UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Serwis przedniego zawieszenia.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #41

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Majki po pierwsze to musisz ustalić jaki rozmiar potrzebujesz. Wiem - facet zawsze myśli, że wszystko ma największe, ale tu nie o to chodzi...

Pisałem, iż z doświadczenia wiem, że inne rozmiary są do wersji MN ale autoryzowany dealer w USA powiedział mi, że 43x54x11 wchodzą jeszcze do innych modeli, choćby niektórych produkowanych na rynek Kalifornijski. Czyli modele z dopiskiem "CA" i z dodatkowym reulatorem spalin (pucha koło lewej podłogi kierowcy). Nie był pewien, czy jeszcze nie do innych...
Zatem albo demontujesz i odczytujesz magiczne cyferki, albo podjesz VIN w serwisie i jak ludzie tam pracujący są kumaci, i nie zleją tematu to Ci pomogą.

Jeszcze jedna rzecz - chyba jesteś świadom, że prócz kompletu uszczelek głównych które pokazujesz na zdjęciu potrzebujesz jeszcze komplet uszczelek przeciwpyłowych?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #42

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
TataMichas napisał:
Jakby co mam komplet uszczelek na przód - 80PLN + przesyłka.


naforum.zapodaj.net/876a3a8c587d.jpg.html

naforum.zapodaj.net/d660aea94c50.jpg.html
Fork Oil Seals 43x54x11mm (Pair) for Yamaha XV1600 Wild Star. te mialy opis czyli sa do MN

naforum.zapodaj.net/468d6a37c106.jpg.html

naforum.zapodaj.net/8252fd4ed712.jpg.html

Niby te same a .... ????
I które wziac ????
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #43

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Autoryzowany serwis Yamaha - Unicar, Bydgoszcz, ul. Modrzewiowa, telefon 52-346-07-71.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #44

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Wemar - daj namiar na ten serwis. Może się wielu osobom przydać. U mnie w Gdańsku w autoryzowanym serwisie za wszystko koszą jak za zboże...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #45

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Jakby co mam komplet uszczelek na przód - 80PLN + przesyłka. Na AlleDrogo chodzą min po stówie.

Pisz na maila jakby coś.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #46

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
TataMichas napisał:
Majki,
Nie rozumiem tego pośpiechu naprawy motocykla w zimie, no chyba że serwis i mechanik czeka…

hahahahahaha ... zapomniałes ze tutaj NIE ma zimy ?
Ja smigam na okragło a wymiane serwisowa i zmiane wygladu planuje na marzec jak bede w Polsce a motocykl bedzie w warsztacie, wiec mnie nie bedzie.
Chce dac wszystkie niezbedne czesci mechanikowi i pod moja nieobecnosc wszystko powymienia, ot co.
A jak wpisuje w wyszukiwarce co chce to wyskakuja mi uszczelniacze do .. Wild Star 1600 roczniki 1999-2003 i to wszystko, zero wymiarów.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #47

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Istnieje prostsza droga – w serwisie podajesz wpierw nr VIN, a potem nr karty kredytowej i masz wszystkie części pasujące w 100%, tyle że w jakiej cenie?
Zależy jaki serwis. U mnie oferują zamienniki dobrych firm, które sami stosują przy przeglądach i naprawach. Cena odrobinę wyższa, ale wychodzi niewiele drożej, niż w cenie zakupu internetowego z doliczoną przesyłką. Oczywiście, jak ktoś sobie życzy, to sprowadzą także oryginał z magazynów Yamahy. Wtedy cena jest mocno zależna od tego, czy detale są europejskie, czy do modelu amerykańskiego. Pierwsze dostępne są w 4-5 dni i w jeszcze akceptowalnych pieniądzach, te drugie to oczekiwanie czasem 3 tygodnie i ceny kosmiczne. Przy detalu w cenie poniżej 50$ opłaca się samodzielny zakup w USA.

