UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Problem z wymianą oleju

Problem z wymianą oleju 5 lata 4 miesiąc ago #1

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Śruby z fotek kolegi są na bloku silnika, zatem nie jest możliwe, by spuścił olej z przekładni.
Tak czy inaczej warto skontrolować jego stan i wymienić, szczególnie jeśli nie wiadomo to ostatnio było robione.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 4 miesiąc ago #2

  • longjohn
  • longjohn Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 273
  • Otrzymane podziękowania: 22
  • Oklaski: 10
Na bank spusciłes olej przekładniowy. postaw moto w pionie i odkręc srube kontrolną. Jesli spusciłeś olej przekładniowy to go uzupełnij,bo będziesz miał kłopoty. Trzeba bedzie z powrotem olej spuścic i nalac świeżego.
Wlewasz jakies trzy litry ,odpalasz na kilkaq minut silnik i po zgaszeniu dolewasz pozostały. Jeżeli prawidłowo spuściłeś to wchodzi dokładnie 4 litry.potem postepuj w/g instrukcji sprawdzanai oleju.
Ostatnio zmieniany: 5 lata 4 miesiąc ago przez longjohn. Powód: błąd
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 4 miesiąc ago #3

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
ixi napisał:
Na 100% odkręciłeś nie te śruby co trzeba, jak pierwszy raz wymieniałem olej zrobiłem tak samo jak Ty, a filmiki na YT oglądałem 100 razy. Jak miał byś tylko 1.5 litra oleju na pewno motocykl by się zatarł.

Tu Cię zaskoczę na załączonych filmach wildek mojego kolegi około 0,7 litra oleju.
Śmigał dziarsko :) objawy pozapadane kasatory w związku z małym ciśnieniem oleju, cykał jak opętany.
Po ogarnięciu tematu wszystko śmiga.



Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #4

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Tak teraz już wszystko wiem, chciałem się upewnić do tej "z tyłu" bo wcześniejszą kolega wemar mi już oznaczył :dobrarobota
Jeszcze raz dzięki Panowie.
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #5

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
artek napisał:
Dokładnie to samo wcześniej zapodałem :zebol:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #6

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez artek.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #7

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Wrzucam (mam nadzieje) ostatnie zdjęcie wystawiając waszą cierpliwość na próbę :kolo:
Tylko taką śrubę znalazłem, pasuje do opisu choć widziałem ją wcześniej i nie wpadłbym że to od oleju - bardziej pasowała mi jako mocowanie ramy/wahacza/czy innego elementu.

Przy okazji tych zdjęć zobaczyłem że moto musiało gdzieś zawisnąć bo rama porysowana :cooo:
Załączniki:
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #8

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
W załączniku masz rysunki gdzie szukać śrub olejowych. Może teraz będzie łatwiej.
Na górnym rysunku jest śruba od zbiorniczka oleju - szukaj jej na wysokości amora, zaglądając od dołu (za pierwszym razem, potem będzie prościej).

Na email wysłałem Ci fabryczne manuale.
Załączniki:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #9

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Na szczęście żadna, z pokazanych przez Ciebie śrub, nie dotyczy przekładni wtórnej. Możesz tam zajrzeć i sprawdzić stan - tylko przez odkręcenie śruby-korka rewizyjnego lub wymienić olej w przekładni, jeśli nie wiesz kiedy był wymieniany. Do tego jednak potrzebujesz oleju przekładniowego, a nie silnikowego.

Odkręciłeś prawdopodobnie śruby mocujące elementy olejowe w misce, ale skoro udało się je przykręcić ponownie, to trafiły na swoje miejsca i nic nie będzie luźne w silniku (misce). Trzeba by spojrzeć na jakiś rysunek złożeniowy silnika, to będzie wiadomo od czego były - nie mam takiego pod ręką, niestety.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): pero

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #10

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Dzięki Panowie :dobrarobota
Będę szukał tych śrub o których piszecie tylko muszę niestety nowe oleum kupić bo obecnego mi zabraknie :oj:

A tak z ciekawości to do czego są te śruby które pokazałem ? Skoro z nich też zleciał olej? (był to olej silnikowy? nie spuściłem przez przypadek z przekładni?)
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #11

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Zdecydowanie to nie te śruby. Obie śruby spustowe są na klucz 17 (lub 15). Jedną zaznaczyłem na Twojej fotce - to ta z boku miski olejowej. Drugiej nie mogę wskazać, bo nie mam fotki, na której ją widać. Na drugiej Twojej fotce wskazałem strzałką w którą stronę trzeba popatrzeć. Śruba spustowa ze zbiorniczka górnego jest skierowana w dół. Mieści się zaraz za przekładnią wtórną - to jest ten owalny, chromowany dekiel z prawej strony za silnikiem. Trzeba sięgnąć ręką za rury wydechów i da się ją wyczuć - śruba z łbem na klucz 17 (lub 15) na końcu grubej rurki schodzącej od góry.

