UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: problem ze skrzynia

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #21

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Wymień olej na np. Motula i problem powinien zniknąć. Sprawdź też czy masz odpowiedni luz na lince sprzęgła. Objawy, które opisujesz, często występują przy gęstym oleju - mimo wysprzęglenia między tarczami jest gęsty olej, który "ciągnie" tarcze sprzęgła, a jednocześnie zbyt wolno zostaje wyciśnięty po puszczeniu klamki i to daje efekt poślizgu. Prawdopodobnie ten efekt słabnie po rozgrzaniu silnika. Jeśli nie słabnie, to możliwe, że niedomagają tarcze sprzęgłowe, ale z tym przebiegiem, jeśli nie były przypalone, to trochę za wcześnie na wymianę.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 5 miesiąc ago #22

  • wlodi
  • wlodi Avatar
Podepnę się pod temat. Mam taki problem - na zimnym silniku po odpalenie i wbiciu 1 motong mi szarpie i słychać zgrzyt. Przy wbijaniu wyższych biegów w czasie jazdy słychać " walnięcie". Jak jest ciepły nie ma już tak mocnych objawów ale jednak nie odbywa się to cicho. W czasie jazdy z Plecaczkiem przy dodaniu gazu ślizga się sprzęgło, dopiero przy odpuszczeniu manetki i podciągnięciu ponownym jest ok. Na oleju (yamalube 10w40), po wymianie przejechane ok 1 tys km. Mam przejechane ok. 39 tys. mil. Czy to czas już na wyminę tarcz itp itd???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #23

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar napisał:
Zrób test z odpalonym silnikiem na podniesionym tylnym kole (zastępczo do jazdy). Problem z wchodzeniem biegów może wynikać z blokowania się stojących trybów - kły nie trafiają w gniazda, które ustawiły się w przypadkowych pozycjach. W czasie jazdy tryby wirują, a to zapobiega takim przypadkom.
Zrobiłem jak pisałeś. Jeszcze daleko do perfekcji, ale jest lepiej. Choć koła i sprzęgła kłowe obracają się i podczas przepychania moto (włączone sprzęgło i zapięty bieg), to rzeczywiście prędkości od silnika poprawiają o niebo sytuację. Dodatkowo pomaga przepływ rozgrzanego oleju i rozklejenie sprzęgła. Dzięki :dobrarobota


kiwak napisał:
Jak zrobisz test i nie bedzie ok, to zdejmij pokrywe sprzegla i oblukaj te sprezynki
Tam ostatnio nie grzebałem, więc raczej nie widzę potrzeby i nie będę skory do roszczelnienia silnika, ale jak nic innego nie zostanie…


Baron napisał:
Tak się zastanawiam jak Ty wytrzymujesz bez śmigania-życzę powodzenia :piw:
Po prostu wyobrażam sobie, że to jest kure%$##$@#%ko długo zima. To bardzo łatwe, szczególnie gdy patrzysz na termometr na zewnątrz. :polew:
Tak na poważnie, to podczas gry w piłkę tak załatwiłem sobie kolano, że jak Bozia Moctocykli pozwoli, to już…za rok wrócę na siodło. Nie wierzcie w hasło: „SPORT TO ZDROWIE”
Są i plusy – to czego teraz Gwiazda nie przepali to właściciel przepije… B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #24

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Tutaj Wemar ma rację w jeździe będzie OK,tym bardziej że skrzynka jest niesynchronizowana a wciśnięte sprzęgło też ma jakieś opory ślizgu.Tak się zastanawiam jak Ty wytrzymujesz bez śmigania-życzę powodzenia :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #25

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Może trzeba sprawdzić w warunkach drogowych ale ja jeszcze długo nie wsiądę, a nikomu nie dam. B)
Zrób test z odpalonym silnikiem na podniesionym tylnym kole (zastępczo do jazdy). Problem z wchodzeniem biegów może wynikać z blokowania się stojących trybów - kły nie trafiają w gniazda, które ustawiły się w przypadkowych pozycjach. W czasie jazdy tryby wirują, a to zapobiega takim przypadkom.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TataMichas

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #26

  • kiwak
  • kiwak Avatar
Jak zrobisz test i nie bedzie ok, to zdejmij pokrywe sprzegla i oblukaj te sprezynki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #27

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar napisał:
Szukaj przyczyny w innym miejscu - może sama dźwignia (pedaleria) gdzieś się okresowo przycina.

Właśnie całą „pedalerię” wyprowadziłem na prostą. Miałem zgiętą dźwignię (tą z wielowypustem na dole) i wspornik, co skutkowało, że czasem nie mogłem namierzyć dwójki. Zatem rozebrałem całość, pomierzyłem, wyprostowałem, nasmarowałem i przed złożeniem w całość sprawdziłem czy się nie zacina. Wszystko było SI. Połączyłem obie dźwignie, sprawdziłem na podnośniku i biegi wchodziły jak w masło. Bez znaczenia, czy w górę czy w dół. Po opuszczeniu moto zrobiłem test garażowy (przepychając próbowałem wbijać biegi) i tu niespodzianka – raz można włączyć/wyłączyć biegi idealnie, by za chwilę nie można włączyć/wyłączyć żadnego.
Choć zgadzam się z Tobą, że teoretycznie długość nie powinna mieć znaczenia na przeniesie siły, to różne kombinacje długości pomiędzy przegubami dają różne efekty. Mimo wszystko wydaje mi się, że jak odległość jest duża, to nie mogę biegów zrzucić, jak mała to nie mogę ich wbić… Tak czy owak nie wiem co to za cholera??? :co: Dlatego pytam o Wasze odległości.

