UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: OLEJ ZMIANA

OLEJ ZMIANA 6 lata 11 miesiąc ago #21

  • SATURIAN
  • SATURIAN Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1543
  • Otrzymane podziękowania: 60
  • Oklaski: 14
A ja spuszczam motula , a zalewam penrite , już go kupiłem .
" NAJLEPSZY ROTTWEILER "
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 6 lata 11 miesiąc ago #22

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
facio07 i jak się sprawuje twoja maszyna na oleju motul 10w40? pytam bo zamierzam też go zalać acha a to półsyntetyk?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #23

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
obecnie latam na BEL REY 20w50 półsyntetyk i wszystko ok.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #24

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
adamus napisał:
MOTUL 3000 20W/50 MA2 MINERALNY :jahu:
Ok ! Dzieki! Ja miałem BEL - RAY,a teraz kupiłem Motul 10w40,zobaczymy.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #25

  • adamus
  • adamus Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 34
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
MOTUL 3000 20W/50 MA2 MINERALNY :jahu:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #26

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Wemar-olej nie mieni się opiłkami, nawet po zmianie oleju i filtra specjalnie rozbebeszyłem filtr z ciekawości czy czegoś nie znajdę, a próbkę oleju dałem na bibułę- nie zobaczyłem niczego niepokojącego..
nie jest to pierwszy motocykl w którym tak nieraz zmieniam biegi. Nawet w ruskich sprzętach (M-72, Ural) tak zmieniałem wszystko kwestią wyczucia.
Luz na klamce ustawiam taki, jak wcześniej napisałem, aby biegi zmieniały się płynnie, a rozłączenie podczas wysprzęglenia było całkowite.
U mnie dzieje się tak przy 10 mm luzie.
Sądzę że stwierdzenie 'luz ma być" jest co najmniej nie precyzyjne. Luz 1 mm jest zdecydowanie za mały...a luzem przecież jest, a potem okazuje się że sprzęgło padło :czad:
Poza tym biegów nie zmieniam jak uczestnicy MOTO GP :ble:
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 1 tydzień ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #27

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Wojtas72 napisał:
W naszych maszynach da się zmieniać biegi bez sprzęgła przy pewnym wyczuciu z wyjątkiem pierwszego biegu, z czego często korzystam.
Nie mieni się metalicznie potem olej przy wymianie? Połączenia kłowe, powszechne w skrzyniach motocyklowych, zatem nie tylko w RS'ie da się tak zmieniać biegi, wytrzymują bardzo duże obciążenia, co nie znaczy, że się nie zużywają, przy zazębianiu pod obciążeniem.

Co do wielkości luzu na klamce, to dla trwałości sprzęgła nie ma znaczenia jak będzie on duży. Ma być, a mechanicznie jest obojętne, czy ma on 2 mm, czy 15 mm na końcu klamki. Przy zbyt dużym luzie istnieje niebezpieczeństwo, że po naciśnięciu klamki luz na tarczach sprzegła będzie mały i wprawdzie sprzegło się wysprzegli, ale niektóre tarcze nadal będa się ocierać o przekładki, a to nie poprawia trwałości okładzin.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 7 lata 1 tydzień ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #28

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
majkelpl napisał:
Wojtas72 napisał:
Ustaw sobie dodatkowo jak największy luz na klamce sprzęgła

Ja mam praktycznie ledwo wyczuwalny luz i biegi wchodzą idealnie bez najmniejszego problemu.
Podczas jazdy, przy zmienianiu biegów wystarczy ze tylko lekko wcisne klamke i juz moge bieg zmieniac .... Błyskawiczna zmiana biegów :zab:
Przy tak ustawionym luzie nie dziwota że sprzęgła ślizgać zaczynają :nonie:
Mnie zawsze uczono że rozsprzęglenie powinno następować pod koniec skoku dzwigni/pedału, a nie na początku.
Ja mam prawie 10 mm luz na klamce ( i to nie na jej końcu) i też szybko zmieniam biegi, bez zgrzytu.
Czy w samochodzie też tak masz ustawione? (tzn:wystarczy że dotkniesz pedału sprzęgła i już zozsprzęglenie?)
W naszych maszynach da się zmieniać biegi bez sprzęgła przy pewnym wyczuciu z wyjątkiem pierwszego biegu, z czego często korzystam.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #29

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
[/quote]
.... Błyskawiczna zmiana biegów :zab:[/quote]
ps.proszę o usunięcie.Nie wyszło! :co:
avatar
Ostatnio zmieniany: 7 lata 1 tydzień ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #30

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
[quote="... Błyskawiczna zmiana biegów :zab:[/quote]
Ja czasami zmieniam bez sprzęgła - błyskawiczniejsza zmiana biegów :jez: :zab:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #31

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4611
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Wojtas72 napisał:
Ustaw sobie dodatkowo jak największy luz na klamce sprzęgła

Ja mam praktycznie ledwo wyczuwalny luz i biegi wchodzą idealnie bez najmniejszego problemu.
Podczas jazdy, przy zmienianiu biegów wystarczy ze tylko lekko wcisne klamke i juz moge bieg zmieniac .... Błyskawiczna zmiana biegów :zab:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #32

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
adamus napisał:
Zmiana oleju pomogła hihih 20W/50 winny był olej ! :wild:
adamus,a jaki wlałeś,bo też jestem przed wymianą i mam dylemat ! :nonie:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #33

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Ustaw sobie dodatkowo jak największy luz na klamce sprzęgła przy którym biegi zmienia się bez zgrzytu i jednocześnie łatwo jest włączyć na luz z pierwszego biegu na postoju przy pracującym silniku.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #34

  • krzych1700
  • krzych1700 Avatar
Ale wlales minerał czy półsyntetyk?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #35

  • adamus
  • adamus Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 34
  • Otrzymane podziękowania: 1
  • Oklaski: 0
Zmiana oleju pomogła hihih 20W/50 winny był olej ale mimo wszystko będę kontrolował sprzęgło bo to może początek końca hihi DZIĘKI ZA PORADY! :wild:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #36

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 202
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Ja latam na Motul 20W50 ful syntetyk
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #37

  • Darecki
  • Darecki Avatar
:ble: mam :piw:


pinhead napisał:
Darecki Tobie sprzęgło to już nigdy się nie poślizgnie :polew:
Ps. Lewą rękę to masz teraz chyba silniejsza od prawej :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #38

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Latam na Motulu 3000 20w50 jak większość użytkowników gwiazdek i problem ze sprzęgłem nie występuje.
zapewne w twojej sytuacji finalnie sprawa zakończy się wymianą sprzęgła.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #39

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
adamus napisał:
Dzięki to jaki olej 15W/50 PÓŁSYNTETYK CZY 20W/50 :oj:
Najważniejsze jest to, bys olej ... miał i to tyle ile trzeba. Skoro nabyłeś dopiero co motocykl, to pewnie zechcesz zaliczyć kilka parad (potem ta ochota przechodzi). W tej sytuacji, lepszy byłby full syntetyk 20W50.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

OLEJ ZMIANA 7 lata 1 tydzień ago #40

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
Zgadzam się z Tobą kusy w 100 %,zawsze najlepiej zacząć od najprostszych rzeczy :cy:
Jeżeli długo jeździł na takim sprzęgle,to już chyba wiesz co będzie :oj: :dolar:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3
Czas generowania strony: 0.049 s.
Zasilane przez Forum Kunena