UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: problem ze skrzynia

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #1

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Hej możesz to spokojnie zrobić sam!!!!Nie płać tyle kasy złodziejowi!!W fotogalerii napraw masz dożo pomocnych postów!!Nie jestem mechanikiem a dałem rade sam to zrobić w jedno popołudnie..koszt gratów to poniżej 600zł(moze nawet minimalnie mniej-nie pamiętam dokładnie)plus piwko
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez Drut66.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #2

  • wlodi
  • wlodi Avatar
Wstawiłom motong do mechaniora. :lek: Okazało się, że mam do wymiany tarcze sprzęgła, sprężynę, no i oczywiście uszczelka. Z robocizną wycenił na ok. 9 stówek. :boks: Kur... czy to faktycznie tyle musi kosztować? :dia: Kask narazie poszedł się je... :polew:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #3

  • Nitol
  • Nitol Avatar
aaa... skoro masz cały docisk Barnetta to nie ma tematu ;)moja wina - nie doczytałem
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez Nitol.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #4

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Docisk Bernetty jest bardzo mocny a problem po zabiegu zmiany tarcz i oleju ustąpił wiec póki co nic nie będę grzebał
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #5

  • Nitol
  • Nitol Avatar
Drut66 napisał:
Też mam Bernette..Gdybym TYLKO zmienił olej na wspomniany yamalube to sprawa byłaby jasna-wina oleju, ale ja zmieniłem tarcze mimo ze stare wyglądały ładnie i wymiary były ok mierzyłem suwmiarką każda z osobna być może chwytając zespół tarcz + przekładki wymiar byłby niedopuszczalny?
Drut66 a może warto by się przyjrzeć sprężynom dociskowym? Ostatnio naprawiałem koledze VTX 1800 (sprzęgło to też słaba strona tego modelu) i tak jak piszesz wszystkie tarcze i przekładki miały wymiar pozwalający na dalsze użytkowanie ale.... ale sprężyny dociskowe były już zużyte - zbyt krótkie. Kupiliśmy zestaw sprężyn 10 % twardszych od oryginałów i problem ustąpił :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #6

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Też mam Bernette..Gdybym TYLKO zmienił olej na wspomniany yamalube to sprawa byłaby jasna-wina oleju, ale ja zmieniłem tarcze mimo ze stare wyglądały ładnie i wymiary były ok mierzyłem suwmiarką każda z osobna być może chwytając zespół tarcz + przekładki wymiar byłby niedopuszczalny?
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez Drut66.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #7

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Drut66 napisał:
Ja dostałem takich objawów właśnie po zmianie na Motula mineralnego 20w50....Myślałem że to tarcze ale podczas wymiany stare były praktycznie nie zużyte, wymieniłem co prawda na nowe ale zalałem juz polecanym pół syntetykiem yamalube 20w50 i problem zniknął..Podobny problem miał kolega w drag starze po zalaniu motula..zmieniliśmy na Yamalube i ok...Moze to wszystko zbieg okoliczności ale ja Motulowi dziekuje...

Leje Motula mineralnego 20W50 i nie mam absolutnie żadnych złych objawów pracy skrzyni. Z tym, że sądząc po sile koniecznej do ściśnięcia klamki sprzęgła to mam jakiegoś Barneta pod deklem raczej...seryjne sprzęgło w RS to generalnie słaby punkt systemu, znana sprawa.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #8

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wlodi napisał:
Podepnę się pod temat. Mam taki problem - na zimnym silniku po odpalenie i wbiciu 1 motong mi szarpie i słychać zgrzyt. Przy wbijaniu wyższych biegów w czasie jazdy słychać " walnięcie". Jak jest ciepły nie ma już tak mocnych objawów ale jednak nie odbywa się to cicho. W czasie jazdy z Plecaczkiem przy dodaniu gazu ślizga się sprzęgło, dopiero przy odpuszczeniu manetki i podciągnięciu ponownym jest ok. Na oleju (yamalube 10w40), po wymianie przejechane ok 1 tys km. Mam przejechane ok. 39 tys. mil. Czy to czas już na wyminę tarcz itp itd???

A dlaczego lejesz 10W40 skoro ksiązka pisze 20W40?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 4 miesiąc ago #9

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... co do przekładni ważna jest specyfikacja 80W90, producent to sprawa drugorzędna ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #10

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Jeśli chodzi o olej przekładniowy to jakiegoś konkretnego producenta polecacie czy raczej bez różnicy.

