UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Gaźnik

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #81

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Coś się zaczyna dziać w dobrą stronę iglicę zamiast podnieść opuściłem z 4 na 3 zapięcie moto szarpał przy ruszaniu i na 2 biegu wolno ale nie walił już w kominy tylko bulgota .Wiec aby nie szarpał dałem dyszę wolnych 37.5 I już lepiej . Tylko jestem ciekaw jakie będę świece podejrzewam że za ubogo, pojezdze sprawdzę
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #82

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
majkelpl napisał:
pinhead napisał:
Krzychu ja na ssaniu robię tak : zapalam,zakładam hełm,rękawiczki i ruszam tak max do 1/3

ja na ssaniu w ogóle nie jezdze :zab:
odpalam motura na ssaniu, ubieram sie, buty, kask, kurta, zamykam garaz, zakładam rekawice i ... zamykam ssanie i jade :hej:
Jak jest taka pogoda jak teraz ( +20-24 stopnie ) to odpalam BEZ ssania i jak chwilke pochodzi to jade juz

Jeżeli Tobie ssanie nie potrzebne,nawet przy temp +30 to masz za bogato :cyc:
Jeżeli odpalisz bez ssania i ruszysz,ale moto będzie się krztusiło to jest ok....i znowu pytanie,po co ?
Każdy silnik,czy to w samochodzie czy w moto dobrze jest uruchomić i po chwili ruszać,oczywiście do rozgrzania manetkę oszczędzać...nie jest korzystne dla silnika rozgrzewanie go na postoju. :hel:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 9 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #83

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
pinhead napisał:
Krzychu ja na ssaniu robię tak : zapalam,zakładam hełm,rękawiczki i ruszam tak max do 1/3

ja na ssaniu w ogóle nie jezdze :zab:
odpalam motura na ssaniu, ubieram sie, buty, kask, kurta, zamykam garaz, zakładam rekawice i ... zamykam ssanie i jade :hej:
Jak jest taka pogoda jak teraz ( +20-24 stopnie ) to odpalam BEZ ssania i jak chwilke pochodzi to jade juz
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #84

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Krzychu ja na ssaniu robię tak : zapalam,zakładam hełm,rękawiczki i ruszam tak max do 1/3 otwarcia przepustnicy.
Mam na starcie kilka skrzyżowań więc ssanie zamykam po ok. 300 m,po tym nie od razu odkręcam manetkę.
Pełną sprawność osiągam po powiedzmy 1 km. Jeszcze jedno..ssanie wyciągam nieznacznie,nie więcej niż 1/3.
Jak piszę wemar zacznij od igły,i rób korekty co 1/2 rowka,obserwuj co się zmienia. Ja sobie wszystko zapisywałem na kartce,później wszystko analizowałem,inaczej się pogubisz i pozapominasz co się dzieje na poszczególnych setupach.
Samo strzelanie w kominy przy jeździe z odpuszczoną manetką powinieneś wyeliminować PMS-em,bo on odpowiada za najniższy zakres,no i oczywiście poziom paliwa,który działa w całym zakresie obrotów.
Cały czas zakładamy,że przyczyna tkwi w samym gaźniku :mysli: może również być inaczej.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #85

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
krzych1700 napisał:
Po przejechaniu 60 km świece białe czyli za ubogo czy pms wystarczy aby wzbogacić mieszankę czy iglicę w górę?
PMS jest od bardzo małego otwarcia przepustnicy. Te 60 km zrobiłeś raczej trochę mocniej otwierając przepustnicę. Podniósłbym iglice o pół rowka i jeszcze raz na przejażdżkę.
krzych1700 napisał:
Na ssania jadę jakieś 50 m
Jeśli odpalasz i zaraz ruszasz i po przejechaniu 50 metrów możesz zamknąć ssanie bez pogorszenia pracy silnika z zamkniętą manetką, to dół jest trochę za bogaty. Jednak jak ruszysz i jedziesz prostą drogą na średnich obrotach i nie musisz zwalniać i zatrzymywać się na światłach, to jest to normalne, bo ssanie pomaga tylko przy małym otwarciu przepustnicy, a przy mocniejszym jego wpływ maleje.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #86

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Na ssania jadę jakieś 50 m
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #87

  • tomekz
  • tomekz Avatar
krzych1700 napisał:
... jak zimny to nic się nie dzieje....Ja już zgłupiałem czy jak się wkręca to mieszanka jest uboga czy odwrotnie?...

Jak zimny to jedziesz wtedy na ssaniu ? Ile czasu mija zanim wciskasz ssanie od odpalenia silnika ?

