UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Skład preparatów np. Seafoam i Liqui Moly

Jak zrobić Seafoam 10 lata 3 miesiąc ago #1

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Nie mogłeś tego podać kilka tygodni temu? B)


:dobrarobota


Zmieniłem trochę tytuł wątku, bo w treści jest nie tylko Seafoam.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zrobić Seafoam 10 lata 3 miesiąc ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3942
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
jestem przed dłubaniem w silniku więc wypróbuje. Dam info co do efektów. Od poniedziałku zaczynam 2 tygodniowy urlop więc zaczynam rozbierać Shreka - jak co roku zresztą :)
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Jak zrobić Seafoam 10 lata 3 miesiąc ago #3

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Dobra robota!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Skład preparatów np. Seafoam i Liqui Moly 10 lata 3 miesiąc ago #4

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Dla wszystkich podnieconych Seafoam a nie mogących kupić podaję składniki jak samemu zrobić Seafoam z

dostępnej chemii.

Zawartość naszego MIXu :

1. 4 części ROPY (stacja benzynowa)

2. 2 częsci NAFTY (może być lekka nafta jak do lampek kempingowych lub ciężka jak do zapalniczek..)

3. 1 część alkoholu IPA (alkohol isopropylowy - Isopropyl Alcohol) dostępny w aptece którego zawartość alkoholu przekracza

91 %, może to być inny alkohol typu methanol czy denaturat czy zupełnie inny alkohol o dużej

zawartości samego alkoholu i małej zawartości wody ale lepiej nie kombinować bo IPA można kupić)

Wpiszcie sobie w ALLedrogo : ALKOHOL IZOPROPYLOWY lub IPA lub IZOPROPANOL

1 litra 10 zł :dobrarobota


Tak więc mając 4 setki ropy, 2 setki nafty i setkę alkoholu (nie wypijamy) mamy 0,7L Seafoam

Dokładny skład Seafoam :

- Pale oil (inaczej biała benzyna bez żadnych dodatków lub inaczej..czysta nafta bez żadnych dodatków czyli
może być opisana np 100% light nafta albo tzw. White gas stąd biała benzyna ponieważ jest BEZBARWNA) 40-60%
- Nafta 25-35%
- IPA alkohol isopropylowy 10-20%

TERAZ!

Rozumiem że nawet to dla leniwych jest za trudne więc można zmiksować inne gotowe preparaty żeby

osiągnąć cel.
Generalnie musicie wiedzieć że cały trik Seafoam to jest właśnie nafta co nie oznacza że inne firmy o

tym nie wiedzą, prześledziłem trochę rynek patrząc na skład dodatków do paliwa, samostartów,

antyzamarzających dodatków itd i muszę przyznać że w większości jest właśnie nafta o różnej

zawartości oczywiście oraz mocny alkohol (szczególnie samostart czy antyzamarzające gadżety).

Nie będę zachwalał poszczególnych produktów ani nie jestem z nimi związany ale składowo bardzo dobre

są np :

Lucas Oil, AMSOIL Diesel Injector (TAK! do diesla) czy Liqui Moly oczyszczacz gaźnika 3325 który

zawiera Alkohol benzylowy, Ksylen oraz Aceton.

Tutaj należy podkreślić że np osoby które mają odkręcone wydechy mogą spryskać zawory wydechowe

preparatem zawierającym dużą ilość Acetonu właśnie i zostawić na jakiś czas.
Muszę doczytać ale wygląda na to że np WD40 jest mixem Acetonu oraz pochodnej nafty.

