UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ślizgające się sprzęgło?

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #41

  • Rafal.B
  • Rafal.B Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 159
  • Otrzymane podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Panowie, puki co tarcze musiałem zmienić bo były poniżej minimum.
Chyba że chodzi wam o to, że na barnecie można jeździć na zjechanych tarczach :mysli: ?
Co do docisku to tak jak pisałem gdzieś poniżej, jest ewentualnie w planach.
Road Star 1700 Midnight silverado - 2005
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #42

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Tak jak to opisał IXI - docisk Barnetta załatwił sprawę. Jeśli grubość tarcz nie spadła poniżej krytycznej granicy to po co wymieniać? No chyba,że ewidentnie zjarane.

PS. Z uwagi na to,że cena uszczelki pokrywy sprzęgła jest z dupy wzięta od lat wykonuję ją sam. W sklepie motoryzacyjnym są arkusze na uszczelki olejowe. Kupuję taki o grubości 0,5 mm i wymiarach 45/30 cm. Pół godziny roboty. Cena ok.18 zł :zebol:
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #43

  • ixi
  • ixi Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Dokładnie tak, przerabiałem temat. Najpierw tarcze no i uszczelka i olej….mniej ale ślizga…za dwa miesiące docisk oczywiście zamiennik bo oryginał cena kosmos i znów uszczelka……niby nie ślizga ale to nie to, kurczę nowe tarcze, docisk…coś nie tak, może olej inny….ni hu…dopiero docisk barnetta i nie istotne jakie tarcze jaki olej nic nie ślizga. Szkoda czasu i kasy na półśrodki, pewnie oryginalny docisk wytrzyma z 30 tys przebiegu ale zamienniki lepiej sobie darować.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #44

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
ixi napisał:
Nie wiem czemu zmieniałeś tarcze…,ale jeśli dlatego że się sprzęgło ślizgało, to jeszcze w tym motocyklu czeka Cię robota sprzęgła na 100%

Masz na myśli konieczność wymiany docisku?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #45

  • ixi
  • ixi Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Nie wiem czemu zmieniałeś tarcze…,ale jeśli dlatego że się sprzęgło ślizgało, to jeszcze w tym motocyklu czeka Cię robota sprzęgła na 100%
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #46

  • Rafal.B
  • Rafal.B Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 159
  • Otrzymane podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Żebym wiedział wcześniej to bym miał moto dzień wcześniej zrobione :zab:
Niemniej sprzęgło złożone, przy następnym zrobię tak jak piszecie, ale to już raczej nie w tym motocyklu. :piw:
Road Star 1700 Midnight silverado - 2005
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #47

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
TataMichas napisał:
Hmm, też trochę tarcz już w życiu zmieniłem. Może i masz rację i obecnie nie trzeba moczyć, przecież świat techniki nie stoi w miejscu. Niemniej...i tak będę moczył. Nic złego im się nie stanie, a ja będę spokojnie spał.
Trudno wykorzenić stare nawyki. :oj:

:piw:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Ostatnio zmieniany: 2 lata 6 miesiąc ago przez TomHal. Powód: TataMichaś wymazał nawias :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #48

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
tutaj zgodzę się z Lordem. Moczenie tarcz dłużej niż 10 min przed założeniem jest absolutnie nie konieczne. To jest tylko potrzebne aby po założeniu i odpaleniu moto sprzęgło nie musiało kręcić "na sucho". Dłuższe moczenie nie ma absolutnie przełożenia. Wręcz przeciwnie jak takie tarcze leżą w otwartym pojemniku przez bardzo długi czas to kto wie co to tego wpadnie? Jeszcze przez przypadek wrzucimy jakieś g... do układu.
PS. Zresztą producenci piszą o "zmoczeniu" czyt. nawilżeniu tarcz olejem a nie o moczeniu. Przy moich tarczach Barnetta producent nie zalecał nawet dłuższego trzymania tarcz w oleju.
PS. Nawet jakby tarcze były z gąbki to nie byłyby w stanie "wyssać" takiej ilości oleju aby miało by to znacząco wpływać na zaniżenie poziomu stanu oleju :piw:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #49

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Hmm, też trochę tarcz już w życiu zmieniłem. Może i masz rację i obecnie nie trzeba moczyć, przecież świat techniki nie stoi w miejscu. Niemniej...i tak będę moczył. Nic złego im się nie stanie, a ja będę spokojnie spał.
Trudno wykorzenić stare nawyki. :oj:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #50

  • Rafal.B
  • Rafal.B Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 159
  • Otrzymane podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Lordzie,
Zawsze moczyłem. Nie byłem w posiadaniu takich informacji jakie przekazałeś.
Zresztą jeżeli producent każe moczyć to moczę.
Mam nadzieję że im to nie zaszkodzi B)

Road Star 1700 Midnight silverado - 2005
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #51

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
TataMichas napisał:
Zawsze się moczy (nawet w starym) przed montażem, by naciągnęły olej. Montaż suchych, po pierwsze wyssie olej z układu, po drugie odpowiednio nie na olejone tarcze mogą się po prostu zjarać w sytuacji odpalenia moto zaraz po montażu, że o puchnięciu nie wspomnę.

