UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: gaźnik RS 1600

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #481

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Aha, co do brakujacych czesci w gaźniku, Ty nie miałes spręzynki iglicy a ja mam połamany uchwyt tego elementu co dociska iglicę, w tym tunelu co jest iglica są takie 4 zaczepy, po dwa przeciwległe ja mam jedną pare przeciwległych złamana i ich nie ma aby slad został - wczoraj zauwazyłem, poki co iglica sie na tym trzymała ale chyba powinienem zamówić nowe. To sie chyba nazywa tłok podciśnienia a na nim montowana jest membrana.

Moze ma ktos gaźnik na rozbiórkę?

Widze ze kazde moto z USA kryje jakaś przeszłość tuningową. Zawsze czegos brakuje albo jest zrobione w sposób nielogiczny.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #482

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Każda dysza powinna mieć wybity rozmiar,nawet ta malutka pod membramą,gdzie jest maleńkie oznaczenie w dolnej części pod gwintem,dobry wzrok,ewentualnie mikroskop i po sprawie..
co do grawitacji,zaczynaja być problemy:piw: :piw:
odpowietrznik od razu sprawdziłem,i jak pisałem leci przez wężyk,ale nie do gażnika:zly:
dysze kupiłem z dwóch roznych żrodeł,pierwszy zestaw był do bani bo nie bylo iglicy z regulacją i nic nie mogłem zrobić...dysze o oznaczeniach 165..57,5..35 miałem w gazniku z oryginalnym filtrem i jeszcze zaslepionym PMS-em,a po rozwierceniu zaślepki okazało się że PMS jest wkrecony do oporu i nawet miałem problemy żeby go wykrecić..
wymienilem tylko iglicę i dyszę pod membramą,no i wiele godzin regulacji i testów..
Jeszcze jest jedna dysza o której zapomniałem,z przodu gaznika,jak zdejmiesz filtr to ją widac,u mnie ma oznaczenie 100,oczywiście mikuni
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 12 lata 3 tygodni ago przez pinhead. Powód: niekompletna informacja
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #483

  • sosnos
  • sosnos Avatar
pinhead, a gdzie kupowałes dysze - bo ich w zestawie nie ma.

tej małej pod membrana nie wykręcałem bo nie mam takie śrubokręta a nie chce jej uszkodzic wykrecajac byle czym, - jeszcze jedna sprawa - jak sprawdzałeś dysze -jaki maja rozmiar.
Główna dysza i pilot jet maja numery - zas ta niby zaslepiona(starter jet) np nie ma numerów, ta pod membrana pewnie tez nie bedzie miała bo jest taka malutka.

Pinhead Tobie nie leci benia swobodnie bo może masz odpowietrznik w baku zapchany albo przestaw motor tam gdzie jest większa grawitacja. :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #484

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
sosnos napisał:
Właśnie ciekawe jak to jest, jak nie ma sie pompki a bak jest prawie pusty. Wtedy ciśnienie jest mniejsze - czy ma to wpływ na prace silnika.

:zly:
moze jeszcze zaworek iglicowy ma jakieś znaczenie,czy puści paliwo bez jakiegoś powiedzmy ciśnienia,ale poczekajmy aż wypowiedzą się eksperci tematu,u mnie jak pisałem za sku....na nie poleci:zly:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #485

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
sosnos napisał:
Pinhead,

dzięki za słowa otuchy.
powiedz mi którą dysze miałes 57,5 ?, Zaczne chyba robić jak Ty- dysza ta co mam 167,5 i regualacja iglica. Chociaż zamówiełem u Yetlaka dysze główną 180. Powiedz proszę jakie masz świece gdy moto teraz dobrze chodzi? Są brunatne?
Jak zwiększałeś poziom paliwa w gaźniku?


Sobota mineła ciężko,ale trzeba się kurować:piw: :piw: ,co do dysz to rozmiar 57,5 to chyba ta co u ciebie jest zaślepiona,ale już nie pamiętam,i jeszcze jedna sprawa o której zapomniałem napisać,wymienolem jeszcze malutką dyszę która jest pod membramą,była tam 2.0 i dokładnie nie wiem na jaką wymienilem ale najprawdopodobniej 1.5,a nie pamiętam bo od tamtej pory nic nie grzebę,moto po zimie zapalił od strzała...:jahu: Co do świec jeżdzę na NGK,i nie mam zamiaru zmieniać na inne,podczas wymiany mają beżowy kolor,aż żal wymieniać,tylko przed założeniem nowych ustawiam na wszystkich jednakowy odstęp,bo niekiedy
mają jakieś odchylenia.
Co do zwiększenia poziomu paliwa,to motocykl stał na podnośniku,podpiąlem do rurki na dole wężyk przezroczysty,gaznik byl napełniony tyle ile pompka podała,tak jak na fotkach wczesniej pokazanych zaznaczyłem ile jest paliwa,potem pierwsza regulacja i dalej ta sama czynność,poziom podniósł się o około 0,7-0,8 mm. i tak zostawiłem,przypominam że moto podczas całej operacji stal w jednakowym położeniu...
Jeszcze jedna sprawa,ja w swoim gazniku nie miałem malutkiej sprężynki iglicy,co nawet nie wiedziałem że musi być,ale po zakupie nowego zestawu cos takiego tam było,a moją pewnie ktoś zgubił przy jakimś demontażu..
Co do dyszy głównej i zwiększenia poziomu paliwa posłuchałem cennej rady Wykrzyknika,za co do dziś dnia jestem bardzo wdzięczny,:dobrarobota a sytuacja była naprawdę beznadziejna,i nie było widoku na żadna, poprawe a temperatura rosła:urlop: :hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 3 tygodni ago #486

