UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Serwis przedniego zawieszenia.

Serwis przedniego zawieszenia. 7 lata 11 miesiąc ago #1

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Bardzo ładnie :dobrarobota
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 7 lata 11 miesiąc ago #2

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
I tak to wyszło :mysli:
imgur.com/Ffg2M82
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 tygodni ago #3

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Przerabiałem już to w moim poprzednim moto i nie było tak źle. Od czasu do czasu przepolerowałem lekko ścierną pastą preznaczoną do lakieru .Jak się powiedziało A trzeba powiedzieć B-góra też się robi więc trochę się przedłuży serwis tegoż zawiasu :oj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 tygodni ago #4

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Bedziesz teraz musiał ostro pucować,bo inaczej... :nonie:
ps.wygląda super,ale co jakiś czas bedziesz musiał poprawiać :dobrarobota
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 tygodni ago #5

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
polerowane alu. proponuje po każdym myciu zabezpieczyć dobrym woskiem, utrzyma barwę i cała praca polerska nie pójdzie w niwecz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 tygodni ago #6

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Nie miałem innego wyjścia . Ze względu na nienajlepszy stan zrobiłem wersję ala Midnight :mysli:
imgur.com/BzO6rIL
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #7

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Najważniejsze jest to,że podkładki trzymają. :hel: :piw:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #8

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Może i tak :taj: Nie mam obiekcji :zab:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #9

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Lukasz u Mnie Twój sposób też się nie sprawdził,ponieważ wcześniej nasmarowałem śruby klejem i pozwoliłem aby podeschły.


facio tym sposobem poskręcałem cały układ paliwowy w ciągniku. Ostatnio wąż paliwowy w osobówce brata z którym sobie nie mógł poradzić.Skoro Mój i Twój sposób zdają egzamin to myślę,że najważniejsze w podkładkach miedzianych jest dobre wyżarzenie .
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #10

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Kusy,żeby miedź zmiękła,należy ją mocno podgrzać,tak jak Ty to zrobiłeś, a następnie nagle ochłodzić (wrzucić do zimnej wody).Spróbuj,a się przekonasz B)
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #11

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
skręcić lagi można wkładając sprężynę i odwracając lagę do góry nogami dociskając sprężynę do ziemi
ściśniecie sprężyny unieruchomi wkład na tyle aby dokręcić odpowiednim momentem.
sprawdzone na kilku motkach za każdym razem zdało egzamin.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #12

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
kusy napisał:
Uszczelniacze już są firmy NOK. Czekam na wszystkie cztery tulejki.

Zawieszenie zostało zrobione. Czyli dostało nowe uszczelniacze,nowe cztery tulejki,olej Motul 10W,oraz coś z czego będę się tłumaczył w odpowiednim poście. Podkładki miedziane zostawiłem oryginały. Przed ponownym montażem podgrzałem je do czerwoności i pozostawiłem do ostygnięcia. Po co? Po to żeby stały się miękkie. W Moim przypadku przyrząd do skręcania nie zdał egzaminu.Końcówka była za twarda. Pomocny jak zwykle stał się pneumatyk.

ps.do demontażu lag nie jest konieczne zdejmowanie baku. Wystarczy odkręcić konsolę i przesunąć ją aby nie blokowała górnej półki. :dobrarobota
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #13

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Jako że mam motór na podnośniku , postanowiłem jeszcze raz sprawdzić luz łożysk. Wchodzi mi jak wemarowi , momentem 3nm nie da się za cholerę dobrze dokręcić. Przypadek ? Nie sądzę :)
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #14

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Pewnie, że można dociągnać 40Nm albo i więcej (sam jestem mistrzem w przeciąganiu gwintów po pijaku:()
Jak sam obsługiwałem Malucha i Polonezy, to zawsze brałem klucze a krótką rączką, a i tak po każdym skręcaniu jedna śruba była ukręcona. Takim sposobem przejechałem 60 tyś. km z dużą tarczą rozrządu Malucha dokręconą na 3 a nie 4 śruby :polew:
TataMichas napisał:
ale po co skoro 3Nm wystarczą?
No sęk w tym, że trafiło mi się, że przy kompletnym zawieszeniu, po odpuszczeniu o 1 obrót, przy kluczu ustawionym na 3 Nm nie dało rady nic dociągnąć. Klucz od razu klikał, a odpuszczenie na 1 obrót to ewidentne zluzowanie łożysk.
TataMichas napisał:
Pozostaje kwestia żywotności
Miałem taką przygodę z luzem łożysk, że prawdę powiedziawszy kwestia żywotności jest dla mnie z bardzo niskim priorytetem - wolę co rok zmienić łożyska, niż ponownie zaliczyć taką przygodę z latającą kierownicą.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #15