W standardowym gaźniku jak wkręcasz PMS to zubażasz mieszankę, wykręcasz to wzbogacasz.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #88

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Po przejechaniu 60 km świece białe czyli za ubogo czy pms wystarczy aby wzbogacić mieszankę czy iglicę w górę?

Krzychu za każdym razem musisz napisać jaki masz aktualnie setup :mysli:

A druga sprawa,to nic nie wiemy jak silnik pracuję,czy się nie krztusi,czy przerywa,jak ssanie czy szybko można go zamknąć,jak prędkość max,jaka elastyczność,schodzenie z obrotów,praca na biegu jałowym,zużycie paliwa....to wszystko ma znaczenie w dalszej regulacji,same białe świece absolutnie nic tu nie mówią :nnie:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 6 lata 9 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 9 miesiąc ago #89

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Po przejechaniu 60 km świece białe czyli za ubogo czy pms wystarczy aby wzbogacić mieszankę czy iglicę w górę?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #90

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Lord Zed napisał:
ta... łatwiej , pewna Alfa ( niech jej imię będzie zapomniane ) cztery cylindry i cztery gaźniki :oj: zabawa z wakuometrem tydzień...

TPS można też sprawdzić , choć nie jestem pewien czy w RS na gaźniku zmienia ustawienia zapłonu.

Ja synchro robię w jedno popołudnie...zaznaczam samo synchro :zab:
Jak ktoś chce czegoś więcej to zaczyna się zabawa :piw:

Co do TPS-a to też uważam że lepiej go sprawdzić,i ustawić tak jak być powinno...jest to gdzieś wcześniej fajnie opisane,a ostatnim co to robił to byłem chyba ja :mysli:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #91

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 953
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
ta... łatwiej , pewna Alfa ( niech jej imię będzie zapomniane ) cztery cylindry i cztery gaźniki :oj: zabawa z wakuometrem tydzień...

TPS można też sprawdzić , choć nie jestem pewien czy w RS na gaźniku zmienia ustawienia zapłonu.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #92

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Lord Zed napisał:
Przynajmniej to dobrze że WS I RS mają po jednym gaźniku , a jakbyś miał Venture ? :co: i cztery do ustawienia :czad:

Więcej to nie znaczy,że ciężej jest je ustawić :mysli: po mojemu to jeden gaźnik w silniku sprawia najwięcej problemu z ustawieniem :zab:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #93

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Czy ustawienie TPS ma wpływ na to też?

Dobre pytanie...ja swojego miałem nie co przestawionego,ale dużo wcześniej go korygowałem,więc czy to miało jakiś wpływ...nie sądzę,ale ustaw tak jak być powinno.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #94

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 953
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Przynajmniej to dobrze że WS I RS mają po jednym gaźniku , a jakbyś miał Venture ? :co: i cztery do ustawienia :czad:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #95

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Czy ustawienie TPS ma wpływ na to też?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #96

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Pinhead a jak zniwelowales to popierdywanie?

W moim przypadku wystarczyła precyzyjna regulacja PMS-a. zakres ok. 1/8-1/10 obr. Wolne mam ustawione tak,że silnik pracuje miarowo,bez szarpania.
Pisałeś,że po za strzelaniem silnik ładnie pracuję,a mimo to chcesz czegoś więcej...to dobry objaw,że nie uznajesz kompromisów :dobrarobota
Jeżeli to w czymś pomoże,to u mnie iglica nie ma wpływu na strzelanie i czy ona jest na 2,na 2/5,czy na 3 rowku strzałów nie ma,to samo na innej igle.
Najwięcej problemu miałem z poziomem paliwa,bo tu trzeba dużo cierpliwości,a mi po kilku rozkręceniach gaźnika z rzędu żyły mocno puchły :kolo:
Musisz zacząć od początku,tzn. założyć K&N,zrobić jakiś wyjściowy setup i nastawić się na dalszą regulację.
Wiem,że sezon w pełni,ale od strzała nie da się tego zrobić,chyba,że przetrzymasz sezon i pod jego koniec weźmiesz się do roboty.
Ważne,że byś wiedział co za co w gaźniku odpowiada,to ułatwi Tobie dalsze prace :lek:
Od razu Ciebie uprzedzam,że choć byś podjechał do kogokolwiek co jest w temacie,to za jedno popołudnie tego nie ogarnie.....sam do tego musisz dojrzeć.
W żadnym wypadku nie chcę Cię dołować,bo nie o to tu chodzi,ale układ zasilania w motocyklu to bardzo ciężki temat i tu jest potrzebna spora wiedza tematu i jeszcze więcej cierpliwości :zab:
To,że zrobisz dokładnie tak ,jak ktoś inny z gaźnikiem,masz znikomą szansę,że u Ciebie będzie moto działało poprawnie.Ja i nie tylko w swoich postach opisywałem dokładnie setupy gaźnika i jakie są tego efekty,ale to wszystko robione pod mój piec..
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #97

