UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Opona-tyl dlaczego lub nie?

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #61

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Oczywiście nie namawiam do jeżdżenia na takich oponach, ale rozumiem gości, którzy się na to, w określonych warunkach, decydują.

A ja nie rozumiem - taka różnica.

ps
Tak się zastanawiam nad tym co napisałeś, że da się ciasne osiedlowe zakręty pokonywać bez istotnego przechyłu. I dochodzę do wniosku, że chyba chciałeś zażartować :mysli:
Bo zdaje się, że im ciaśniejszy zakręt tym mocniejsze złożenie. Albo chcesz na nowo prawa fizyki napisać.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #62

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Tomson napisał:
Niestety - nie przekonałeś mnie. Co z tego, że winkle mają promień powiatu jak wjedzie w osiedlową uliczkę i sie wypieprzy....
Nie miałem zamiaru kogokolwiek przekonywać. Na osiedlowej uliczce można pokonywać zakręty bez istotnego składania - kwestia prędkości w zakręcie. Poza tym nie rozumiem skąd przekonanie, ze z taką oponą nie da się się złożyć w zakręt. Da się, tylko trzeba bardzo pilnować przechyłu, bo motocykla albo wali się w zakręt, albo chce się prostować. Da się, ale wymaga to wprawy i łatwe nie jest - ale o tym już było na samym początku.

Tomson napisał:
To uważasz Wemar, że są takie łuki które nie wymagają złożenia? Śmiała teza...Ja śmiem twierdzić, że tylko motocykl z wózkiem nie wymaga złożenia w łuku - jakimkolwiek.
Nie, ale czemu twierdzisz, że nie da się złożyć w zakręcie na kwadratowej oponie? Chyba nie miałeś okazji tak porządnie zedrzeć kapcia :) i zobaczyć jak to się prowadzi. Zakręty nie są proste, fakt, ale proste stają się bardzo przyjemne, a do tego nierówności drogi, frezy i tym podobne stają się niezauważalne. Miałem okazję pojeździć z tylnym kapciem z wypłaszczeniem na 8 cm, ale na typowej motocyklowej oponie, więc dodatkowym minusem była kiepska trakcja na mokrym, bo zabrakło bieżnika i profilu do odprowadzenia wody.
Oczywiście nie namawiam do jeżdżenia na takich oponach, ale rozumiem gości, którzy się na to, w określonych warunkach, decydują.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #63

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Wymyślona w kraju, gdzie winkle mają promień powiatu. Tam taka opona ma sens. Dużo lepiej prowadzi się po prostych, lepiej hamuje i oddaje moc. Przyczepność na mokrym też jest lepsza. Wprawdzie jazda w łukach wymaga małej prędkości i wprawy, ale da się to opanować, jeśli ich nie ma zbyt dużo i nie wymagają złożenia.
Zwiększają się także przeloty na jednej wymianie, co w kraju, gdzie wyjazd wakacyjny może zamykać się dystansem 10 000 km, nie jest bez znaczenia.

Niestety - nie przekonałeś mnie. Co z tego, że winkle mają promień powiatu jak wjedzie w osiedlową uliczkę i sie wypieprzy....
To uważasz Wemar, że są takie łuki które nie wymagają złożenia? Śmiała teza...Ja śmiem twierdzić, że tylko motocykl z wózkiem nie wymaga złożenia w łuku - jakimkolwiek.

A utwierdzilem się w swej opinii na temat tego rozwiazania tym bardziej, że nasz forumowy darksajder dość dosadnie skwitował walory trakcyjne tego rozwiązania.
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #64

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Wymyślona w kraju, gdzie winkle mają promień powiatu. Tam taka opona ma sens. Dużo lepiej prowadzi się po prostych, lepiej hamuje i oddaje moc. Przyczepność na mokrym też jest lepsza. Wprawdzie jazda w łukach wymaga małej prędkości i wprawy, ale da się to opanować, jeśli ich nie ma zbyt dużo i nie wymagają złożenia.
Zwiększają się także przeloty na jednej wymianie, co w kraju, gdzie wyjazd wakacyjny może zamykać się dystansem 10 000 km, nie jest bez znaczenia.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #65

