Prałat!
czujnik połozenia przepustnicy sam ustawisz.
Potrzebny jest miernik elektryczny z wyswietlaczem.
Cała epopeja jest na ten temat w Roadstarclinic.
Zdemontuj zbiornik, dostań sie do kostki łaczącej 3 przewody wychodzace od TPS(czujnik połozenia przepustnicy) i teraz tak:
jak rozepniesz wtyczkę są tam 3 przewody ,
>zółty
>czarny
>niebieski
pomiaru dokonaj omomierzem dotykając przewody niebieski(plusowy przewód omomierza i czarny ( minusowy)
powinieneś uzyskac wartość od 4,00-6,00
u mnie np jest 4,85
mnozysz ten wynik x14 i to daje ci wynik jaki powinien wskazywać pomiar
przewodów żółtego(przewód plusowy omomierza) i czarnego(minusowy). W/g mojego wynik wychodzi 67,9( u ciebie wynik pokaze pierwszy pomiar) ale musisz miec skręconą na zero przepustnicę, czyli oprzeć sie ona musi o scianke gażnika( wtedy nie bedzie wolnych obrotów gdybyś tak zostawił.
Jeżeli wynik jest inny musisz ustawić własciwe wskazanie poprzez poluzowanie dwóch śrubek mocujących TPS do gaznika, regulacją jest bardzo kłopotliwa więc , pamietaj bądź cierpliwy, dokonuj pomiaru na wyciagniętym gaźniku z motocykla.
Wazna informacja>
Pamietaj, po ustawieniu TPSa, i uruchomieniu motocykla musisz ustawic wolne obroty bo tak jak opisałem do regulacji muisiałeś je skręcić na zaro.
Wtedy wartośc pomiaru bedzie inna od usatwionej, ale powinna sie mieścić w przedziale od 0,56 do 0,84
wtedy maszyna musi gadac>
Reasumując, TPS daje sygnał do modułu zapłonowego aby ten dawał w odpowidnim momencie prac do swiec a więc jesli wsz dobrze ustawisz , bedzie serce do ciebie odpowiadało na ddodanie gazu pieknym wejsciem na obroty, bez zajakniecia, wiec do dzieła.....