UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #41

  • Darecki
  • Darecki Avatar
WITT33 napisał:
5 bieg jest przy normalnym użytkowaniu od 90-100 kmh minimum a pod górkę nawet bym powiedział 110-120 jak się jedzie we dwojke z bagazami. Zbiera się sporo nagaru przy takiej wolnej jeździe przy niskich obrotach plus do tego tak jak piszesz jeździsz na Pb98 więc pod głowicą masz masakrę zapewne. Sugeruję jakiś specyfik na wiosnę do czyszczenia zaworów. Wczoraj czytałem artykuł o wysokooktanowym paliwie i jakie szkody powoduje wskutek niedopalenia się do końca czyli to co pisałem parę stron wcześniej.


Witt.sugerujesz na podstawie artykulu ze wysokooktanowe paliwo szkodzi bardziej niz niskooktanowe?
Kupilem swoja stara b.new od dilera i poza naklejka zaraz przy baku wrecz nakazujaca zalewanie baku tylko 91 oktanami sprzedawca uczulal mnie zebym tylko w razie wyjatku tankowal mniejsze oktany.moze to dotyczy tylko wtrysku bo taki posiadam.a nie dotyczy gaznikowych wersji.
91 u nas to chyba odpowiednik 98 w Pl-u.
Czytam wasze posty itez wrzucam 5-ke ok 60-70 km/godz.i moja stara zbiera sie nie szarpie ladnie reaguje na dodawanie gazu. :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #42

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Skład nie jest tajemnicą: bodajże 60% nafta jak się nie mylę , jakiś alkohol który znalazłem na allegro i środek czyszcząco smarujący którego nie rozgryzłem ale jest podany, trzeba poszperać...albo zapytać jakiegoś żula pod sklepem :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #43

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Co to za technologia kosmiczna, że tylko Amerykany mogą to zrobić? Jaki jest skład tego 'trotylu' ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #44

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
tomekz napisał:
WITT33 napisał:
Kupiłem Yamaha Ring Free i na testy Seafoam, zobaczę co lepsze i rezultatami się podzielę oczywiście. ;-)

Wicio pochwal się gdzie to nabyłeś, jest szansa to w PL zakupić ?

Nie ma szans, uprzejmość znajomego ale dostanę na wiosnę, akurat przed wymianą oleju. Łatwopalnych rzeczy ze sobą do samolotu się nie bierze.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #45

  • tomekz
  • tomekz Avatar
WITT33 napisał:
Kupiłem Yamaha Ring Free i na testy Seafoam, zobaczę co lepsze i rezultatami się podzielę oczywiście. ;-)

Wicio pochwal się gdzie to nabyłeś, jest szansa to w PL zakupić ?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #46

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Kupiłem Yamaha Ring Free i na testy Seafoam, zobaczę co lepsze i rezultatami się podzielę oczywiście. ;-)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #47

  • Marek73
  • Marek73 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 797
  • Otrzymane podziękowania: 24
  • Oklaski: 8
Tomek - bardziej niż wolne obroty Shreka interesuje nas strona Treffen. Jak znajdziesz chwilę poczytaj wątki na forum klubowym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #48

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Słuchajcie Pany, ponieważ temat zrobił się i ciekawy i zawiera wiele wątków, postanowiłem zrobić z niego luźny podtemat tak aby kazdy coś od siebie dodał czy tez zapytał w razie rozmów na temat właśnie ustawień.
Pozdrawiam
:wild:

PS. Mój Shrek lubi wolne obroty - na 5 biegu latam bezkomprowisowo między 75-80 km/h. Po ustawieniach wspólnie zredagowanych z Witkiem wygar ma zadawalający jednie przy 170 km/h nie chce więcej. Podejrzewam za niski stan paliwa w komorze. Muszę wyregulować pływak i pójdzie B)

PS.II - co do Seafamu - nie tylko dolać do paliwa ale do rury i do oleju. Opis na forum w innym dziale!
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #49