Nafta ciężka jest to nafta bez dodatków...a nafta lekka jest to zazwyczaj nafta
z dodatkami zazwyczaj zapachowe zmieniające jej zapach przy spalaniu (muszę sprawdzić dokładnie ale to i tak nie ma znaczenia, piszę tylko bo w składzie są czasem dwie różne nafty gdyby to kogoś dziwiło)

MARVEL MYSTERY OIL (konkurencja Seafoam, zresztą bardzo dobra) zawartość :
- 70 do 80% nafta
- 20 do 30% otrzymywany z parafiny odpowiednik ciężkiego eteru naftowego
- 1% Chlorinated Hydrocarbons - polimery, prawdopodobnie warstwa zabezpieczająca powierzchnie

AMSOIL Diesel Injector Clean zawartość :
- ciężka nafta 30 do 60%
- lekka nafta 10 do 30%
- reszta zawartości alkohole

AMSOIL Motorcycle Octane Boost (b. dobry produkt) zawartość :
- 60% ciężka nafta
- pozostałe alkohole

Lucasoil Safeguard™ Ethanol Fuel Conditioner with Stabilizers (b. dobre):
- 60 do 100 ciężka nafta
- 5 do 10% lekka nafta

Liqui Moly Speed Tec 250ml (do silników benzynowych) zawartość:
- 70 do 80% nafta
- Solwent nafta (ropa naftowa), węglowodory ciężkie aromatyczne
- Olej napędowy nr 2 - paliwa do silników Diesla

Liqui Moly Diesel DEPRESATOR 8344 zawartość :
- 80 do 90% Nafta (ropa naftowa)
- 2,5 do 10% Solwent nafta (ropa naftowa), węglowodory ciężkie aromatyczne

Motula produkty a dokładnie dodatki do paliwa zawierają też głównie naftę oraz w bardzo małej części dodatki
z tego co widzę jakieś pochodne akoholi których nie będę wypisywał bo nie ma sensu.

Jak widać na powyższych przykładach kluczem do sukcesu jest nafta która króluje we wszelkiego rodzaju
produktach więc warto się przejść do marketu i popatrzeć jaką naftę można kupić na miejscu i czy ma jakieś dodatki.

Chyba na wiosnę zacznę robić MIXy i tuningować kosiarki do trawy :-)


Jest też uboga wersja Seafoam a dokładnie :

1. 2 setki ROPY
2. 1 setka Pb95
mamy 3 setki Seafoam aczkolwiek cudów bym się nie spodziewał bo musi być nafta która czyści oraz

alkohol który wysusza powierzchnię czyszczoną.

Proponuję na własną rękę przepatrzeć preparaty dobrych, sprawdzonych firm oraz ich karty produktu

które producent podaje często w PDFie na stronie gdzie jest podany skład.
Jeśli jest 15-30% nafty to już jest dobrze, do tego mocny alkohol i wymieszać taki preparat np 100ml

plus 200 ml zwykłej ROPY która ma właściwości smarujące i mamy 300 ml porządnego dodatku.

Dla ciężkich przypadków SVS (klejących się zaworów) oraz generalnie jeśli sprzęt jest po prostu

zaniedbany:

1. Zlewamy zupełnie stary olej z silnika
2. Robimy miks 3 litry NAFTY oraz 1 litra oleju przekładniowego ATF
3. zalewamy miks zamiast oleju
4. palimy sprzęt, NIE DODAJEMY GAZU
5. silnik ma pracować aż do zagrzania na wolnych obrotach, gasimy
6. po całkowitym ostygnięciu palimy i jeszcze raz rozgrzewamy
7. zlewamy mix, zmieniamy na właściwy olej do jazdy, silnik jest wyczyszczony

Jest to potwierdzone na Roadstarclinic z racji mokrego sprzęgła bezpieczne w stosowaniu.
Tzw. Engine Flush, płukanki silnika przed wymianą oleju mają właśnie w składzie w zasadzie 3/4 ciężka benzyna (ropa naftowa) ale pozostały skład może nie być przyjazny dla okładzin sprzęgła więc ogólnie Engine Flush w motocyklu nie stosujemy.


Myślę że post będę uaktualniał w miarę zbierania materiału. ;-)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 3 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.040 s.
Zasilane przez Forum Kunena