UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 7 lata 9 miesiąc ago #1

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Badanie na rozgrzanym silniku, rozłączony dekompresator co dało wynik ok 11 bar na kazdy gar..Dzieki!
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 7 lata 9 miesiąc ago #2

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
No i pomiar musi być zrobiony na dobrze rozgrzanym silniku...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 7 lata 9 miesiąc ago #3

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Ku....chyba wyszedl brak wiedzy...wchodzi na to ze jedyne co odlaczylismy to nasze mozgi???
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 7 lata 9 miesiąc ago #4

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Pomiar na 8 barów wskazuje, że silnik jest w kiepskim stanie ... lub pomiar zrobiono bez wyłączenia układu dekompensatora B) , który jest załączany automatycznie ze starterem. Jeśli to drugie, to wynik 8 bar wygląda dobrze. Dla pewności można powtórzyć pomiar z odłączonym dekompensatorem - chyba pod lewym dekielkiem jest kostka z przewodami - czerwono-białym/żółto-czarnym.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Drut66

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 7 lata 9 miesiąc ago #5

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Witam..badalismy z kolega w jego nowym sprzecie kompresje na cylidrach i okazalo sie ze ma duzo poznizej tego co mowi serwisowka 12bar a on mial prawie 8!!czyli ktoś mu sprzedal sypiacy sie sprzet?czeka go remont czy to moze kwestia zaworow?co mozecie doradzic w tym temacie?aha czy jest roznica ktora świece sie odkreci zeby sprawdzic cisnienie ?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 1 tydzień ago #6

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
ponieważ temat pasuje jak ulał, wpadłem na zajebiaszczy pomysł sprawdzania świec bez ich wykręcania :

PROSZĘ:





można??? Można!!!

właśnie przed majowym długim weekendem chciałem wyeliminować miejsce na przednim cylindrze gdzie pojawiało mi się pocenie między żeberkami, wiele się nie namyślając rozprułem pół serducha.
Z racji, że mamy na terenie kraju wielu którzy nie bawią się w grzebanie w serduchu dla informacji podam, że nie potrzeba wyjmować silnika z ramy, żeby dostać się klawiatury i tłoków. Takowe przypadki miały już miejsca w serwisie gdzie koledzy zawodowi mechanicy dopisują sobie taką usługę często gęsto do rachunku. Tutaj na forum zamieściłem swego czasu kmpl. zdjęć jak można go rozebrać pomimo że reszta zostanie w ramie.
:wild:
PS> Za to kocham nasze maszyny, nawet w polu z użyciem kilku podstawowych kluczy jesteśmy w stanie np. wymienić pierścienie w ciągu zaledwie godziny.
:$:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 1 tydzień ago #7

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
U mnie, po ruszeniu, domyka się samoczynnie tak na 1 "ząbek", ale maszyna już więcej nie potrzebuje. Po ok. kilometrze domykam resztę i jest OK.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 1 tydzień ago #8

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Mam to samo. Dorobiłem się takiej małej żabki od firanek i zakładam ja miedzy grzybkiem a plastikiem.
Po kilkunastu sekundach wyciągam i po temacie!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 1 tydzień ago #9

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Za cofanie linki odpowiada zapadka na lince ,sprężynka i kulka ,umiejscowiona pod plastikową nakrętką (klucz 17 )
Często zdzarza się tak że dostaje się tam woda i rdzewieje sprężynka tracąc swoją wartość niewypychając kulki w zapadkę .
Temat do pogrzebania w wolnej chwili
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 1 tydzień ago #10

  • tomekz
  • tomekz Avatar
To tak zwane automatyczne ssanie :zab:
Większość podejrzewam tak ma.. u mnie wystarczyło mocniej dokrecic nakretke.
Może masz za niskie obroty i od drgań wraca...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 2 tygodni ago #11

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Nie bede zakladal nowego tematu i podepne sie tu bo mam nadzieje ze szybko uzyskam odpowiedz;) mianowicie chodzi mi o linke ssania tzn gdy zaciągnę ja zeby odpalic gdy zimny silnik to ona sie sama cofa (wyłacza sie)..mial ktos podobny przypadek??tam jest taka plastikowa nakretka chyba 17stka probuje dokrecacodkrecac ale problem chyba lezy gdzies głebiej dosłownie
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #12

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
Jarek72 napisał:
Jeśli chodzi o dodatki to ciekawe jakby użyć którejś "Saturianówki".