Pozdrawiam :wild:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #11

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Dobra, to ja dałem :du: myląc skrzynię biegów, smarowaną olejem silnikowym, ze skrzynia pośrednią, smarowaną olejem przekładniowym. :sor:


Co oczywiście nie zmienia faktu, że olej trzeba zawsze mieć w odpowiedniej ilości, a czasem niedomagania skrzyni leżą po stronie sprzęgła i zbyt gęstego oleju w silniku.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #12

  • Nitol
  • Nitol Avatar
wemar napisał:
Drut66 napisał:
Wiem że winą była rodzaj a nie firma ale czy nie miałeś nigdy tak, że zraziłeś się do czegoś mimo logicznych tłumaczeń i tak trzymamy się z daleka od rzeczy które nas zawiodły..Ja tam mam przynajmniej..
Staram się zachowywać racjonalnie, ale masz rację, czasem takie zdarzenie może zrazić do produktu.



Nitol napisał:
w RS-ach osobne smarowanie skrzyni? ciekawe czym.
Skoro się o to pytasz, to możliwe, że u Ciebie już nie jest smarowana :polew:

Z prawej strony za silnikiem (pod rurami wydechów)jest "pucha" z takim dużym dekielkiem fi ok. 5 cm i wgłębieniem na bardzo duży płaski śrubokręt. To jest dekielek filtra oleju skrzyni biegów. Tuż poniżej, jest śrubka chyba na klucz 10, to otwór do kontroli poziomu - poziom jest OK, jeśli z tego otworka, przy wyprostowanym motocyklu, wylewa się olej. Natomiast tuż nad ramą masz korek (klucz chyba 15 mm) do zlewania oleju ze skrzyni.
nie wemar... :polew: tam nie ma skrzyni biegów. Tam jest tzw przekładnia pośrednia "Middle drive gear" W środku są tylko dwa koła zębate i łańcuch. Jest to przeniesienie napędu ze skrzyni biegów na przedni puley. Skrzynia biegów jest w korpusie silnika i jest smarowana olejem silnikowym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #13

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Panowie mówicie o skrzyni biegów czy o skrzyni pośredniej bo ja się trochę w tym pogubiłem B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #14

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Drut66 napisał:
Wiem że winą była rodzaj a nie firma ale czy nie miałeś nigdy tak, że zraziłeś się do czegoś mimo logicznych tłumaczeń i tak trzymamy się z daleka od rzeczy które nas zawiodły..Ja tam mam przynajmniej..
Staram się zachowywać racjonalnie, ale masz rację, czasem takie zdarzenie może zrazić do produktu.



Nitol napisał:
w RS-ach osobne smarowanie skrzyni? ciekawe czym.
Skoro się o to pytasz, to możliwe, że u Ciebie już nie jest smarowana :polew:

Z prawej strony za silnikiem (pod rurami wydechów)jest "pucha" z takim dużym dekielkiem fi ok. 5 cm i wgłębieniem na bardzo duży płaski śrubokręt. To jest dekielek filtra oleju skrzyni biegów. Tuż poniżej, jest śrubka chyba na klucz 10, to otwór do kontroli poziomu - poziom jest OK, jeśli z tego otworka, przy wyprostowanym motocyklu, wylewa się olej. Natomiast tuż nad ramą masz korek (klucz chyba 15 mm) do zlewania oleju ze skrzyni.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #15

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Nitol napisał:
wemar napisał:
Drut66 napisał:
Ja dostałem takich objawów właśnie po zmianie na Motula mineralnego 20w50 ... zalałem juz polecanym pół syntetykiem yamalube 20w50 i problem zniknął..Podobny problem miał kolega w drag starze po zalaniu motula..zmieniliśmy na Yamalube i ok...Moze to wszystko zbieg okoliczności ale ja Motulowi dziekuje...
Trochę na wyrost te narzekania - miałeś problemy z mineralnym, a po zalaniu półsyntetykiem problem ustąpił. Nie winiłbym za to marki oleju, ale jego rodzaj. Mineralny olej na zimnym silniku jest gęściejszy niż półsyntetyk, o syntetyku nie wspominając. Cyferki w oznaczeniu oleju mówią o lepkości w 100 stopniach czyli w okolicy temperatury normalnej pracy lub o granicznej temperaturze płynności (pompowalności) w niskich temperaturach i żadna z nich nie oddaje parametrów oleju w gdy ma 5, 10 czy 50 stopni.

