UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Dla OSCARA

Odp: Dla OSCARA 12 lata 7 miesiąc ago #1

  • Adi05
  • Adi05 Avatar
TomHal napisał:
Takie tam szybkie i tanie rozwiązanie :zebol:



Wezme takie rozwiazanie pod uwage hehe
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Dla OSCARA 12 lata 7 miesiąc ago #2

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Takie tam szybkie i tanie rozwiązanie :zebol:


Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Dla OSCARA 12 lata 7 miesiąc ago #3

  • Adi05
  • Adi05 Avatar
Dzieki za tlumaczenie. Cholera a ja tyle szukalem cos na temat tych niepokojacych dzwiekow ktore sie pojawiaja jak sie zagrzeje silnik a tu sie okazuje ze to jest normalne...a juz chcialem sprzedac warriora heh...a nie zna ktos moze sposobu jak przynajmniej troszke zmniejszyc te dzwieki??? moze inny olej??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dla OSCARA 12 lata 7 miesiąc ago #4

  • Upload
  • Upload Avatar
Znalazłem w necie kolejny biuletyn Yamy datowany na 2/2/05 dotyczący motocykli XV 1600/ 1700
podejmę próbę tłumaczenia

Yamaha tech bulletin 2/205

Proszę użyć poniższych informacji do doradzania użytkownikom odnośnie normalnych dźwięków silnika .
Yamaha zaprojektowała Road Srar’a jako bardzo wyjątkowy motocykl, którego sercem jest ogromny silnik V-Twin. Naszym celem było zbudowanie silnika dużej pojemności z dużym momentem obrotowym w tradycji klasycznych motocykli które od dawna są częścią Amerykańskiego krajobrazu. Chcieliśmy również by miał wyjątkowo czystą, muskularną linię która będzie przyciągać do niego spojrzenia.
By tego dokonać podjęliśmy kilka inżynieryjnych decyzji. Na przykład wybraliśmy chłodzenie powietrzem by chłodnica nie zakłóciła czystej linii motocykla.
Wybraliśmy sprawdzone popychacze by dodać silnikowi właściwego stylu i rozdystrybuować masę i wysokość. Daliśmy mu również 98-102 cale pojemności – to więcej niż wiele samochodowych silników – z ciężkimi wewnętrznymi komponentami takimi jak 45 funtowy wał korbowy.

Jeśli klient zapyta o hałas dobiegający z silnika, należy mu wytłumaczyć że określone mechaniczne dźwięki są oczekiwane. Road Star wydaje naturalne dźwięki wynikające z budowy silnika. Chłodzony powietrzem silnik zaprojektowany dla Road Star’a w przeciwieństwie do jednostek chłodzonych cieczą nie jest wytłumiony.

Przypomnij klientowi że jest ot bardzo duży silnik chłodzony powietrzem. Aluminium oraz inne metalowe części rozszerzają się pod wpływem temperatury, silnik jest zaprojektowany tak by tolerował akomodację tych elementów. W efekcie klient najczęściej będzie słyszał więcej mechanicznych dźwięków kiedy silnik się rozgrzeje a olej stanie się rzadszy.

Przede wszystkim upewnij się że klient ma świadomość że silnik Road Star’a udowodnił swoją wyjątkową niezawodność i że jesteśmy przekonani że Road Star dostarczy pewności i niesłabnących osiągów przez lata. Zapewnij klienta o tym że dźwięki dochodzące z silnika nie świadczą o jego wadach.

Analiza dźwięków
Pukanie rozrządu

Normalny dźwięk
Podczas uruchamiania zimnego silnika klient może usłyszeć pukanie rozrządu.
Może to wynikać z przerwy pomiędzy popychaczem zanim hydrauliczny kasator jej nie wyeliminował. Jeśli silnik zatrzyma się w pozycji w której jeden z zaworów pozostanie otwarty, jeden z kasatorów straci ciśnienie a gdy silnik zostanie uruchomiony niewielka ilość powietrza dostanie się do kasatora. Wytworzenie właściwego ciśnienia może potrwać kilka minut.

Nienormalny dźwięk
Ciągłe pukanie, niezależnie od temperatury może być wynikiem nieszczelnego kasatora który nie jest w stanie utrzymać właściwego ciśnienia w układzie. Taki zapadnięty kasator należy wymienić.

Cykanie z okolic głowicy

Normalny dźwięk
Należy wytłumaczyć że cykanie jest wynikiem zastosowania chłodzenia powietrzem i pochodzi od „młoteczka zaworowego”, wyjaśnij że ten dźwięk może narastać wraz z temperaturą silnika co wynika z rozrzedzenia oleju

Nienormalny dźwięk
Ciągły silny dźwięk cykania niezależny od temperatury może być wywołany niewłaściwą regulacją zaworów. Wyjaśnij klientowi że ten silnik wyposażony jest w 2 zawory wydechowe i 2 zawory ssące w każdej z głowic. Pojedyncza dźwignia otwiera i zamyka oba zawory w tym samym czasie, jedna strona tej dźwigni jest regulowana ręcznie a druga poprzez hydrauliczny kasator

Pukanie w okolicy wału korbowego
Normalny dźwięk
Kiedy gorący silnik pracuje na wolnych obrotach klient może usłyszeć co niektórzy opisują jako pukanie dochodzące z okolicy wału korbowego, głównie z prawej strony.
Dźwięk ten jest słyszalny kiedy obroty spadną poniżej 900rpm i jest to normalny dźwięk tego silnika.
Wytłumacz że silnik Road Star’a jest zaprojektowany by dawał bardzo mocny moment obrotowy przy niskich obrotach.
Ze względu na tak niskie obroty alternator musi wykonywać 2 razy więcej obrotów niż wał korbowy by zapewnić odpowiednie zaopatrzenia systemu w prąd.
Kiedy silnik osiągnie wysoką temperaturę aluminium zmieni swoją objętość a olej stanie się rzadszy alternator zacznie hałasować.
Jest to również zależnie od gęstości używanego leju.
Jeśli obroty spadną poniżej 500 RPM hałas może stać się jeszcze głośniejszy.
Należy zapewnić klienta że dźwięki te nie świadczą o wadach silnika i nie mają wpływu na jego zużycie.
Jeśli klient będzie zaniepokojony tymi dźwiękami. I będą one niezależnie od temperatury silnika [...] Mogą wynikać z uszkodzenia „powierzchni wału”
Przypomnij mu że takie uszkodzenia bardzo szybko postępują i jeśli dźwięk nie narasta gwałtownie a nawet czasem wykazuje tendencję do znikania to nie jest to uszkodzenie

Oczywiście mam własne zdanie na ten temat i moje tłumaczenie nie jest dobre lecz mniej więcej pokazuje co Yama ma nam do powiedzenia (miała w 2005)

A oto film który troszkę rozjaśnia temat
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.032 s.
Zasilane przez Forum Kunena