Jest jeszcze jeden aspekt zakupu części, który naświetlono mi w sklepie z łożyskami i uszczelniaczami. Kazdy z tych detali jest produkowany pod jakieś konkretne zastosowanie lub grupę zastosowań. Chciałem kiedyś zaszaleć i kupić najdroższe łożysko, jakie było w ofercie i gość powiedział mi, że w sumie to nie jego sprawa, ale możliwe, że robię błąd. Łożysko, które chciałem nabyć, mogło pracować nawet bez smarowania, ale było bardzo wrażliwe na uderzenia. Potem pogadaliśmy sobie o łożyskach do turbin wysokoobrotowych i osi z niewielkim skrętem, o pracy w niskich, normalnych i bardzo wysokich temperaturach. Dokładnie to samo jest w przypadku uszczelniaczy, z tym, że tam dochodzi jeszcze chemia od olejów i smarów (jedne oleje i smary są ropopochodne, a innym jest bliżej do mydła niż do ropy) oraz granulacja, twardość i szorstkość zanieczyszczeń, przenoszonych z tym, co mamy uszczelnić. Trochę to trwało, ale najczęściej jest tak, że najdroższe łożyska i uszczelniacze są przeznaczone do bardzo specyficznych zastosowań i niekoniecznie muszą się sprawdzić w motoryzacji.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #48

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Majki,

Pośpiech jest wskazany ale przy…łapaniu pcheł. Nie rozumiem tego pośpiechu naprawy motocykla w zimie, no chyba że serwis i mechanik czeka…

Pewnie, że można wszystko zamówić wcześniej i przystąpić do naprawy, tak podszeptuje zdrowy rozsądek ale bez rozbiórki ryzyko zamówienia niewłaściwych częsci jest wysokie. Ja, już tylko przy przednim zawieszeniu natknąłem się na dwa różne rozmiary łożysk i dwa różne rozmiary uszczelniaczy pasujących do RS i cholernie ciężko znaleźć tą informację w necie. Zatem możesz mieć więcej problemu z odsyłaniem niewłaściwych części i zamówieniem nowych niż z rozbiórką i zamówieniem właściwych gratów od pierwszego strzału.

Istnieje prostsza droga – w serwisie podajesz wpierw nr VIN, a potem nr karty kredytowej i masz wszystkie części pasujące w 100%, tyle że w jakiej cenie?

Ja tylko napisałem jak ja działam gdy nie mam przysłowiowego noża na gardle - Ty przecież możesz zrobić co Ci się żywcem podoba. B)

Co do opon, oleju i filtrów – tu nie ma ryzyka, „jaki koń jest, każdy widzi”. Tu przecież bez demontażu masz dostęp do rozmiarów czy typów, no i robisz to nie pierwszy raz, a cyklicznie.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #49

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
TataMichas napisał:
jeśli to tylko możliwe staram się kupić identyczne z fabrycznymi części. Czyli wpierw demontuję, robię inspekcję a potem dopiero kupuję.

Zatem, wpierw zdemontujcie stare, a potem zamawiajcie.

Tata, poczekaj, ale ... z całym szacunkiem ale .. tu chyba nie o to chodzi ...
Jak ja wiem ze mam uszczelki do wymiany i wiem ze bede to robił przy demontazu przodu, to chciałbym wczesniej juz miec wzystkie czesci zamienne w reku i tylko wymienic ...
Znalazlem wymiary jakie maja uszczelki oraz ich zamienniki badz oryginaly w necie i ... chciałbym juz terz kupic abym mial gotowe do wymiany.

Dlatego tez zakupiłem juz nowe opony, oleum i fitry aby jak rozbiore motocykl tylko powymieniac czesci.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #50

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Zgadzam się. Rzecz w tym, że cena nie zawsze znaczy jakość, ale z pewnością taniość całkowicie wyklucza przyzwoitość... Poza tym nawet jeśli kupisz coś gorszej jakości, to przecież po to są zimy by wciąż grzebać i zmieniać/wymieniać coś w sprzęcie. :)

Osobiście, jeśli to tylko możliwe staram się kupić identyczne z fabrycznymi części. Czyli wpierw demontuję, robię inspekcję a potem dopiero kupuję. Jeśli nie znajdę oryginału, to zawsze w pierwszej kolejności szukam japońskiego zamiennika. Na co dzień mam do czynienia z Japończykami i wiem jak honorowo traktują jakość i naprawdę nigdy, ale to nigdy nie zawiodłem się na ich produktach. Prywatnie, to wszystko co tylko możliwe w domu mam japońskie. Tyle, że musi być tak naprawdę japońskie, co oznacza, że musi być wymyślone, a przede wszystkim wyprodukowane w Japonii i to na japońskich częściach!