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
Mi osobiście takie wolne obroty się nie podobają, tak jak jest fabrycznie 800-900 jest idealnie. Wspomnę tylko że obniżając też wolne obroty ramię pompki przyspieszającej oddala się od dźwigni która ją uruchamia a tym samym pompka przyspieszająca nie działa prawidłowo. Zależy od wydechu jak to gada ale mieszanką można sporo zmienić dźwięk wydechu a co do elastyczności i wkręcania na obroty chyba najlepsze co mogłem włożyć to Dyna 3000, różnica jest naprawdę spora od najniższych obrotów aż do odcięcia dlatego standardowe ustawienie na fabrycznym module zapłonowym nie zachęca do wysokiego kręcenia a przy Dyna 3000 motocykl prosi o więcej, zmieniasz bieg na wyższy a ciągnie tak samo jak na poprzednim oczywiście jak jest to podlane paliwem. Wszystko pracuje efektywnie i nie zużywa nie wiadomo jakich ilości paliwa. Mogę jeździć cały dzień i używać 1/4 zakresu manetki a dynamika będzie super.

Tomcio jak będziesz odkręcał te wydechy jutro czy tam pojutrze to cyknij w miarę wyraźną fotkę co tam na tylnim garze jest, na pewno będzie sporo nagaru.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #50

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Sprawę psują 4-ro zaworowe głowice.
Dekle w górę, brzeszczot i według uznania - tniesz jedno ramię i masz 3 zawory, tniesz dwa ramiona i masz 2 zawory :D

Tomson napisał:
Wemar dla nas wielbicieli pyrkania najlepszy by był chyba Hyrley, Panie Boże i Administratorze przebacz bluźnierstwo...Albo nowy Indian - też ma 2-zaworowe głowice, amerykanie zachowują tu zdrowe podejście.
Najpierw chorowałem na VTX'a 1800,bo duży i zintegrowane heble, ale po opiniach użytkowników ozdrowiałem (m.in. przez to wysokie kręcenie). Wtedy z drugiego planu wyszedł RS i z perspektywy czasu tego nie żałuję. Bo da się nim i pyrkać, i odwinąć. To jak złoty środek pomiędzy VTX'em i Road Kingiem.
Jeśli zaś mowa o ew. drugim sprzęcie w garażu, to HD WLA lub Indian z tej samej epoki. Nawet tak mi kiełkuje w głowie pomysł, by kupić jakiegoś RS'a i trochę przerobić na styl WLA - sprzęgło pod stopą, biegi na drążku i wygląd w stylu steampunkowym. Jak to mówią, nie chodzi o złapanie króliczka, ale gonienie go :D
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #51

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
E no to JASNE ! Przcież napisałem wcześniej, że lubie silniki które lubią niskie obroty ! Tylko, że nasz silnik do takich nie należy i muszę przyznać, że było to dla mnie pewnym szokiem po zakupie. Sprawę psują 4-ro zaworowe głowice.
Przykład - Cytrynka 1100 8V mojego ojca ma lepsze niskie obroty niż Astra 1400 16V którą kiedyś miałem. W Cytrynce leciutko wciskasz gaz i ochoczo rusza z miejsca. W Astrze - jak zrobiłeś tak samo to silnik zgasł. Poniżej 2500 obrotów nic się nie działo w tym aucie.
Szkoda, że potencjał tego silnika jest uszczuplony w ten sposób. Tzn. uszczuplony wg moich kryteriów - bo dla ścigantów odwrotnie - dobrze, że się ładnie wkręca na obroty.

