UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: TPS - pomoc w regulacji

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #1

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Więc działamy dalej w innym temacie :dobrarobota
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #2

  • kapkor
  • kapkor Avatar
  • Offline
  • świeżak
  • Posty: 21
  • Oklaski: 0
Sorry nie doczytałem, że Sanok.
Ja pod Poznaniem, w Kórniku, więc odległość 600 km.
TPS sprawdziłem i udało mi się ustawić we wskazanych widełkach, czyli czujnik jest sprawny.
Niestety mam nadal inny problem, ale przenoszę się do innego tematu "kicha przy mocnym odkręcaniu"
Dzięki !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #3

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Przecież ma napisane , a Ty skąd :kolo:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #4

  • kapkor
  • kapkor Avatar
  • Offline
  • świeżak
  • Posty: 21
  • Oklaski: 0
Działam i zobaczymy.
P.S.
Metal gdzie mieszkasz ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #5

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
SATURIAN napisał:
Metal , albo niech podjedzie do Ciebie ......... B)

Czemu nie,zapraszam :piw:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #6

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Metal , albo niech podjedzie do Ciebie ......... B)
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #7

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Odepnij kostkę TPS od instalacji.
Ustaw miernik na zakres kOhm.
Zmierz oporność między czarnym i niebieskim. Powinna się zawierać w granicach 4-6 kOhm przy 20 st.Celsjusza.
Zmierzoną wartość pomóż przez 0.13 i 0.15
Tak otrzymane dwa wyniki będą granicą,w której musisz ustawić TPS docelowo.
Czyli przy wyregulowanych wolnych obrotach zmierz teraz rezystancję pomiędzy czarnym a żółtym. Tylko przestaw zakres miernika na Ohm a nie jak poprzednio na kOhm.
No i pokręcaj PMS-em poluzowując uprzednio śrubki w tych "fasolkach" tak,aby uzyskać odczyt w granicy tego mnożenia, o którym pisałem wyżej. :kier:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #8

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
kapkor napisał:
Jak mierzycie tą rezystancję?
Zapłon włączony, czy nie
Silnik odpalony ?
a może po rozpięciu kostki , na jej końcu w odcinku z gaźnikiem ?
Czytałem jakie piny, ale to powyżej...nie wiem.
Sama regulacja TPS, to odpowiednie ułożenie czujnika na gaźniku ?
Są tam otwory (fasolki) do możliwego przesuwu.

Kapkor, przecież tu jest wszystko dokładnie opisane,na włączonym silniku jak i na wyłączonym... :czad:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 2 lata 11 miesiąc ago #9

  • kapkor
  • kapkor Avatar
  • Offline
  • świeżak
  • Posty: 21
  • Oklaski: 0
Jak mierzycie tą rezystancję?
Zapłon włączony, czy nie
Silnik odpalony ?
a może po rozpięciu kostki , na jej końcu w odcinku z gaźnikiem ?
Czytałem jakie piny, ale to powyżej...nie wiem.
Sama regulacja TPS, to odpowiednie ułożenie czujnika na gaźniku ?
Są tam otwory (fasolki) do możliwego przesuwu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 1 miesiąc ago #10

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Od aktualnej pozycji TPS'a komputerek zapłonu decyduje o kącie wyprzedzenia zapłonu. Jeśli TPS jest źle ustawiony, to zapłon jest albo zbyt przyśpieszony, albo opóźniony. Drugi przypadek daje tylko spadek możliwej do uzyskania mocy i momentu, może wzrosnąć spalanie, ale nic groźnego dla silnika. W pierwszym przypadku może dochodzić do spalania stukowego, a to już nie jest zalecane, bo w dłuższej perspektywie wpłynie na żywotność silnika (sworzeń, panewki, łożyska wału).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 1 miesiąc ago #11

  • Gabriel
  • Gabriel Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 52
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Mam pytanie, jaki wpływ na pracę silnika będzie miał źle wyregulowany TPS ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #12

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
BRAWO WY :br:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #13

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
dzięki Lukesbrus sprawdziłem , przeczyściłem styki i TPS działa między żółtym a czarnym mam 685 om a czarnym i niebieskim 5,35. Tak zostawię.