:co: Powielasz stare mity dotyczące tarcz korkowych , dawno obalone , nie mających potwierdzenia w rzeczywistości. :oj: . Tarcze nie "naciągają" oleju ,można to sprawdzić przemywając stare i zarysowując ich powierzchnię. Zwilża się je olejem przy montażu i tyle. Pracują cały czas w kąpieli olejowej , i nie wiem na czym polegało by wyssanie oleju z układu ? Przypalić przy rozruchu też ciężko , bo sprzęgło nie pracuje wtedy w poślizgu, musiałby motocykl być odpalany na biegu z rozłączonym sprzęgłem ale nawet to nie powinno tarcz przypalić w żaden sposób. Jeżeli puchną to :sor: , musiały być podłej jakości. Trochę tych tarcz w życiu wymieniłem w różnych moto i nie zadziało się nic złego. Dla pewności zasięgnąłem opinii znajomego warsztatu zajmującego się naprawami i regeneracjami automatów , zarówno hydrokinetyków i pozostałych typu DSG z mokrymi sprzęgłami . Najpierw popatrzyli po sobie ,potem parsknęli śmiechem. Tak , można składac bez moczenia.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #52

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Zawsze się moczy (nawet w starym) przed montażem, by naciągnęły olej. Montaż suchych, po pierwsze wyssie olej z układu, po drugie odpowiednio nie na olejone tarcze mogą się po prostu zjarać w sytuacji odpalenia moto zaraz po montażu, że o puchnięciu nie wspomnę.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #53

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Rafał , możesz wyjaśnić w jakim celu moczysz tarcze w oleju?
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #54

  • Rafal.B
  • Rafal.B Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 159
  • Otrzymane podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
Dzarko napisał:
To w końcu jakie sprzęgło trzeba brać? 6+3 czy 8+1?
U mnie jest 8+1.
6+3 odesłałem, 8+1 kąpie się do jutra.
Generalnie to 6+3 pasi w kosz bez problemu. Można by założyć wszystko tak jak stare. Kwestia jak by to chodziło.
Ja zostałem przy oryginalnej konfiguracji, może za jakiś czas najwyżej docisk zmienię.
Road Star 1700 Midnight silverado - 2005
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #55

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3931
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
najważniejsze żeby się nie ślizgało. chociaż jestem zdania że czasami lepsze jest wrogiem dobrego.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #56

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 939
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Dzarko napisał:
To w końcu jakie sprzęgło trzeba brać? 6+3 czy 8+1?

Dobrze będzie zostać przy układzie takim jaki jest zamontowany. Chyba że druga opcja pasuje i poprawia pracę ,więc czemu nie.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 6 miesiąc ago #57

  • Dzarko
  • Dzarko Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • 666
  • Posty: 44
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
To w końcu jakie sprzęgło trzeba brać? 6+3 czy 8+1?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 7 miesiąc ago #58

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1060
  • Otrzymane podziękowania: 39
  • Oklaski: 7
Stwierdzili,że jeden pierścień za słabo rozkleja więc dołożyli jeszcze dwa.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 7 miesiąc ago #59

  • Rafal.B
  • Rafal.B Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 159
  • Otrzymane podziękowania: 5
  • Oklaski: 0
tak informacyjnie,
pierścień rozklejający 220pln/szt. :czad: nie idę w to.

Zastanawiam się tylko, dlaczego od 2008 wprowadzono 3 tracze wąskie zamiast jednej.
Z drugiej strony wg katalogu TRW te 6 + 3 pasują do 1600 oraz 1700.


Czy to ma poprawić działanie sprzęgła w jakiś sposób? Z jednej strony niby mniejsza powierzchnia cierna, ale z drugiej strony jeżeli mniejsza powierzchnia to chyba większy nacisk na mm2 powierzchni? :mysli:
Dobrze kombinuję czy powinienem zawrócić czym prędzej z tej ścieżki? :zab:
Road Star 1700 Midnight silverado - 2005
Ostatnio zmieniany: 2 lata 7 miesiąc ago przez Rafal.B.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ślizgające się sprzęgło? 2 lata 7 miesiąc ago #60

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1540
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
zadzwoń 692 419 405
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.094 s.
Zasilane przez Forum Kunena