Wemar dla nas wielbicieli pyrkania najlepszy by był chyba Hyrley, Panie Boże i Administratorze przebacz bluźnierstwo...Albo nowy Indian - też ma 2-zaworowe głowice, amerykanie zachowują tu zdrowe podejście.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #52

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Jasny gwint...No ale co kto lubi.
Mnie kręcą takie klimaty:

WITT33 napisał:
No to definitywnie będą przy takiej jeździe problemy w przyszłości, oby nie
Takie czy inne będą, z tym się liczę. Z pewnością pas dostaje popalić.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #53

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
WITT33 napisał:
No to definitywnie będą przy takiej jeździe problemy w przyszłości, oby nie. Ciekawe jak wyglądają świece z tyłu.
Kiedyś też tak jeździłem na początku, teraz 60 po mieście to tylko 3 bieg.

Dokładnie ! Tak samo robię. Przy 60 na trójce ma 2050 obrotów - raczej niewiele. Na 4 przy 90 - 2400 obrotów, tak w sam raz.
Wemar - 60 na piątce? Jasny gwint...No ale co kto lubi.

Co do 6 biegu w RS - nie wiem, czy jest drugi motocykl na rynku (pomijam boss hossa) który tak jak RS 1600 ma maksymalne obroty 4200. Przy 150/h na piątce ma 3300 obrotów. Dla porównania - DS 1100 przy 100/h ma 3200. Szóstka w RS niepotrzebna - jaki to miał by być nadbieg - 0,5 ? Piątka jest już takim nadbiegiem, że ho ho.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #54

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Nie to jeszcze jak były niskie i to by pasowało. Pokrętło obrotów otwiera przepustnicę i jeśli jest za bardzo skręcona, to przepustnica nie aktywuje wszystkich dziurek, co może prowadzić do tego, że regulacja PMS prowadzi do tego co opisałem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #55

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
PMS reguluje przepływ jednej z czterech dziurek przez które idzie paliwo na wolnych obrotach, to jest tylko "dopieszczanie jakości" wolnych obrotów aczkolwiek da się tym zdławić sprzęt ale ma nie gasnąć. U Ciebie ewidentnie jest to za czułe, za niskie obroty, przytkany gaźnik - któraś dysza, może niekoniecznie od paliwa. Ustawiałem kilka RS w tym 3 z Hyperchargerem i w żadnej tak nie było. Gdzieś masz jakiś zonk, wcześniejsze obroty te 600 na pewno za niskie bo ani ssanie wtedy dobrze nie pracuje bo nie ma odpowiedniej ilości powietrza do paliwa które podaje ani tym bardziej PMS nie działa prawidłowo a konkretnie jego regulacja.

Silnik na gaźniku będzie pracował na stosunku mieszanki paliwo/powietrze w zakresie od około 19 AFR do aż 9 może 8 AFR (czarny dym) i poza tym zakresem silnik ma prawo zgasnąć. Nie jest możliwe żebyś dwoma obrotami przewalił zakres ponad 10 AFR, mało prawdopodobne.
Nie mówię że jest źle, piszę tylko że jest to bardzo dziwne i niespotykane. To są dane już po ustawieniu tych 800-900 obrotów ??
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #56

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Witek, jak zakręcisz całe paliwo jakie szło na silnik, to chyba musi zgasnąć.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #57

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
PMS regulujemy przy obrotach minimum 900. Dlatego nie dziwne że gaśnie, mi nigdy nie gasł nawet jak się cały trząsł na 35 pilot jet. Nie powinien gasnąć chyba że bardzo niskie obroty dlatego musi być ok 900.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #58

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
WITT33 napisał:
Sprawdzałeś czy wkręcając PMS silnik przygasa, obroty spadają ? Warto zobaczyć czy spadają czy może rosną albo nic się nie dzieje jak całkiem wkręcisz.
PMS - obroty/skutek:
0-0,5 / brak biegu jałowego
0,5-1 / jest bieg jałowy, ale po chwili zdycha, gaśnie przy gwałtownym odwinięciu
1-2 / pracuje w miarę stabilnie, z okresowymi "wpadami", pozwala w miarę szybko odwinąć manetkę, ale po gwałtownym zamknięciu trochę się dławi i potrafi zgasnąć
2-4 / praca stabilna w każdych okolicznościach
4-5 / stopniowo znikają wolne obroty (szarpie)
powyżej 5 / nie ma wolnych obrotów