Może trzeba sprawdzić w warunkach drogowych ale ja jeszcze długo nie wsiądę, a nikomu nie dam. B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 9 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #28

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Po „wyprowadzeniu części na prostą”, przesmarowaniu, złożeniu i wyregulowaniu wg manuala (374,4-378,4mm) odległości pomiędzy przegubami…zgubiłem biegi. ... Próbowałem różnych konfiguracji długości i :du: Stąd prośba, czy moglibyście pomierzyć (choćby zwykłą miarą) i podać mi Wasze odległości?

U mnie jest 370, bo chciałem mieć niżej tylną dźwignię, ale i drążek mam dorobiony. Jednak długość cięgna nie ma wpływu na wchodzenie biegów. Odległość z manuala służy do tego by wkręcenie śrub w gwinty nie było zbyt małe i nie doszło do zerwania gwintu z wiadomym skutkiem.
Szukaj przyczyny w innym miejscu - może sama dźwignia (pedaleria) gdzieś się okresowo przycina.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TataMichas

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #29

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
U mnie 378 mm B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): TataMichas

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #30

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Podłącze się do tematu...

Panowie potrzebuję pomocy. Otóż wciąż po kontuzji nie mogąc siadać na moto imam się różnych prac remontowych „około” motorowych. Postanowiłem doprowadzić do ładu zewnętrzny układ wybierania biegów i wyprostować zgięty wspornik przy podeście i ośkę dolnej dźwigni. Po „wyprowadzeniu części na prostą”, przesmarowaniu, złożeniu i wyregulowaniu wg manuala (374,4-378,4mm) odległości pomiędzy przegubami…zgubiłem biegi. To znaczy raz wchodzą jak w masło, innym razem nie mogę ich wbić/wybić. Próbowałem różnych konfiguracji długości i :du: Stąd prośba, czy moglibyście pomierzyć (choćby zwykłą miarą) i podać mi Wasze odległości?

Mam wyniki z dwóch sprzętów i oba są dużo poza tolerancją, a biegi wchodzą pięknie.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 9 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #31

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
No i tak trzymac !!!! :zab:
:piw: dla Pana
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #32

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Tak prosze pana.to sie nigdy wiecej nie powtorzy :nnie:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #33

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Darecki napisał:
,zmienilem na orginal I jest lepiej,musze tylko jeszcze dokladnie wyregulowac,

I nie kombinuj wiecej B) :oj:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #34

  • Darecki
  • Darecki Avatar
znalazlem przyczyne,otoz ten ozdobnik zostal wykonany z aluminium,niestety w miejscach gdzie sa otwory na sruby(u mnie zostaly wukonane otwory na przelot a nie jak w orginale prawy/lewy gwint) po prostu sie wyrobily,otwor zrobil sie troche owalny I nie chodzil w poziomie jak orginalna wajcha,w trakcie przekladania noga robila sie malutka niewidoczna "choinka" I stad problem,zmienilem na orginal I jest lepiej,musze tylko jeszcze dokladnie wyregulowac,i bedzie gicio :jahu: :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #35

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
U mnie po pierwszej jeździe w deszczu biegi też zaczeły się pier...olić a po drugiej wchodziły jak po maśle B) ot cały problem imgur.com/XbK7e8M
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #36

  • kiwak
  • kiwak Avatar
robrob napisał:
Darek tam nie ma kalamitek, musisz to wszystko rozebrać wyczyścić i nasmarować jakimś specyfikiem, oleum to poprostu olej

Zdejmij dzwignie zmiany biegow i smaruj smaruj smaruj. mialem podobne objawy...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #37

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
Darek tam nie ma kalamitek, musisz to wszystko rozebrać wyczyścić i nasmarować jakimś specyfikiem, oleum to poprostu olej
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #38

  • Darecki
  • Darecki Avatar
tomekz napisał:
Darecki a nie zmieniałeś przypadkiem oleum na inne niż zazwyczaj?


Tomekz,nie wiem co tj. "oleum"

na weekend sprobuke wrocic do orginalu zobacze czy cos sie zmieni,
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #39

  • Darecki
  • Darecki Avatar
kiwak napisał:
1/ przesmaruj dobrze trzpien gdzie jest zamontowana wajcha zmiany biegow - wykrec i przesmaruj
2/ sprawdz kąty ulozenia tego drazka - ten ozdobnik nie powinien nigdzie obciazac przy zmianie biegow bo inaczej mechanizm co jest pod sprzeglem nie bedzie dobrze odbijal. Najlepiej na chwile zamien na stary drazek coby sie przekonac. ale 1/ obowiazkowo

Tak bym zrobil


Kiwaczku,
kata nie zmienilem,jest idealna linia jak w poprzedniej(orginalnej) wajsze :)
co to jest trzpien? to te koncowki skad wychodza gwintowane sruby?ale gdzie tam smarowac tam nie ma zadnych kalamitek!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

problem ze skrzynia 9 lata 9 miesiąc ago #40

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Darecki a nie zmieniałeś przypadkiem oleum na inne niż zazwyczaj?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.057 s.
Zasilane przez Forum Kunena