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Pewnie, że można dociągnać 40Nm albo i więcej (sam jestem mistrzem w przeciąganiu gwintów po pijaku:()ale po co skoro 3Nm wystarczą? No i zostaje kwestia żywotności łożyska po takim dociągnięciu.

Rozumiem Twoje pytanie do innych użytkowników - sam jestem ciekaw odpowiedzi.


Lukasz - trzeba się było zmaterializować u mnie po "przyrządy". Dorobiłem sobie to i owo by się nie nabluzgać. :polew:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #16

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Wczoraj łożysko wymieniłem trochę się nabluzgałem wybijając dolną bieżnie oraz łożysko ze sztycy półki dolnej ale ogólnie poszło bez problemowo ;)
Kiera pracuje o niebo lepiej wcześniej przy zdjętych lagach czuć było trybienie przy skrętach kierą.
Po wymianie chodzi idealnie :dobrarobota

Tata dzięki za prywatne konsultacje :piw: :piw: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Te 53Nm to właśnie po to by dociągnąć cały zawias i skasować luz. Następne 3Nm są tylko po to by nie dopuścić do powstania luzu.
Sęk w tym, że odpuszczenie na 1 cały obrót ponownie daje spory luz, którego nie skasuje dokręcenie na 3Nm, przy założonym pełnym przednim zawieszeniu. W zasadzie dokręcanie na 3Nm jest już skazane na porażkę na wstępie, bo, tak jak napisałem, klucz od razu "klika".
TataMichas napisał:
Jak czujesz luz po takim, moim zdaniem prawidłowym serwisie łożyska – to chyba czas na jego wymianie… B)
Gwarantuję, że nie poczujesz luzu na nowych częściach.
To nie jest problem czucia luzu, podczas sprawdzania, ale o to jak się prowadzi motocykl z takim luzem "którego nie ma". W moim przypadku prawidłowe prowadzenie występowało przy dociągnięciu na ok. 40 Nm, nadal zachowując bardzo swobodny obrót kierownicą, przy podniesionym kole.

Właśnie jestem na etapie wymiany łożysk, ale po rozebraniu i inspekcji okazało się, że stare łożyska były w bardzo dobrej kondycji.

OK. Tatuś, Ty jesteś "instrukcyjny ortodoksa", a moje pytanie jest skierowane do tych, którzy sami robili kasowanie luzu i jakie to dało efekty.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #18

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Wemar – 3Nm to ma wytwarza „jaskółka afrykańska przenosząca kokos”- M. Python, a co dopiero zdrowy chłop z kluczem dynamometrycznym. :polew:

Te 53Nm to właśnie po to by dociągnąć cały zawias i skasować luz. Następne 3Nm są tylko po to by nie dopuścić do powstania luzu. Taka zabudowa łożyska stożkowego nie przewiduje jego pracy w stanie napięcia wstępnego.

Jak czujesz luz po takim, moim zdaniem prawidłowym serwisie łożyska – to chyba czas na jego wymianie… B)
Gwarantuję, że nie poczujesz luzu na nowych częściach.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #19

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Może pójść w tym kierunku , łożyska są podobnych gabarytów.Jest to jednak piasta która podlega trochę innym obciążeniom.
imgur.com/ZypV4MM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 1 miesiąc ago #20

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Tak, ja też tak robiłem, ale po zakupie klucza dynamometrycznego włączył mi się samoistnie tryb "aptekarz". :polew:

OK, tak na serio, to nie chciałbym by zbyt słabe dociągnięcie powodowało ciągłe luzowanie i dyskomfort prowadzenia, ani zbyt mocne, by nie niszczyło łożysk. Demontaż dolnego łożyska jest bardzo upierdliwy.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 1 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.036 s.
Zasilane przez Forum Kunena