Obecnie mam ustawione na 2,5, a obroty biegu jałowego ok. 800 (tak, wiem, że nisko - niedawno było ok. 550-600, ale jak się zrobiło chłodno, to podkręciłem).
artek napisał:
... co do skrzyni, wymieniliście Panowie to co miałem na myśli ... mogła by mieć "dłuższe" przełożenia
Dłuższe ma VTX 1800 i wolałbym jednak nie - VTX'a trzeba bardzo kręcić, by jechał sensownie. Za to zdecydowanie z radością powitałbym 6-ke, tak jak jest w HD Road Kingu. Tylko nie wiem, co na to silnik Radka, bo ponoć nie lubi niskich obrotów - Road King w zasadzie nie kręci się wyżej niż 2500 i pokrywa cały użyteczny zakres prędkości, z miłym dla ucha burczeniem.
artek napisał:
... co do H-D to ponoć Honda ma 70 procent jego aukcji ... ponoć ...
Nie wiem czy ma akcje HD, ale Honda ma największe aktywa z firm motoryzacyjnych. Jest jedyną z grupy automotiv w pierwszej dziesiątce firm świata. Drugi co do zasobności koncern z grupy automotiv to VW, ale ma połowę tego co Honda.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #59

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... co do skrzyni, wymieniliście Panowie to co miałem na myśli ... mogła by mieć "dłuższe" przełożenia, choć przy "kołysce" można wiele wybaczyć ... co do H-D to ponoć Honda ma 70 procent jego aukcji ... ponoć ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Luźne rozmowy, co i jak tam w silniku 10 lata 5 miesiąc ago #60

  • WITT33
  • WITT33 Avatar
wemar napisał:
WITT33 napisał:
ooo to dobrze wiedzieć ile zrobiłeś na baku, ja mam dużo cieńszą iglicę i też 4 zapinka pilot 40 był but nonstop na trasie i zrobiłem od prawie (!) pełnego do światełka rezerwy 163 mile - 267 km.
Tak to miałem do tej pory i nie narzekałem na dynamikę. Teraz czuje się jeszcze większą żwawość, ale nie potrafię tego przedstawić w liczbach wymiernych. Spalanie do tej pory było w okolicy 6,5-6,7 przy takiej jeździe w mieście (cały bak), po zmianach skoczyło na ok. 7,5. Zmieniłem ustawienie, bo chciałem zobaczyć jak to się przeniesie na najwyższy zakres obrotów na ostatnim biegu, ale jakoś ciągle coś przeszkadzało w wyskoczeniu na obwodnicę, więc nie wiem. Pewnie nie zostanę przy takim ustawieniu, ale ciekawość muszę zaspokoić. Póki co to i tak jestem "wyjechany" zatem temat musi poczekać.

Ja bym testowo usunął air jeta 1.3 i wstawił oryginalnego pożyczonego 2.0 a jak nie to pilot jeta 35 i skręcił PMS. Gdzieś... coś... to paliwko ucieka. Ostatnio miałem 6,7 litra/100 ale iglica na 5 ząbku i prawdziwe szaleństwo na 2 pasmówce. Przy odwijaniu czuć było jednak moment zastanowienia co potwierdziły potem oględziny świec hehe nawet nadmiar słodyczy czasem szkodzi :P

Sprawdzałeś czy wkręcając PMS silnik przygasa, obroty spadają ? Warto zobaczyć czy spadają czy może rosną albo nic się nie dzieje jak całkiem wkręcisz.
Ostatnio zmieniany: 10 lata 5 miesiąc ago przez WITT33.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.058 s.
Zasilane przez Forum Kunena