobię.Jadę w sobotę na OldTimerBazar Wrocław,więc będzie okazja sprawdzić. :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #7

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Nitol napisał:
TomHal jaką masz szczelinę między lampą a tą wkładką? zawsze myślałem, ze ma być jak najmniejsza ;) ostatnio zauważyłem, że mam trochę turbulencji ...

Napiszę raczej miałem, ponieważ teraz przy Venture nie ma żadnej dziury w szybie ani przesuwanej klapki jest pełna szyba z czaszą i mimo zimnych dni jakie mamy ostatnio muszę jeździć bez szybki w kasku. Powód mój NOLAN N43 jest za mało przewiewny do tego stopnia że przy zamkniętej szybie mimo ANTI FOG-a (pinlocka)zachodziła wręcz wodą. O jakiekolwiek przeloty powietrza przez kask muszę stawać na podestach. Przy prędkości do 160 km/h można spokojnie cygaro palić kontrolując strzepywany popiół.
:kolo: B)
Wrócę do pytania. Miałem ok. 1 cm + deflektory. Zero trzepania głowy za szybą a jej górną krawędź miałem na wysokości ust/brody. Plecaczek raczej narzekał na podmuchy od tyłu co jest normalnym zjawiskiem kiedy następują zawirowania za pojazdem.
Dodam że po zdjęciu szyby i jeździe solo utrzymanie głowy było o wiele gorsze niż z szybą.
:wild:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #8

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
Przy oryginalnej silverado właśnie ta wkładka jest regulowana. Po co podnosić szybę??? Wystarczy lekko podnieść tą wkładkę i pozbywasz się tej turbulencji w 100%-tach. Po co dziurawić szybę??? Szkoda wyważać już otwarte drzwi!

W 100% mówisz? Śmiała teza, bardzo śmiała...ja się nie pozbyłem w 100% nawet z dziurą w szybie i wyjętą całkiem tą wkładką. Może gdybym miał wyższą szybę to owszem - faktycznie jak zniżę głowę to tubulencji jest jeszcze mniej. Ale nie lubię ogromnych szyb do linii wzroku, dlatego znalazłem swój kompromis między rozmiarem szyby a ilością turbulencji.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #9

  • Nitol
  • Nitol Avatar
TomHal jaką masz szczelinę między lampą a tą wkładką? zawsze myślałem, ze ma być jak najmniejsza ;) ostatnio zauważyłem, że mam trochę turbulencji ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #10

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Przy oryginalnej silverado właśnie ta wkładka jest regulowana. Po co podnosić szybę??? Wystarczy lekko podnieść tą wkładkę i pozbywasz się tej turbulencji w 100%-tach. Po co dziurawić szybę??? Szkoda wyważać już otwarte drzwi!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #11

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Lucash79 napisał:
Tomson napisał:
Slot wentylujący. Po prostu wycięcie w szybie wpuszczające trochę powietrza w przestrzeń tuż za szybą. Takie działanie powoduje zredukowanie podciśnienia tworzącego się za szybą. Właśnie różnica ciśnień - tego tuż za szybą i tego opływającego szybę od góry i po bokach) powoduje powstawanie turbulencji.
Sam tego nie wymyśliłem, temat opisany w necie, są fabryczne szyby z takim rozwiązaniem.
Ja zrobiłem wycięcie tuż nad tym chromowanym panelem szyby Silverado, wysokość 5 cm, szerokość 20-25 cm. Działa lux.
A nie uzyskuje się tego efektu właśnie przez zostawienie szczeliny pomiędzy szybą i lampą?
Jak się sprawuje ten slot podczas deszczu?

W deszczu ?! A po co jeździć w deszczu - to nieprzyjemne !!! :polew:
niestety jeszcze nie sprawdziłem w deszczu - ale na pewno lepiej niż bez szyby... B)

Turbulencje mocno mnie wkurzały a od jazdy bez szyby boli mnie kręgosłup - więc najpierw eksperymentowałem z deflektorami na lagach - efekt mizerny. Potem znalazłem w necie temat wentylacji. Zdaję sobie sprawę, że to pewne wyzwanie - w końcu trzeba zrobić dziurę w szybie - tego nie da się cofnąć. Na szczęście byłem przed wymianą szyby (samego plastiku) więc mogłem spokojnie eksperymentować. Przy zamówieniu nowej szyby zleciłem wycięcie slotu i gotowe.
Kolega po rundce moim motocyklem potwierdził słuszność rozwiązania. Ja jestem na tyle zadowolony, że zapomniałem o temacie turbulencji. Są obecne w stopniu nieprzeszkadzającym mi już.

Co do szczeliny między szybą a reflektorem - owszem, to też działa. Podnosiłem szybę na górne mocowania i zdjąłem tą wkładkę z pleksy aby była jak najwieksza szczelina pod szybą. Tylko to dość specyficznie wygląda...tak sobie.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #12

  • Lucash79
  • Lucash79 Avatar
Tomson napisał:
Slot wentylujący. Po prostu wycięcie w szybie wpuszczające trochę powietrza w przestrzeń tuż za szybą. Takie działanie powoduje zredukowanie podciśnienia tworzącego się za szybą. Właśnie różnica ciśnień - tego tuż za szybą i tego opływającego szybę od góry i po bokach) powoduje powstawanie turbulencji.
Sam tego nie wymyśliłem, temat opisany w necie, są fabryczne szyby z takim rozwiązaniem.
Ja zrobiłem wycięcie tuż nad tym chromowanym panelem szyby Silverado, wysokość 5 cm, szerokość 20-25 cm. Działa lux.
A nie uzyskuje się tego efektu właśnie przez zostawienie szczeliny pomiędzy szybą i lampą?
Jak się sprawuje ten slot podczas deszczu?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #13

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 752
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Lucash79 napisał:
Już jakieś konkrety. Dzięki. Popróbuję.
Ta szczelina, aż taka duża - 1 cal to dość sporo, ja zostawiałem 0,5 do 1 cm. A wysokość? Jeżeli chodzi o wygląd to lepiej wygląda jak jest niżej.