Jarek , to tak jak byś wlał paliwa lotniczego , rozpierdoli silnik :polew:
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #13

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
No mi drugie przepalanie po zaaplikowaniu Seafoam przy dodawaniu gazu delikatnie kopci na czarno... hmmm, wywala nagar ?? Moto rozgrzane, nic nie zmieniałem, pali/chodzi super.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #14

  • Jarek72
  • Jarek72 Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 87
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: 0
Jeśli chodzi o dodatki to ciekawe jakby użyć którejś "Saturianówki". A tak na poważnie to na koniec sezonu wlałem ciutkę czerwonego STP (tak na jakieś 5-8 l benzyny) i zauważyłem delikatną poprawę równomierności wydechu tylnego cylindra. Prawdopodobnie poprawił domykanie zaworów ale coś jeszcze jest nie za dobrze, ale poczekam na Seafoam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #15

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
tomekz napisał:
No właśnie. Niby wolnoobrotowy silnik a i lubi żeby wysoko kręcić i nagaru wtedy tyle nie ma.
Swoją drogą ciekawe po co zrobili w tym silniku po 4 zawory na cylinder. Pewnie przy 2 zaworach dół by był jeszcze ładniejszy.

Chcieli, żeby przynajmniej tym się różnił od HD....
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #16

  • tomekz
  • tomekz Avatar
No właśnie. Niby wolnoobrotowy silnik a i lubi żeby wysoko kręcić i nagaru wtedy tyle nie ma.
Swoją drogą ciekawe po co zrobili w tym silniku po 4 zawory na cylinder. Pewnie przy 2 zaworach dół by był jeszcze ładniejszy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Na dłuższy okres w Polskich warunkach (ceny i trudność zakupu) najlepszy zostaje Liqui Moly Ventil Sauber i na 100% działa przy dłuższym stosowaniu nagar powoli ale usuwa.
Ostatnio jest jakiś problem też z VS-em i chyba nawet dystrybutor tego nie ma. Prawdopodobnie to sprawa przejściowa - tj. czyszczenie magazynów przed inwentaryzacją na koniec roku.

WITT33 napisał:
Druga sprawa to cholerne ssanie a konkretnie za długo włączone zasrywa totalnie świece więc i pewnie na silniku też się to odbija, potem trzeba 10-15min dobrej jazdy żeby te świeczki przepalić/wyczyścić. Najlepszym rozwiązaniem jest włożenie ciut większego pilota żeby jak najkrócej to ssanie chodziło i od razu na pilocie nie zdechł ale też i nie było za bogato jak się rozgrzeje.
Przy bardzo krótkich trasach cudów nie ma i nie będzie - prawa fizyki. Ja jestem za uboższym (normalnym) ustawieniem gaźnika i dłuższym używaniem ssania, wprawdzie zarzuci trochę sadzą, ale po zamknięciu, nawet przy krótszych trasach powinno się to spokojnie wypalić.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 4 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #18

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Na dłuższy okres w Polskich warunkach (ceny i trudność zakupu) najlepszy zostaje Liqui Moly Ventil Sauber i na 100% działa przy dłuższym stosowaniu nagar powoli ale usuwa. Do stosowania przy każdym tankowaniu. Seafoam daje się 50 ml na galon czyli prawie 4 litry czyli setkę na 8 litrów a ja dałem ponad 200 ml, nie jest źle bo już się bałem że muszę świeżej benzynki dolać ;-)

Jednak najgorsze jest to że przy prawidłowym ustawieniu gaźnika tego nagaru i tak się będzie zbierało przy jeździe na krótkich odcinkach i na ZA wysokim biegu, niestety. To co sugerują na RSC jest na pograniczu ubogości więc prawidłowo ustawionych motocykli jest mało. Druga sprawa to cholerne ssanie a konkretnie za długo włączone zasrywa totalnie świece więc i pewnie na silniku też się to odbija, potem trzeba 10-15min dobrej jazdy żeby te świeczki przepalić/wyczyścić. Najlepszym rozwiązaniem jest włożenie ciut większego pilota żeby jak najkrócej to ssanie chodziło i od razu na pilocie nie zdechł ale też i nie było za bogato jak się rozgrzeje.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 4 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #19

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
I pepsi, i cola zawierają roztwór kawasu fosforowego. Niestety, zawierają też cukier (dużo cukru) i wodę. Pierwsze lubi tworzyć karmel sklejający wszystko, zatem wypadałoby to potem wypłukać. I tu drugi problem - stal używana do wykonania elementów silnika w tej okolicy bardzo jest wrażliwa na wodę i w najlepszym wypadku skończy się delikatną rdzą powierzchniową, która z czasem da wżery. Woda jest dobra do potraktowanie silnika od zewnątrz. ale trzymałbym ją z daleka od wnętrza.
Poza tym takie w "wynalazki" są dobre, jak się nie ma nic specjalistycznego pod ręką. Jak się ma, to colę lub pepsi lepiej użyć do rozcieńczenia "rudej". :D
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 4 miesiąc ago #20

  • sosnos
  • sosnos Avatar
I znowu zgadzam sie z Tomsonem, szpyrytus + Cola lub Pepsi, osobiscie wole Pepsi Twist.
TomekZ - nie zgadzam się z Tobą - ja swój układ czesto smaruje szpyrytusem i wszystko chodzi nic nie rdzewieje :-)









sorry za moje poczucie humoru :urlop: brakuje mi słońca i odwala
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.059 s.
Zasilane przez Forum Kunena