UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Pytanie o bezpieczniki

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #1

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
illusion,napisałem że nie pamętam jaką moc ma alternator.Skoro ponad 300W to bardzo dobrze! Co prawda mam clymera,ale pożyczyłem ponad rok temu jednemu gostkowi i chyba będę musiał sam odebrać :nonie:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #2

  • illusion
  • illusion Avatar
trzy słowa do ojca prowadzącego :ble:

1. Facio , co do mocy alternatora to głowy nie podłożę ale skoro w sieci podają że Drag Star ma 350 W a Road Star Warrior 1700 ma 434 W to chyba Road Star ma trochę więcej niż podałeś :jez:

2. Na tej i poprzedniej stronie dobrych uwag i porad co niemiara ale temat nadal mieli się jak g ...w betoniarce bo najlepsze rozwiązania jak to w Polsce bywa są najtrudniejsze :dia:

3. Paweł, kierunek w którym idziesz przypomina leczenie syfa pudrem . Napisanych zostało tyle mądrych postów co zrobić a Ty zamiast poprawienia elektryki idziesz w kierunku zmniejszenia poboru mocy . W takim układzie najlepiej byłoby skoczyć do Rossmana , kupić dwie świeczki i zapalniczkę , one naprawdę nie pociągną ani jednego Watta a coś tam będzie świecić :zab:

Pamiętaj że lightbary ( bynajmniej dla mnie ) to nie jest tylko ładna ozdóbka motonga ale przede wszystkim bezpieczeństwo , tak samo w dzień bo jesteś bardziej widoczny jak i w nocy bo lepiej widzisz .

nie szukaj rozwiązań do :du: tylko zrób tak by było dobrze

jakby co służę pomocą ,w niejednym motongu elektrykę przerabiałem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #3

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Zacznę od założenia 35W ponieważ nie mogę znaleźć led żółtych czyli barwa biała ciepła.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #4

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Z samych tych lightbarów masz prąd przeszło 9 amper,plus to, co zasila oryginalny układ.Może grzać się sam bezpiecznik albo jest wielki opór styku (nie dobre połączenie).Najprościej dojdziesz do tego co się grzeje, to wymień na jakiś czas(na próbę) bezpiecznik na dużo większy,dobrze wyczyść styki i sprawdź czy się grzeje.Taka moc żarówek do za duże obciązenie do tej instalacji.O ile sobie dobrze przypominam to moc alternatora to tylko 250 Wat. Ja mam żarówki 35 W.i podłączony dodatkowy kabelek i jest wszystko OK.Zauważyłem że jak często używałem lightbarów to nie był doładowany akumulator,dlatego staram się jak najmniej je włączać.Najlepszym rozwiązaniem byłoby zastosować ledy,wtedy moc byłaby w jakimś stopniu zbilansowana.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #5

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Kurde byłem pewien że mam żarówki 35W i dziś dla pewności wyciągłem i okazuję się że 55W. Zacznę od założenia 35W i zobaczę czy dalej będzie gorąco z bezpiecznikiem.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #6

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
facio07 napisał:
Wemar, z tym kwasem byłbym ostrożny.wszystko dobrze a le po całym zabiegu pozostałości trzeba bezwzględnie zneutralizować,co jest praktycznie niewykonalne,a całkowita tragedia byłaby wtedy gdyby kwas dostał sie pod izolacje kabli.Wtedy wymiana.
Kwas solny nie reaguje z czystym metalem i z tworzywem sztucznym izolacji, wiec tu problemu nie ma. Gorzej w przypadku kwasu solnego lub innych tzw. tlenowych, bo faktycznie wyżrą wszystko.
Tak przy okazji, bardzo dobrze do neutralizacji dowolnego kwasu, np. przy wyciekach z akumulatora, nadaje się roztwór zwykłej sody oczyszczonej, która doskonale neutralizuje kwas, sama pozostając obojętną i w dodatku łatwo wypłukać nadmiar zwykłą wodą.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #7