Brawo Ty :dobrarobota
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #14

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
dzięki Lukesbrus sprawdziłem , przeczyściłem styki i TPS działa między żółtym a czarnym mam 685 om a czarnym i niebieskim 5,35. Tak zostawię.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #15

  • lukezbrus
  • lukezbrus Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 327
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Krzych, jak potrzebujesz TPS to napisz, leży na stanie, ale z obciętą wtyczką.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #16

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 134
  • Oklaski: 22
Pomiar oporności na rozłączonej kostce TPS'a serwisówka Clymer'a podaje następująco:
- niebieski - czarny - 4-6 kOma
- żółty - czarny - 560-840 Oma Oma

Przy zamkniętej przepustnicy (normalne zamknięcie eksploatacyjne dla biegu jałowego) rezystancja między żółtym i czarnym ma być w zakresie - 560-840 Oma.

Jeśli pomiędzy niebieskim i czarnym nie ma przejścia, to TPS jest uszkodzony. Sprawdź kabelki i kostkę, bo może tam jest problem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #17

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Dzięki Pirania za piękny i zrozumiały opis. Tylko u mnie jest problem w tym ,ze miedzy niebieskim a czarnym nie pokazuje żadnej wartości.

Wszystko możliwe,ze zjebany TPS,tak jak pisze robrob.
Z tym mnożeniem,to nie ma sensu komplikować sobie życia,bo wystarczy przykręcić delikatnie TPS-a,rozpiąć wtyczkę i na wyłączonym silniku ustawić ok. 650...tu zakres jest spory.
Mierzymy pomiędzy kablem żółtym a czarnym.....i ma grać :zab: U Ciebie miernik nic nie wskazuje pomiędzy niebiesko-czarnym a czarnym.
Może coś tam nie łączy,może końcówka zaśniedziała,choć to mało prawdopodobne.
Ja zawsze ustawiałem na przykręconym,i nic nie mnożyłem...
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzych1700

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #18

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1169
  • Otrzymane podziękowania: 63
  • Oklaski: 9
a może po ludzku zje...y TPS :zebol:
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #19

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Dzięki Pirania za piękny i zrozumiały opis. Tylko u mnie jest problem w tym ,ze miedzy niebieskim a czarnym nie pokazuje żadnej wartości.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

TPS - pomoc w regulacji 5 lata 5 miesiąc ago #20

  • Pirania
  • Pirania Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Stratoliner Midnight Star
  • Posty: 752
  • Otrzymane podziękowania: 52
  • Oklaski: 5
Wklejam jeszcze raz, ustawienie TPS krok po kroku. Jak moder uzna za niepotrzebne, to niech wywali :)
Czujnik połozenia przepustnicy.
Potrzebny jest miernik elektryczny z wyświetlaczem. Zdemontuj zbiornik, dostań sie do kostki łaczącej 3 przewody wychodzace od TPS (czujnik połozenia przepustnicy) i teraz tak: jak rozepniesz wtyczkę są tam 3 przewody ,
>zółty
>czarny
>niebieski
pomiaru dokonaj omomierzem dotykając przewody niebieski (plusowy przewód omomierza) i czarny ( minusowy) powinieneś uzyskac wartość od 4,00-6,00 Ohm, u mnie np jest 4,85, mnożysz ten wynik x14 i to daje ci wynik jaki powinien wskazywać pomiar. Przewodów żółtego (przewód plusowy omomierza) i czarnego(minusowy). W/g mojego wynik wychodzi 67,9 ( u ciebie wynik pokaze pierwszy pomiar), ale musisz mieć skręconą na zero przepustnicę, czyli oprzeć sie ona musi o scianke gażnika ( wtedy nie bedzie wolnych obrotów gdybyś tak zostawił) Jeżeli wynik jest inny, musisz ustawić własciwe wskazanie poprzez poluzowanie dwóch śrubek mocujących TPS do gaźnika. Regulacją jest bardzo kłopotliwa więc, pamietaj bądź cierpliwy, dokonuj pomiaru na wyciagniętym gaźniku z motocykla.
Wazna informacja.
Pamietaj, po ustawieniu TPSa, i uruchomieniu motocykla musisz ustawic wolne obroty, bo tak jak opisałem do regulacji musiałeś je skręcić na zero. Wtedy wartość pomiaru bedzie inna od ustawionej, ale powinna sie mieścić w przedziale od 0,56 do 0,84 wtedy maszyna musi gadac.
Reasumując, TPS daje sygnał do modułu zapłonowego, aby ten dawał w odpowiednim momencie prąd do świec, a więc jeśli wszystko dobrze ustawisz, silnik będzie reagował na ddodanie gazu pięknym wejściem na obroty, bez zajakniecia, wiec do dzieła.....
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez Pirania.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): krzych1700
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena