UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: regulacja zaworów

regulacja zaworów 7 lata 9 miesiąc ago #1

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Już gdzieś, ktoś na tym forum pytał o dziwne szmery w sercu...
Nie chce mi się szukać, ale z tego co pamiętam wniosek był jasny i taki, który osobiście doradzam - zmień wydechy na głośniejsze. :zab:
Mówię na poważnie - w tym silniku i sprzęcie do wielu rzeczy trzeba mieć "odpowiednie" podejście. :piw:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 7 lata 9 miesiąc ago #2

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Morit napisał:
Panowie...... co to może być. Przy zmianie biegów na wyższy i przy większych obrotach z silnika słychać coś podobnego do świszczenia, gwizdania i ogólnie głośniejsza praca silnika. Dodam że stało sie to po weekendowej jeździe po Bieszczadach(winkle, serpentyny itp) z żoną w tle.
Moto ma przejechane 25 tyś km.
Trudno tak bez osłuchania coś wywróżyć, ale może to być coś związane ze sprzęgłem, ale to tylko gdybanie.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 7 lata 9 miesiąc ago #3

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Morit napisał:
Panowie...... co to może być. Przy zmianie biegów na wyższy i przy większych obrotach z silnika słychać coś podobnego do świszczenia, gwizdania i ogólnie głośniejsza praca silnika. Dodam że stało sie to po weekendowej jeździe po Bieszczadach(winkle, serpentyny itp) z żoną w tle.
Moto ma przejechane 25 tyś km.

To wszystko wina zony B) :polew:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 7 lata 9 miesiąc ago #4

  • Morit
  • Morit Avatar
Panowie...... co to może być. Przy zmianie biegów na wyższy i przy większych obrotach z silnika słychać coś podobnego do świszczenia, gwizdania i ogólnie głośniejsza praca silnika. Dodam że stało sie to po weekendowej jeździe po Bieszczadach(winkle, serpentyny itp) z żoną w tle.
Moto ma przejechane 25 tyś km.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #5

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
kusy napisał:
Tata szykujesz fotorelację z ustawiania zaworów?

Jakoś się nie mogę zebrać... Jak znajdę chwilkę to coś skrobnę.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #6

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Tata szykujesz fotorelację z ustawiania zaworów?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #7

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Wiem, że można ustalić GMP za pomocą „patysia” włożonego w otwór świecy, albo zaglądając do środka komory spalania (znam takiego magika) ale jak się to robi jak bozia przykazała „na znaki” na kołach rozrządu, to raczej pokrywy trzeba zdjąć…
Obydwa zawory masz całkowicie zamknięte przynajmniej 90 stopni przed GPZ i po GPZ. Jeśli ustawisz, a to nie jest problem, z dokładnością +/- 10 st. to nie wpłynie to na wynik pomiaru szczeliny.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #8

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 953
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
TataMichas napisał:
Wiem, że można ustalić GMP za pomocą „patysia” włożonego w otwór świecy, albo zaglądając do środka komory spalania (znam takiego magika) ale jak się to robi jak bozia przykazała „na znaki” na kołach rozrządu, to raczej pokrywy trzeba zdjąć…

No właśnie postanowiłem dorobić uszczelkę, bo jak zadzwoniłem do najbliższego „serwisu” Yamahy to właśnie taką podali mi cenę. Niestety jeszcze wówczas nie byłem świadom „fachowości” tegoż serwisu i nie dzwoniłem nigdzie indziej, tylko sobie dorobiłem, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyłem na :kob: :piw:
zwalając pokrywy dodajesz sobie tylko roboty , regulacja zaworów to nie ustawianie zapłonu , tłok nie musi być idealnie w GMP.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #9

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Wiem, że można ustalić GMP za pomocą „patysia” włożonego w otwór świecy, albo zaglądając do środka komory spalania (znam takiego magika) ale jak się to robi jak bozia przykazała „na znaki” na kołach rozrządu, to raczej pokrywy trzeba zdjąć…

No właśnie postanowiłem dorobić uszczelkę, bo jak zadzwoniłem do najbliższego „serwisu” Yamahy to właśnie taką podali mi cenę. Niestety jeszcze wówczas nie byłem świadom „fachowości” tegoż serwisu i nie dzwoniłem nigdzie indziej, tylko sobie dorobiłem, a zaoszczędzoną kasę przeznaczyłem na :kob: :piw:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #10

