UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Ustawienie rozrządu

Ustawienie rozrządu 5 miesiąc 4 tygodni ago #1

  • Metal
  • Metal Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Metal
  • Posty: 1078
  • Otrzymane podziękowania: 40
  • Oklaski: 7
Tak,jeden popychacz ma inną długość.
SPOŻYCIE CYJANKU W MŁODOŚCI ZAPOBIEGA CHOROBOM SERCA W WIEKU PODESZŁYM
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie rozrządu 5 miesiąc 4 tygodni ago #2

  • marekkacper
  • marekkacper Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 103
  • Otrzymane podziękowania: 17
  • Oklaski: 1
" Jak w punkcie powyżej, dla tylnego cylindra popychacze hydrauliczne są takie same, ale również i laski popychaczy są identyczne".

Niestety kolega TataMichas się pomylił w jednej kwestii co do XV1700. Laski popychaczy dla tylnego cylindra nie są identyczne. Na schemacie tylnego cylindra nr 1 ma długość 288.5 mm ( wydechowy ). Natomiast nr 2 ma długość 290.5 mm, ( ssący ), czyli jeden od drugiego się różni. Co do przedniego cylindra to obydwa popychacze są jednej długość i mają długość 288,5 mm (również na schemacie oznaczone nr 1).
Załączniki:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie rozrządu 6 lata 1 tydzień ago #3

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Poniżej ważne dla XV1700, czyli RS po 2004.

Krok po kroku:
- „który hydropopychacz jest do zaworów ssących a który do wydechowych” – są te same dla wydechu i ssania – załącznik 1 i element nr 18

- „widać że popychacz od strony wału korbowego naciska na laskę zaworu wydechowego” – tak. Jak w punkcie powyżej, dla tylnego cylindra popychacze hydrauliczne są takie same, ale również i laski popychaczy są identyczne. Potem laski trafiają do głowicy, a tam każdy z dwóch wałków w głowicy ma odrębne dźwignie popychaczy zaworów. Dźwignie popychaczy znajdują się z lewej strony wałka, a dźwignie zaworów (po dwie na każdy z rodzajów) po jego prawej. Mówiąc ustawienie luzu zaworów w przypadku RS mamy na myśli wyłącznie mechaniczną regulacje zewnętrznych dźwigienek zaworowych (wszystkie pozostałe są zintegrowane z wałkiem). Luz zaworowy na zimnym silniku powinien wynosić od 0,00 do 0,04mm. Ja ustawiam na wartość minimalną – załącznik 2 i 1 w rozstrzeleniu.

- „to po co regulacja jednego z zaworów?” To akurat bardzo proste (z mojej działki ) to czysta oszczędność pieniędzy, czasu i procesów. Otóż dźwigienki są obrabiane/ulepszane cieplnie (nawęglanie/azotowanie), a po takim zabiegu, stosunkowo cienkie w przekroju dźwigienki lubią się „rzucić”. Zatem po cholerę je potem kalibrować/obrabiać mechanicznie zdejmując warstwę ulepszoną, jak można dodać wkręt z nakrętką i kalibrować obie dźwigienki ręcznie. :zab:
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie rozrządu 6 lata 1 tydzień ago #4

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Bo jedna dźwigienka obsługuje 2 zawory. Chodzi o kompensację między "palcami" dźwigienki.
Może nie tyle dźwigienka, co 2 połączone ze sobą sztywno palce sterują 2 osobne zawory - dobrze to widać na rysunku.
Załączniki:
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez Tomson.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Ustawienie rozrządu 6 lata 1 tydzień ago #5

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Podczas demontażu klawiatury tylnego cylindra laski popychaczy podkleiły się do dzwigienek zaworowych i teraz nie wiem który hydropopychacz jest do zaworów ssących a który do wydechowych.
Na schemacie układu smarowania silnika w serwisówce (Page 2-29) widać że popychacz od strony wału korbowego naciska na laskę zaworu wydechowego.
Dobrze widzę? :co:
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 6 lata 1 tydzień ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.043 s.
Zasilane przez Forum Kunena