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Właśnie ciekawe jak to jest, jak nie ma sie pompki a bak jest prawie pusty. Wtedy ciśnienie jest mniejsze - czy ma to wpływ na prace silnika.

:zly:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #487

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Metal napisał:
A próbowałeś spuszczać paliwo z baku ? tzn. jak założysz sam wężyk na kranik i odkręcisz to powinno lecieć.

Więc gdy założysz koniec wężyka na gaźnik to też powinno tam spływać :mysli:

Tak jest w konstrukcjach bez pompy i to funkcjonuje przecież :nnie:

Dla pewności ,co by było odpowietrzenie otwórz wlew w baku

Właśnie próbowałem,i przez wężyk leci,puściłem go nawet tak żeby cały czas miał z góry i nic,może mialem za mało benzynki w baku i za słabo cisnęło do gażnika,widocznie na tym etapie jeszcze za mała wiedza,i pompa niestety musi cykać,ale napewno się da bo z tego co pisze na forum to wielu kolegow jezdzi bez pompy....tylko po co fabrycznie ją zakładali:mysli: :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #488

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
A próbowałeś spuszczać paliwo z baku ? tzn. jak założysz sam wężyk na kranik i odkręcisz to powinno lecieć.

Więc gdy założysz koniec wężyka na gaźnik to też powinno tam spływać :mysli:

Tak jest w konstrukcjach bez pompy i to funkcjonuje przecież :nnie:

Dla pewności ,co by było odpowietrzenie otwórz wlew w baku
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 tygodni ago przez Metal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #489

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Osobiście proponowałbym Ci zmontować uklad paliwowy z pominięciem pompy - czyli opadowo,bezpośrednio z baku.Wtedy zrobić przejażdżkę i zobaczyć czy jest jakaś różnica.

No właśnie,probowałem się pozbyć pompy paliwa,i żadnym sposobem nie mogę napełnić gażnika,i w końcu ją schowałem pod lewą boczną osloną,ale najchętniej bym ją wywalił całkowicie,tylko dlaczego do mojego gaznika bez pompy nie leci paliwo:mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #490

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Pinhead,

dzięki za słowa otuchy.
powiedz mi którą dysze miałes 57,5 ?, Zaczne chyba robić jak Ty- dysza ta co mam 167,5 i regualacja iglica. Chociaż zamówiełem u Yetlaka dysze główną 180. Powiedz proszę jakie masz świece gdy moto teraz dobrze chodzi? Są brunatne?
Jak zwiększałeś poziom paliwa w gaźniku?

Rocker, dzięki za dodatkowe wskazówki - moto stał prawie równo (prawie robie wielka różnice :-) )
Zrobię tak jak mówisz, wypoziomuje gaźnik i dokonam pomiaru jeszcze raz.

Metal, będę pracował jak detektyw - a teraz idę na browara - musze odpocząć psychicznie, wam życze miłego sobotniego wieczoru.

P.S. dzisiaj padał u mnie śniego i to w duzych ilosciach.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #491

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Serwisówka podaje poziom paliwa 2 - 3 mm poniżej tej czerwonej kreski a u Ciebie faktycznie jest za nisko.

Ponadto jakieś dziwne są te pomiary z pompką i bez niej.Przecież niezależnie CO dostarcza paliwo do gaźnika - pompka,swobodny spływ,czy też nalewanie kuflem - za poziom odpowiada PŁYWAK ,który odcina zaworek iglicowy.

Osobiście proponowałbym Ci zmontować uklad paliwowy z pominięciem pompy - czyli opadowo,bezpośrednio z baku.Wtedy zrobić przejażdżkę i zobaczyć czy jest jakaś różnica.

No i skoro poziom paliwa bez użycia pompy jest prawidłowy to trzymałbym się tego.Porobiłbym wszelkie regulacje,i wtedy zastanawiałbym się nad pompą.A może pożycz pompę od kogoś i zobacz jaki wtedy będzie poziom.