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Pinhead a jak zniwelowales to popierdywanie? Czy ustawienie TPS ma wpływ na to też?
Ostatnio zmieniany: 6 lata 10 miesiąc ago przez krzych1700.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #98

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Właśnie dzisiaj wsadzilem nowe ngk wcześniej miałem denso i przerwa jest 0.85

No i git..jak widzisz musisz zacząć od początku,i jeszcze nie raz będziesz zaciskał zęby :kolo: ale uwierz,że warto.
Ja nie mogłem się pozbyć strzałów nie przy ostrym schodzeniu z obrotów tylko jak jechałem z góry na jakimkolwiek biegu z całkowicie odpuszczoną manetką...tak sobie popierdywały rury,że wprowadzały mnie w obłęd.
Wielu kumpli jak razem jeździliśmy twierdzili,że to normalne,i tak ma być.. :co:
Tą ostatnia kwestię ogarniałem z pomocą tomkaz,za co po raz kolejny mu dziękuję :piw:
Z perspektywy czasu mogę powiedzieć,że wszystko co robisz z gaźnikiem w pierwszej kolejności musi być pod dobre osiągi,a na końcu dopiero można się zająć takimi "pierdołami" jak ewentualne strzały w rury.
A poza tym to pewnie zauważyłeś,że mało które moto nie strzela podczas schodzenia z obrotów,hamowania silnikiem,w szczególności "plastiki"...wniosek jeden.....Mam nadzieję,że pokonasz ten "przeklęty" gaźnik.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #99

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Właśnie dzisiaj wsadzilem nowe ngk wcześniej miałem denso i przerwa jest 0.85
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Gaźnik 6 lata 10 miesiąc ago #100

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
krzych1700 napisał:
Tak łatwo się nie poddaje napisałem Tomkowi o co chodzi i co mam działam, nie uważam niektórych za takich jak napisałeś ale zamiast coś podpowiedzieć to jeszcze dołu je to chyba nie o to chodzi na forum. Próbuje dalej jeszcze tRoche a gaźnik rozbiór i złoże z zamkniętymi oczami :h-r:

No właśnie o to chodzi,aby gazior rozebrać i złożyć z zamkniętymi oczami i jeszcze przy tym rozpoznać dyszę :br:
Jeżeli osiągniesz to czego oczekujesz,to nikt Ci nie podskoczy,i jako kolejny będziesz mógł dalej przekazać cenne informacje.
Jak ja wiele lat temu zaczynałem przygodę z gaźnikiem to na początku sugerowałem się gotowymi przepisami z forum.
Po kilku różnych setupach myślałem sobie,co jest kur.a,co za brednie tu wypisują skoro moje moto na to nie reaguję.
Tak właśnie jest z gaźnikiem...każdy silnik wymaga różnych ustawień,i tak też było u mnie,ale cały czas sugerowałem się doświadczeniami innych,tylko zmieniałem konfigurację.
Za każdym razem było coś nie tak,ni by wszystko dobrze,ale zawsze w jakimś zakresie obrotów coś było nie tak.
Również przy każdym nawet najmniejszym ruchu w gaźnik robiłem test. Polegał on na sprawdzeniu świec,zużyciu paliwa,a przede wszystkim elastyczności silnika.
Mam taką w okolicy górę,ok 1 km,dość stroma i rozpędzałem się na 5-ce mając zawsze na dole 90 km/h i sprawdzałem ile będzie na samej górze. To dobry test na sprawdzenie elastyczności.
Druga sprawa to przyspieszenie...ten sam odcinek za każdym razem,prosta droga,ruszam z pod znaku przydrożnego i ogień na tłoki....po dojechaniu w zamierzone miejsce patrzyłem ile wtedy pokazuje budzik :mysli:
ostatnie testy były dla mnie szokiem :cooo: :cooo: w porównaniu co było wcześniej,a było dobrze.
W tym przypadku to zasługa już dalej idących modyfikacji.
Może to zabrzmi głupio,ale czy sprawdzałeś odstęp elektrod świecy ? To powinno być zrobione na samym początku...zupełnie o tym zapomniałem,a przy każdej wymianie świec w jakimkolwiek moto to czynię.
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.053 s.
Zasilane przez Forum Kunena