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Prawdę mówiąc to jak to pisałem to sam nie wiedziałem jak to mam podłączone (nie pamiętałem).A więc;zasilane mam wzięte z kabla po stacyjce,ale przed bezpiecznikami,czyli,jak wyciągniesz bezpiecznik to z tej strony bezpiecznika, gdzie zawsze po włączeniu stacyjki masz napięcie.A jeśli chodzi o podłączenie z przekaźnikiem to należy podłączyć następująco;cewka sterowania 85,86 (nr końcówki przekaźnika).Masę podłanczasz np.do 85, sterowanie,czyli kabelek z włącznika włanczania lightbarów do 86(sterowanie plusem + ).Na styk przełanczający przekaźnika 30,łączysz od bezpiecznika,a na styk 87 do lightbarów.To masz sterowanie plusem.Inne łatwiejsze połączenie,sterowanie masą;na styk np.85 (lub86,obojętnie)podłanczasz plus,a na drugi czyli86,z włącznika włanczania lightbarów,a drugi kabelek z wł.lightbarów masz na masie (zaoszczędzisz jeden kabelek). Jak ktoś czegoś nie wie to klikać!
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #8

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Przekaźnik dobre rozwiązanie a że nie jestem za bardzo elektrykiem to jak go podłączyć? W nim jest chyba z 5 pinów i nie wiem co i jak.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #9

  • illusion
  • illusion Avatar
Paweł ... osobny przewód to najlepsze rozwiązanie by nie przeciążać istniejącej instalacji . Zakładając dodatkowe 2x 35W lub 2x55/60W dorzucamy obciążenie przekraczające to co pobiera główna lampa więc chyba nie ma nad czym się zastanawiać . Co do Twojego pytania o podłączenie lightbarów to moim zdaniem należy bezwzględnie puścić je przez przekaźnik ( dodatkowy koszt ok 5 zł ) i wtedy nie masz problemu z zapalonymi lightbarami po wyłączeniu stacyjki , bo nie ma opcji by się paliły .
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #10

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Facio07 a ten dodatkowy kabel z aku to masz bezporednio i jeśli nawet nie ma kluczyka w stacyjce to lightabary świecą?
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #11

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Wemar, z tym kwasem byłbym ostrożny.wszystko dobrze a le po całym zabiegu pozostałości trzeba bezwzględnie zneutralizować,co jest praktycznie niewykonalne,a całkowita tragedia byłaby wtedy gdyby kwas dostał sie pod izolacje kabli.Wtedy wymiana.
Wystarczy dobrze wyczyścić styki,co nie jest trudne,potem odrobinę nanieść wazeliny technicznej i po problemie.Ja dołożyłem dodatkowy kabel z bezpiecznikiem od akumulatora i po problemie.Lightbary świecą ok.a mam zwykłe żarówki sam nie wiem jakiej mocy.Moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #12

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
No to wezmę się za dokładne oczyszczenie styków. Co do ledów to zobaczę w jednym sklepie nie daleko mnie, tam pani ma różności.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #13

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Topienie obudów to w 99% przypadków słaby kontakt na złączu lub styku bezpiecznika. Zmniejszenie poboru ograniczy grzanie, ale go nie zlikwiduje. Sprawna instalacja spokojnie powinna wytrzymać obciążenia, jakie podałeś, ale jeśli raz doszło do przegrzania styku, to bez jego wymiany lub oczyszczenia problem nie zostanie do końca zlikwidowany. Wymiana styków raczej nie wchodzi w rachubę, bo przewody są tam bez zapasów. Spróbuj oczyścić styki chemicznie - kwasem solnym (ale siarkowym z akumulatora). Kwas solny bardzo dobrze oczyszcza tlenki metali, nie reagując z samymi metalami. Sprawdź też, czy po podtopieniach na styk nie dostało się trochę plasitku lub zgorzeli, bo to też pogarsza kontakt, ale kwas tego nie ruszy i trzeba oczyścić mechanicznie.
Bezpieczniki w gniazdo (oba styki) muszą wchodzić z wyraźnym oporem, a na nożu bezpiecznika musi pozostawać wyraźny, czysty ślad po styku gniazda.