Wracając do naszych sprzętów - niemal wszystko w nich co fabryczne jest japońskie. Koncentrując się tylko na przednim zawieszeniu: opona Bridgestone, uszczelki goleni NOK, łożyska KOYO. To właśnie dlatego nasze Gwiazdy są nie do zajeżdżenia jeśli tylko dbasz o sprzęta.

Pytałeś o uszczelki. Tu trzeba być bardzo ostrożnym!!! Odkryłem, że dla wersji MidNight lub innych z chromowanym przodem uszczelki główne mają inny rozmiar niż zazwyczaj. Z reguły jest to 41x53x8/10,5 ale dla MN magiczne cyferki to 43x54x9/11. Oczywiście inne wymiary mają również uszczelki przeciwpyłowe. Zatem, wpierw zdemontujcie stare, a potem zamawiajcie.

Odnośnie sprzedawców części z kolei, to z czystym sumieniem mogę polecić sprzedającego Moto-Opony www.facebook.com/moto-oponycompl-862883940419233/timeline?ref=page_internal , znanym na Allegro pod Nickiem kaprii allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=1239938 . Koleś jest Mega kumaty i pomocny.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #51

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Majki,drogie nie zawsze znaczy lepsze.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #52

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Chyba zgodnie z zasada ze tanie nie moze byc dobre ale ... po co przepłacac ?
Nie wiem, niby to wszystko to samo ale ..... :nonie:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #53

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
No właśnie,jest ich od groma. Jedne wytrzymują jeden sezon,a inne są długotrwałe. Tylko,które z nich są porządne?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #54

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Ja Ci powiem ze ja wpisuje na ebaju: fork oil cover i wyskakuje mi w ciul pozycji uszczelniaczy od razu z uszczelniaczem pyłkowym i jakims takim ochronnym czyms na lagi .... B)
Jest tego od groma i cena od 8 do 15 funtow za komplet .. rozne marki.
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #55

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Tata mam pytanie. Widzę,że bardzo profesjonalnie podchodzisz do rzeczy które robisz. Jestem pewien,że zanim zakupiłeś nowe części dobrze przeanalizowałeś ich jakość. Więc proszę podaj jakiej firmy kupiłeś uszczelniacze i łożyska.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #56

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
No i gites.
Moi znajomi mechanicy czy to samochodowi czy motocyklowi nigdy nie uzywali klucza dynamometrycznego do takich .. pierdół
Głowica, szpilki to tak ale inne elementy ?
Hmmmm ... na wyczucie i jest ok :dobrarobota

W takim razie spie spokojnie :piw:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #57

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Majki jeżeli nie użyjesz sił jakie zaleca producent świat się nie zawali. Chyba,że używając "jeszcze ciut" zerwiesz gwint. To wtedy jest problem.


Punkt 21.Momenty dokręcenia podane przez producenta są dosyć kontrowersyjne. 3Nm to jest dosłownie mocniejsze dokręcenie ręką. Wymieniałem już kilka łożysk z pierwszego montażu. Żadna nakrętka nie dała się odkręcić łatwo. Nawet na forum ktoś wspomniał,że z takim dokręceniem strasznie trzepało przodem.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #58

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4600
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 10
Wszystko piknie i super, ale ... tak sie zastanawiam bo juz dwa razy to robilem a teraz niestety jeszcze czeka mnie trzeci bo musze wymienic uszczelniacze, co do dokrecania srub odpowiednimi momentami :mysli:
Ja to wszystko na oko i na wyczucie ... opór, jeszcze ciut i chwatit :zab:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #59

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Tata bardzo dobra robota :dobrarobota :piw:

Rób zawory.Bardzo się przydadzą ..dla Mnie na pewno. Dobrze by było abyś wyrobił się do wiosny B) :hel:

Punkt 7. Jeżeli jest problem z odkręceniem imbusa należy zdemontować całkowicie lagę. W pozycji poziomej przyłożyć górną stroną do drzwi drewnianych,aby nie uszkodzić nakrętki. Następnie,jedna lub dwie osoby ściskają lagę na maksa. Trzecia osoba odkręca . Najlepszym sposobem jest pneumatyk.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #60

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Dzięki! :dobrarobota
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.033 s.
Zasilane przez Forum Kunena