Dla uściślenia - sporo problemów z praca skrzyni biegów, wiąże się z problemami występującymi na sprzęgle. Trzeba jednak pamiętać, że w RS'ach skrzynia ma własne smarowanie, a sprzęgło pracuje w oleju zalanym do silnika.

w RS-ach osobne smarowanie skrzyni? ciekawe czym.

Jak to czym??? Proponuję olejem przekładniowym o następujących parametrach : SAE80API “GL-4” w ilości nie większej niż 0,4 l
:ble:
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #16

  • Nitol
  • Nitol Avatar
wemar napisał:
Drut66 napisał:
Ja dostałem takich objawów właśnie po zmianie na Motula mineralnego 20w50 ... zalałem juz polecanym pół syntetykiem yamalube 20w50 i problem zniknął..Podobny problem miał kolega w drag starze po zalaniu motula..zmieniliśmy na Yamalube i ok...Moze to wszystko zbieg okoliczności ale ja Motulowi dziekuje...
Trochę na wyrost te narzekania - miałeś problemy z mineralnym, a po zalaniu półsyntetykiem problem ustąpił. Nie winiłbym za to marki oleju, ale jego rodzaj. Mineralny olej na zimnym silniku jest gęściejszy niż półsyntetyk, o syntetyku nie wspominając. Cyferki w oznaczeniu oleju mówią o lepkości w 100 stopniach czyli w okolicy temperatury normalnej pracy lub o granicznej temperaturze płynności (pompowalności) w niskich temperaturach i żadna z nich nie oddaje parametrów oleju w gdy ma 5, 10 czy 50 stopni.

Dla uściślenia - sporo problemów z praca skrzyni biegów, wiąże się z problemami występującymi na sprzęgle. Trzeba jednak pamiętać, że w RS'ach skrzynia ma własne smarowanie, a sprzęgło pracuje w oleju zalanym do silnika.

w RS-ach osobne smarowanie skrzyni? ciekawe czym.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #17

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Wiem że winą była rodzaj a nie firma ale czy nie miałeś nigdy tak, że zraziłeś się do czegoś mimo logicznych tłumaczeń i tak trzymamy się z daleka od rzeczy które nas zawiodły..Ja tam mam przynajmniej..
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #18

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Drut66 napisał:
Ja dostałem takich objawów właśnie po zmianie na Motula mineralnego 20w50 ... zalałem juz polecanym pół syntetykiem yamalube 20w50 i problem zniknął..Podobny problem miał kolega w drag starze po zalaniu motula..zmieniliśmy na Yamalube i ok...Moze to wszystko zbieg okoliczności ale ja Motulowi dziekuje...
Trochę na wyrost te narzekania - miałeś problemy z mineralnym, a po zalaniu półsyntetykiem problem ustąpił. Nie winiłbym za to marki oleju, ale jego rodzaj. Mineralny olej na zimnym silniku jest gęściejszy niż półsyntetyk, o syntetyku nie wspominając. Cyferki w oznaczeniu oleju mówią o lepkości w 100 stopniach czyli w okolicy temperatury normalnej pracy lub o granicznej temperaturze płynności (pompowalności) w niskich temperaturach i żadna z nich nie oddaje parametrów oleju w gdy ma 5, 10 czy 50 stopni.

Dla uściślenia - sporo problemów z praca skrzyni biegów, wiąże się z problemami występującymi na sprzęgle. Trzeba jednak pamiętać, że w RS'ach skrzynia ma własne smarowanie, a sprzęgło pracuje w oleju zalanym do silnika.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #19

  • eniu
  • eniu Avatar
A u kolesia takie objawy są właśnie na Yamalube,mechanik który wymieniał mu ten olej powiedział,że rzuca motula bo miał dużo skarg na tego typu objawy,wszedł w Yamalube i jest to samo. A nie ma innych dobrych olei np.jakiś castrola?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #20

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Ja dostałem takich objawów właśnie po zmianie na Motula mineralnego 20w50....Myślałem że to tarcze ale podczas wymiany stare były praktycznie nie zużyte, wymieniłem co prawda na nowe ale zalałem juz polecanym pół syntetykiem yamalube 20w50 i problem zniknął..Podobny problem miał kolega w drag starze po zalaniu motula..zmieniliśmy na Yamalube i ok...Moze to wszystko zbieg okoliczności ale ja Motulowi dziekuje...
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.078 s.
Zasilane przez Forum Kunena