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Uszczelki pokrywy zaworow wytrzymują i dziesięciokrotny montaz ,bez obaw .
Nie wolno składać ich na silikony czy inne chemiczne wynalazki.
Zdarza się temat że po skręceniu, wręcz cieknie z pod pokrywy ale po nagrzaniu silnika uszczelka zasysa się i jest ok.
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #11

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
TataMichas napisał:
Piszecie o uszczelce do pokrywy klawiry, a co z uszczelkami do pokryw bocznych silnika? Podczas regulacji luzu zaworowego tą i ową trzeba przecież ściągnąć...

Tata po co ściągać do regulacji dekiel boczny ???

TataMichas napisał:
Mieliście jakieś problemy z ich żywotnością?
Ja raz musiałem dorabiać uszczelkę pokrywy sprzęgła bo w serwisie zaśpiewali 150PLN za kawałek wyciętego tworzywa Klingirytowego...

U mnie kapa sprzęgła 3x była zdejmowana w przeciągu 6mc wszystko ładnie trzyma także uszczelka daję radę
jeśli chodzi o cenę to tak jak Wemar pisał coś koło 70 dych w ASO.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #12

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
W RS1700 jest jedna uszczelka, w RS/WS1600 są dwie uszczelki - wynika to z innej konstrukcji silnika. W RS1700 połączone zostały dwa detale pokryw głowic w jeden detal. Wszystkie te uszczelki wykonane są tą samą technologią, zatem cierpią na takie same przypadłości.

Oryginalna uszczelka pokrywy kosza sprzęgłowego w serwisie Yamahy w Bydgoszczy to wydatek ok. 75 zł.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #13

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Piszecie o uszczelce do pokrywy klawiry, a co z uszczelkami do pokryw bocznych silnika? Podczas regulacji luzu zaworowego tą i ową trzeba przecież ściągnąć...
Mieliście jakieś problemy z ich żywotnością?
Ja raz musiałem dorabiać uszczelkę pokrywy sprzęgła bo w serwisie zaśpiewali 150PLN za kawałek wyciętego tworzywa Klingirytowego...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #14

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Rozbój w biały dzień :boks: jedyne pocieszenie że głowicy nie ściąga się za często.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #15

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
LukaszGda napisał:
Cena tych uszczelek to nieporozumienie.
Tak? A co powiesz o cenie 350 zł za jedną uszczelkę pod głowicę? I nie da się ich doszczelniać silikonem.
:oj:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 2 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #16

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Cena tych uszczelek to nieporozumienie.
Ja bym wykorzystał stare uszczelki jak się będzie pocić doszczelnić dobrą masą uszczelniającą.

u mnie pociła się jedna potraktowałem ją masą REINZOSIL i jest spokój :)

:chop:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #17

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 953
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
180 zł za uszczelkę ?! panie , toż to tuba silikonu i chlanie na tydzień ! :br: :dobrarobota
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #18

  • ciepel
  • ciepel Avatar
dzięki :)

muszę pogadać z tym mechanikiem. szkoda ze nie wiem jak długo te uszczelki u mnie nie były wymieniane.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #19

  • tomekz
  • tomekz Avatar
Ja też 3 razy tam zaglądałem bez zmiany uszczelki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulacja zaworów 8 lata 2 miesiąc ago #20

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Uszczelki faktycznie są metalowe, ale zostały powleczone ... czymś. Wygląda to jak farba, ale zapewne nie jest to zwykła farba. Tak czy inaczej to ta warstwa daje uszczelnienie. Materiał uszczelki (metal) jest tylko nosicielem, bo ze względu na swoją sztywność (prawdopodobnie stal), nie podda się kompresji tak jak np. miedź.

Jeśli po zdemontowaniu pokrywy nie widać uszkodzeń, to nie widzę powodu, by wymieniać ją za każdym razem. Ja zdejmowałem u siebie już 3 razy i cały czas wracały stare uszczelki. Wycieków nie ma, nawet nie ma zapocenia w miejscu uszczelnienia.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.061 s.
Zasilane przez Forum Kunena