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Darecki napisał:
Tomson!bez złośliwości proszę,jasne ze nie fajnie ale na Winkle to ja ma RS a te oponę zalozylem z pełną świadomością wiedząc do czego służy,przede wszystkim chodziło mi o to ze MC wytrzyma może 10-15 tys.KM ta powinna 3 X tyle,plus koszt zakupu MC to tutaj ok.$230-280 kanadyjskich,plus wymiana $120 plus podatek 13℅ to daje prawie pol tysiaka,po roku jazdy apjat od nowa,w tym roku wybieramy sie w długa podróż i postanowiłem po eksperymentować,na razie jest hujowo ale to kwestia przyzwyczajenia myślę :piw:

Czyli mówisz, że chujowo ale za to taniej ? Przekonałeś mnie :polew:

Ten darksajd to dla mnie jakaś abstrakcja. Tym dziwniejsza, że wymyślona w kraju dobrobytu, gdzie teoretycznie ludzie nie muszą w ten sposób oszczędzać. Ale jak to mówią: kto bogatemu zabroni...
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #66

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Mayky,juz ci tlumaczylem na FB ze robią juz takie opony zbliżone do MC,jak znajdę na YT film to ci podesle albo sam poszukaj wpisując Valkyrie darkside lub samo słowo darkside i poogladaj :piw:
Ps.moja pierwsza zona miała na imię pomyłka :taj:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #67

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4606
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Darecki napisał:
na razie jest hujowo :piw:

I tak zostanie :nie:
Nie zastapisz normalnej opony motocyklowej, kwadratowa samochodowa !!!
Nawet Valkiria musisz sie skladac w zakrety a nie jedziesz jak autem po prostej !!!!
To zupelnie inne linie i tory jazdy, wiec dla mnie taka opona to pomyłka :du:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #68

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Tomson!bez złośliwości proszę,jasne ze nie fajnie ale na Winkle to ja ma RS a te oponę zalozylem z pełną świadomością wiedząc do czego służy,przede wszystkim chodziło mi o to ze MC wytrzyma może 10-15 tys.KM ta powinna 3 X tyle,plus koszt zakupu MC to tutaj ok.$230-280 kanadyjskich,plus wymiana $120 plus podatek 13℅ to daje prawie pol tysiaka,po roku jazdy apjat od nowa,w tym roku wybieramy sie w długa podróż i postanowiłem po eksperymentować,na razie jest hujowo ale to kwestia przyzwyczajenia myślę :piw:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #69

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #70

  • Tomson
  • Tomson Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 560
  • Otrzymane podziękowania: 14
  • Oklaski: 3
Darecki napisał:
Mayky,darkside poszedł do Valkyrie,

I co - fajnie się w winklach popyla z tym darksajdem?
Road Star Silverado 1998

Gdyby Harley-Davidson produkował samoloty - czy chciałbyś nimi latać?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #71

  • Darecki
  • Darecki Avatar
A jaki masz rozmiar dokladny 180/70/16?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #72

  • Powalla
  • Powalla Avatar
Ja mam 180 mm, wszystko pasuje , nic nie obciera nawet jak mam opuszczone na maxa zawieszenie z tyłu.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #73

  • Darecki
  • Darecki Avatar
Mayky,darkside poszedł do Valkyrie,
Artek :piw: będę ich molestowal o informacje :chop:
Dr.Felga Myster Powala zgłosić sie plisss
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #74

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
Dr. Felga i Powalla mają 180 uderz do Nich ... ponoć wskoczyły bez problemu ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #75

  • Drut66
  • Drut66 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 586
  • Otrzymane podziękowania: 16
  • Oklaski: 2
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu....
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #76

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4606
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
Przede wszystkim NIE zakładaj na tył opony samochodowej !!!! :dia: :nie:


A to ze musza byc tej samej formy to mit ....
To zalezy od upodoban, jedni zakladaja komplety bo tak sprzedaja firmy, inni inne na przód inne na tył ...
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Opona-tyl dlaczego lub nie? 8 lata 10 miesiąc ago #77

  • Darecki
  • Darecki Avatar
W trakcie powrotu z Americade zlotu motocyklowego w NY zdarlem tylna oponę do "białej kości",zawsze szedlem w/g przykazań ale teraz :dia: mnie kusi ,aby zalozyc większą zamiast orginalu 180/70/16,ktoś eksperymentował juz z większymi rozmiarami?
I druga kwestia czy to prawda ze obie opony muszą być tej samej firmy i nie można/nie należy miksowac innych firm?dlaczego?
Ostatnio zmieniany: 8 lata 10 miesiąc ago przez Darecki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.081 s.
Zasilane przez Forum Kunena