Do odkręcenia śruby z boku silnika potrzebny jest klucz oczkowy (najlepiej) z niezbyt grubą "główką". Do odkręcenia śruby pod zbiornikiem oleju najwygodniej jest użyć klucza nasadowego na przedłużce (zależy jakie masz rury wydechów).
Załączniki:
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #12

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
sites.google.com/site/testankieta/wymiana-oleju
Jak to nie wystarczy,po pracy pstryknę fotki :foto:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #13

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
To nie te śruby. Pod zbiorniczkiem znalazłeś. Druga jest z boku bloku. Jak dobrze pamiętam to na klucz 17. Niech ktoś wrzuci ci zdjęcia.
ps Jeżeli odkręciłeś tylko te dwie śrubki to pod zbiorniczkiem też nie znalazłeś.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #14

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Zrobiłem zdjęcia śrub, które odkręciłem (dodatkowo oczywiście był odkręcony korek wlewu pod siodłem i odkręcony i wymieniony filtr oleju)
Załączniki:
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #15

  • ixi
  • ixi Avatar
  • Offline
  • Po kilku kilometrach
  • Posty: 85
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 0
Na 100% odkręciłeś nie te śruby co trzeba, jak pierwszy raz wymieniałem olej zrobiłem tak samo jak Ty, a filmiki na YT oglądałem 100 razy. Jak miał byś tylko 1.5 litra oleju na pewno motocykl by się zatarł.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #16

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Będzie cieplej to wyciągnę moto i porobię fotki co odkręciłem i z czego leciał olej :foto:
Wtedy powiecie mi co źle zrobiłem. :zebol:
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #17

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
pero napisał:
Ale różnice były co najmniej 2 :)
1. U mnie śruby były w minimalnie innych miejscach (tych z filmiku u mnie nie ma)
2. Śruby są na imbus a nie na zwykły klucz.
Silniki 1700 i 1600 mają prawie identyczny korpus, zatem śruby olejowe muszą być w tych samych miejscach - tak jak Pinhead napisał. Jeśli coś pomyliłeś, to i tak musisz wymienić jeszcze raz olej - w silniku, bo raczej nie dolałeś świeży do starego, w przekładni, bo chyba ją osuszyłeś, ale nie zalałeś nowym przekładniowym (to nie ten sam olej, co do silnika).
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #18

  • pinhead
  • pinhead Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 1324
  • Otrzymane podziękowania: 102
  • Oklaski: 14
pero napisał:
Na tym filmiku się wzorowałem B)
Ale różnice były co najmniej 2 :)
1. U mnie śruby były w minimalnie innych miejscach (tych z filmiku u mnie nie ma)
2. Śruby są na imbus a nie na zwykły klucz.

Może Ty masz zamontowany inny silnik :polew:
A tak na poważnie, wszystkie te silniki mają śruby spustowe w tym samym miejscu.
Z prawej strony motocykla jest blisko śruba spustowa z przekładni,i może z nią pomyliłeś,dlatego zleciało tylko tyle oleju.
Ona jest z boku,pod chromowanym deklem.
Po odkręceniu śruby spustowej tej na dole silnika, od strony wydechów,powinno spłynąć 2-2.5 l oleju. :piw:
Całowanie w rękę nagiej kobiety to strata czasu
Ostatnio zmieniany: 5 lata 5 miesiąc ago przez pinhead.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #19

  • pero
  • pero Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 198
  • Otrzymane podziękowania: 2
  • Oklaski: -1
Na tym filmiku się wzorowałem B)
Ale różnice były co najmniej 2 :)
1. U mnie śruby były w minimalnie innych miejscach (tych z filmiku u mnie nie ma)
2. Śruby są na imbus a nie na zwykły klucz.
Road Star 1600
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Problem z wymianą oleju 5 lata 5 miesiąc ago #20

  • lenio
  • lenio Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 202
  • Otrzymane podziękowania: 3
  • Oklaski: 0
Cześć , tu masz filmik który kiedyś dawno zamieścilem na forum , zejdż na sam dól a zobaczysz czy robiłeś tak samo
www.yamaha-roadstar.pl/index.php?option=com_kunena&view=topic&catid=60&id=54832&Itemid=114
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.051 s.
Zasilane przez Forum Kunena