1 cal to nie oblig, tylko max. :chop:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #14

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Lucash79 napisał:
Czy jest jakiś sposób na ustawienie szyby, w taki sposób żeby głowa nie wpadała w rezonans przy prędkościach powyżej 100 km/h?
Próbowałem już chyba wszystkie ustawienia. Najlepszym dla mnie jest chyba jak najwyżej i jak najbardziej pionowo, ale wtedy górna krawędź szyby pogarsza widoczność a i tak przy większych prędkościach muszę się zgarbić i schować za szybą, bo tak głową telepie, że nie mogę ocenić ile samochodów nadjeżdża z naprzeciwka, a do tego wiatr tak huczy, że nie słyszę silnika (a cichy nie jest).
Ostatnio znalazłem pewien sposób, ale to taki półśrodek - a mianowicie ściągnąłem szybę. Zupełnie inna jazda. Przyjemność. I przy prędkościach rzędu 130 - 150 nie trzęsie głową i spokojnie można znaki drogowe rozpoznać, a nawet przeczytać nazwy miejscowości.

Slot wentylujący. Po prostu wycięcie w szybie wpuszczające trochę powietrza w przestrzeń tuż za szybą. Takie działanie powoduje zredukowanie podciśnienia tworzącego się za szybą. Właśnie różnica ciśnień - tego tuż za szybą i tego opływającego szybę od góry i po bokach) powoduje powstawanie turbulencji.
Sam tego nie wymyśliłem, temat opisany w necie, są fabryczne szyby z takim rozwiązaniem.
Ja zrobiłem wycięcie tuż nad tym chromowanym panelem szyby Silverado, wysokość 5 cm, szerokość 20-25 cm. Działa lux.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #15

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Zrób odwrotnie zdejmij szybę załóż deflektory. Wprawdzie będzie dmuchać na twarz ale tak jak pisze Marek zawirowania powstałe od cięcia powietrza od dołu zostaną rozproszone i zawijać będą poza głową.
Szyba bardziej umila rozbicie powietrza dla placaczka niż Tobie :)
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #16

  • Lucash79
  • Lucash79 Avatar
Już jakieś konkrety. Dzięki. Popróbuję.
Ta szczelina, aż taka duża - 1 cal to dość sporo, ja zostawiałem 0,5 do 1 cm. A wysokość? Jeżeli chodzi o wygląd to lepiej wygląda jak jest niżej.
Wemar, a ja zdjąłem deflektory kolan, żeby najpierw ustawić szybę. :polew:
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez Lucash79.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Lucash79 napisał:
Czy jest jakiś sposób na ustawienie szyby, w taki sposób żeby głowa nie wpadała w rezonans przy prędkościach powyżej 100 km/h?
Na to jest prosty sposób - zakładasz deflektory kolanowe. Brew nazwie, największy zysk z ich stosowania jest właśnie na tym, że przestaje telepać kaskiem. Deflektory odcinają strugę powietrza, przepływająca pod szybą i opływającą bak, przez co jest kierowana do góry.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #18

  • tomekz
  • tomekz Avatar
U mnie jest to samo. Wielokrotnie próbowałem z szybą ale nie daję rady. Dodatkowo bardzo szybko zaczyna mnie boleć głowa.
Bez szyby jest super. Trochę gorzej jak pada deszcz ale wolę to wszystko od tych pierdzielonych wibracji głowy. Po godzinie z szybą i prędkościami powyżej 100 czułem się jak dzięcioł :oj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #19

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 752
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
szyba w tej samej linii co lagi i szczelina między szybą ( dolna krawędź ) a lampą max. 1 cal
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie szyby 8 lata 11 miesiąc ago #20

  • Lucash79
  • Lucash79 Avatar
Czy jest jakiś sposób na ustawienie szyby, w taki sposób żeby głowa nie wpadała w rezonans przy prędkościach powyżej 100 km/h?
Próbowałem już chyba wszystkie ustawienia. Najlepszym dla mnie jest chyba jak najwyżej i jak najbardziej pionowo, ale wtedy górna krawędź szyby pogarsza widoczność a i tak przy większych prędkościach muszę się zgarbić i schować za szybą, bo tak głową telepie, że nie mogę ocenić ile samochodów nadjeżdża z naprzeciwka, a do tego wiatr tak huczy, że nie słyszę silnika (a cichy nie jest).
Ostatnio znalazłem pewien sposób, ale to taki półśrodek - a mianowicie ściągnąłem szybę. Zupełnie inna jazda. Przyjemność. I przy prędkościach rzędu 130 - 150 nie trzęsie głową i spokojnie można znaki drogowe rozpoznać, a nawet przeczytać nazwy miejscowości.
Ostatnio zmieniany: 8 lata 11 miesiąc ago przez Lucash79.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.039 s.
Zasilane przez Forum Kunena