Wymiana na LED też pomoże, bo stare styki będą "po przejściach" i pewnie nie odzyskają 100% sprawności. Jest tylko problem ze znalezieniem dobrej H3 LED. Większość ma za długi trzonek i jest zbyt marnie wykonana, by wytrzymać drgania od dużej V-ki.

Mechanicznie wytrzymują takie:
H3 COB , ale nie są tak jasne jak klasyczna H3 35W. (mogę Ci podesłać, to sprawdzisz, czy sprawdzą się u Ciebie.
U mnie w tej chwili siedzą takie H# COB ale przerobiłem je trochę mechanicznie, przesuwając dekielek podstawy mocującej i teraz świecą bardzo wyraziście nawet w silnym słońcu.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #14

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
35W mam. Mówisz że led założyć i nie będzie topienia skrzyneczki bezpieczników?
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #15

  • SLY
  • SLY Avatar
a może poprostu masz za mocne żarówki w lightbarach masz 55W czy 35W a może h3 led zamontować
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 8 lata 1 miesiąc ago #16

  • Paweł-Road Star
  • Paweł-Road Star Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Road Star 1700 Silverado
  • Posty: 154
  • Otrzymane podziękowania: 6
  • Oklaski: 1
Hej kolego Torturro. I jak rozwiązałeś problem z lightbarem? Podłączyłeś się pod ten brązowy kabelek z zielonym paskiem? Muszę u siebie to zrobić bo inaczej puszka z bezpiecznikami się rozpłynie.
Road Star mój to jest to, kocham go...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #17

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Torturro napisał:
Dziekuje :)
Nie ma za co. :g:
Cieszę się że mogę jakoś pomóc. Najbardziej wkurza mnie to klikanie :taj:
Jestem mało obyty jeżeli chodzi o komputer.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #18

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Dziekuje :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #19

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Na drugim bezpieczniku od lewej będziesz miał napięcie TYLKO po włączeniu stacyjki.
Odp.na drugie pytanie -w okolicach stacyjki nie ma tego kabelka.

Jak chcesz to zrobić dobrze, musisz pociągnąć kabel od bezpieczników lub jak pisali koledzy,od akumulatora.dodatkowo powinieneś dołożyć bezpiecznik(oprawkę można kupić w każdym sklepie motoryzacyjnym) minimum 10A.
Jeszcze raz....jeżeli chcesz, żeby lightbary świeciły się TYLKO po włączeniu stacyjki, musisz podłączyć pod kabel brązowy z zielonym paskiem,natomiast żeby były nie zależne od stacyjki możesz podłączyć tak jak pisali koledzy,lub pod bezpiecznik pierwszy z lewej strony (kabel czerwony, dostępny od dołu puszki).

pś.Napięcie znajdziesz w okolicach lampy,ale wtedy dodatkowo obciążysz już istniejącą instalację która nie jest do tego przystosowana i może skończyć się to uszkodzeniem instalacji np.tym co opisał kol.piter 1600, a jeżeli chcesz zrobić to dobrze i zgodnie ze sztuką,musisz pociągnąć dodatkowy kabel z bezpiecznikiem.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #20

  • Torturro
  • Torturro Avatar
no dzieki - to juz zaczyna byc zrozumiale. jeszcze tylko:
po wyjeciu bezpiecznika mierze napiecie - przyekrecajac stacyjke - czy tak?
drugie pytamnie - czy ten kabelek od drugiego bezpiecznika brazowy z zielonym paskiem - nie jest gdzies do znalezienia w okolicy lampy? w sensie czy musze nowia wiazke puscic az pod bezpiecznik?
Dzieki.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.061 s.
Zasilane przez Forum Kunena