Pracuj jak Detektyw - logicznie wykluczając poszczególne podzespoły . I nie zapominaj o :piw:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #492

  • Rocker
  • Rocker Avatar
Kolego, pomiar poziomu paliwa w gaźniku powinien być robiony gdy gaźnik jest wymontowany z moto lub moto stoi na podnośniku idealnie równo. Gaźnik musi być wypoziomowany. Ja przymocowałem gaźnik od spodu blatu biurka, pokrywą od suwaka (jest ona raczej równa). Nie musisz podpinać gaźnika do pompy paliwa. Możesz nalać paliwa do butelki, w nakrętce zrobić dziurkę, włożyć wężyk i paliwo napełni gaźnik grawitacyjnie. Poziom ma być 1-2mm poniżej łączenia pokrywy komory gaźnika z gaźnikiem (czerwona strzałka na Twoim zdjęciu). Na Road Star Clinic było gdzieś takie fajne zdjęcie jak zamocować gaźnik do stołu ale nie umiem znaleźć. Powinno być to gdzieś też tu na forum bo chyba wrzucałem ze dwa lata temu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #493

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Ja również intensywnie przerabiałem temat gażnika w mojej 1600,było ciężko ale z pomocą kolegów udało się.
Mam filtr K&N,wydechy puste z niewielkimi wkładkami akustycznymi,no i dysze:
główna 165 i pozostałe 57,5 i 35,oraz iglica z 6 rowkami.
Po zmianie filtra silnik nie chciał wogóle pracować,regulacja PMS prawie nic nie dawała,kupiłem zestww dyno-jet
i zaczałem zmieniac dysze głowna na większą i było coraz gorzej,przy okazji regulacja pms i poziomu paliwa i nic.W końcu wróciłem do dyszy 165 i zaczałem manewr iglicą i coś zaczeło się dziać.Pozostałem na 5 rowku licząc od góry,poziom paliwa nieznacznie podniosłem i kilkugodzinna zabawa PMS-em,aż w końcu sukces:jahu:
Na tych ustawieniach zrobiłem ok.15 tyś. km. i jest git,silnik dobrze się wkręca,bez jakiegokolwiek krztuszenia się i co ważne przy zchodzeniu z obrotów nie strzela w rury,przy tym spożycie w granicach 5-5,5.
Morał z tego taki,że nie ma sensu od razu pchać dyszy przez którą zapałka przeleci,ale najpierw spróbować czegoś innego..:mysli: :hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #494

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Witam, wężyk od filtra idzie jednak do dekla tylniego cylindra.(prawa strona)


Zmierzyłem poziom paliwa w gaźniku. Gaźnik wcisnąłem w kruciec, podłaczyłem do pompki paliwa pompkę do baku, popmka trykotajac zapodała benzynkę, jedan chyba poziom nie jest taki jaki powinien być.
Zobaczcie zdjęcia, jeśli dobrze wyczytałem na roadstar clinic poziom w weżyku powinien być mniej więcej do czerwonej kreski na zdjęciu, jedank jest duzo ponizej. :-(





Zrobiłem jeszcze jeden pomiar, zdjałem bak i położyłem na krzesełku, podłaczyłem bak bezpośrednio do gaźnika, pusciłem benzyne i poziom paliwa był do czerwonej kreski, nie mam fotki tego drugiego pomiaru - i teraz sam nie wiem. Czy jest omk czy nie. Gaźnik był troszke niżej niż bak, ale nie tak nisko jak w motocyklu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #495

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Nic nie zaślepiaj.Tak ma być.
Do pompki paliwa napewno nic nie masz podłączone.
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 tygodni ago przez piter 1600.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #496

  • sosnos
  • sosnos Avatar
Rocker, skorzystałem z linku który mi podałeś i sprawdze dzisiaj ten poziom paliwa w komorze.

czarny wężyk z numerem III tak jak pisałem dynda sobie, nie jest podłaczony.
Natomiast z obudowy filtra powietrza wężyk mam podłaczony gdzieś do pompki paliwa - czy to dobrze?

Słuchajcie a co z elementem który jest na drugim zdjęciu, oznaczony numerem I - jest to plastikowy element, mam go zaslepić?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #497

  • Rocker
  • Rocker Avatar
Jak zakładałem otwarty filtr K&N to był w zestawie taki króciec którym podłączało się ten wężyk do filtra. Trzeba w nim było dziurę zrobić od tyłu.

II ta rurka na zdjęciu na dole gaźnika służy do opróżniania komory pływakowej z paliwa oraz można za jej pomocą sprawdzić poziom paliwa w komorze (info w linku który wcześniej podałem).
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 tygodni ago przez Rocker.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #498

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Ten czarny wężyk na ostatnim zdjęciu to idzie chyba do filtra powietrza a że nie masz oryginalnego tylko K&N to być może nie ma go gdzie podłączyć tak mi się zdaje.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 tygodni ago przez Paweł-Road Star.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #499

  • Seboka
  • Seboka Avatar
Wężyk ma sobie sterczeć, ma to coś wspólnego z podciśnieniem w gaźniku, jak go zatkasz motocykl gaśnie. Dysza rozruchowa nie jest zatkana tylko tak wygląda. Nie ruszaj jej. Tak jak piszą koledzy podnieś iglicę o jeden ząbek. Dysze wolnych obrotów możesz zwiększyć w zestawie K&N dedykowana jest większa.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Regulacja gaźnika xv 1600 Road Star 12 lata 4 tygodni ago #500

  • Rocker
  • Rocker Avatar
tutaj masz jak się sprawdza poziom paliwa w komorze
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.059 s.
Zasilane przez Forum Kunena