UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Pytanie o bezpieczniki

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #21

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Torturro napisał:
No tak rozumiem ze dobrze - ale pod ktory bezpiecznik sie podpiac? Mial ktos juz taki problem??

Spróbuję Ci wytłumaczyć. Robisz tak: otwierasz puszkę z bezpiecznikami,wyciągasz np. bezpiecznik ignition fuse (od zapłonu -drugi z prawej)następnie mierzysz jakimś wskaźnikiem napięcia(może to być żaróweczka z kabelkiem).W MIEJSCU Z KTÓREGO WYJĄŁEŚ BEZPIECZNIK. Uwaga!... napięcie będzie TYLKO na jednym styku od bezpiecznika (konektorze) i DO TEGO zestyku podłączasz swój lightbar. W moim moto jest to kabel brązowy z zielonym paskiem . Najlepiej jak odkręcisz puszkę z bezpiecznikami,wtedy od dołu będziesz miał łatwy dostęp do kabelków.Napięcie będzie tam tylko po właczeniu stacyjki.(czyli lightbar będzie świecił gdy będzie włączony zapłon).Gdybyś chciał zasilać lightbar niezależnie od właczenia stacyjki,wtedy podłączasz go pod bezpiecznik pierwszy z lewej (backup fuse) tam napięcie będziesz miał zawsze,a postępujesz analogicznie jak opisałem wyżej.

Jak co to pytaj ...na pewno damy radę. :chopp:

ps.Możesz oczywiście pójść na skróty i zrobić tak jak radzą koledzy piter1600i robrobi też będzie dobrze.
avatar
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 miesiąc ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #22

  • piter 1600
  • piter 1600 Avatar
Light bary zasil z akumulatora osobnym kablem.Na początku załóż bezpiecznik [jak najbliżej akumulatora].Ja bym jeszcze dołożył osobny włącznik i przekaźnik.Tak miałem w Road Starze.Nigdy nie było problemu z prądem j bezpiecznikami.Żarówki w light barach miałem H3 35 W

Kolega miał zrobioną chałturę w Wildku z light barami podłączonymi pod żarówkę główna i spalił wyłącznik świateł..
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 miesiąc ago przez piter 1600.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #23

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
pod żaden pociągnij przewód ze światełek do akumulatora i daj po drodze nowy bezpiecznik :wild:
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #24

  • Torturro
  • Torturro Avatar
No tak rozumiem ze dobrze - ale pod ktory bezpiecznik sie podpiac? Mial ktos juz taki problem??
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #25

  • Upload
  • Upload Avatar
Facio07 Dobrze pisze
Pozdrawiam
K
M16
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #26

  • Torturro
  • Torturro Avatar
To Krzychu - jak bys to w prosty sposob rozwiazal? pod cos innego podczepic lightbary? (nie chodzi ze za malo pradu - bo chamowanie i kierunki wlaczmy na chwile - tylko o ten bezpiecznik wlasnie..)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #27

  • Upload
  • Upload Avatar
Podczas hamowania, tak jest
A jak masz jeszcze lightbary to se nie potutasz
Pozdro
K
M16
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #28

  • Torturro
  • Torturro Avatar
tak - czytalem ze w rocznikach do 2004 bodajze - w moemencie np zalaczania klaksonu przy wlaczonym kierunkowskazie - juz jest za malo pradu. Ja to lubie potrabic na skrzyzowaniu ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #29

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Upload napisał:
Alternator
W modelach
99-04 18-amp

Roczniki 05 Road Star może 29 amp
Pozdrawiam
Krzysiek
Megula
XVMDC

Czyli ma moc 350W.
W tym przypadku należy zsumować moc wszystkich odbiorników elektrycznych zainstalowanych w motocyklu ,a to co nam pozostanie w nadmiarze możemy zagospodarować we własnym zakresie.Myślę ze jeżeli zainstalujemy lightbary o mocy około 100W mamy moc alternatora wykorzystaną. Dodatkowo możemy dołożyć np.GPS (elektronika zużywa stosunkowo małą moc)...po za tym nie wiem co by tu jeszcze.



ps.jak cytować selektywnie?
avatar
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 miesiąc ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #30

  • Upload
  • Upload Avatar
Alternator
W modelach
99-04 18-amp

Roczniki 05 Road Star może 29 amp
Pozdrawiam
Krzysiek
Megula
XVMDC
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #31

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Jeżeli masz przeciążony bezpiecznik innego sposobu nie ma,chyba że chcesz spalić sobie instalację.Przeciągnięcie dodatkowego kabla to chyba żadem problem.
Lepiej dołożyć jeden kabel aniżeli stać na trasie i kombinować co się stało,plus dodatkowe koszty.


Należy także pamiętać że alternator też ma ograniczoną moc i nie można go bez ograniczeń obciążać.Chodzi mi tu przede wszystkim o dodatkowe światła (lightbary).Jeżeli mamy żarówki np.2 razy po 50W plus reflektor główny to w obwodzie płynie prąd około13.5A.Każdy obwód jest liczony na max prąd ,plus 30%zapasu. Do wszystkiego należy dołożyć kierunkowskazy, zasilanie instalacji zapłonowej i wszystkie dodatkowe inne ustrojstwa które pożerają prąd,to wtedy nie pozostaje nam już zbyt duży zapas mocy do zagospodarowania.
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #32

  • Torturro
  • Torturro Avatar
dzieki. podpoba mi sie ta wersja o ktorej piszesz na koncu - 'najlepszym sposobem' :) Ba - ale jak to zrobic? ciagnac kabel od skrzynki bezpiecznikowej do lightbarow osobny? :\
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Odp: Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #33

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Jeżeli plastik się stopił to oznacza że bezpiecznik się grzeje.
Mogą być dwie przyczyny:
1.Bezpiecznik pracuje na granicy swojego maksymalnego obciążenia.
2.Duża oporność styku bezpiecznik - oprawka (niedobry styk bezpiecznika z oprawką).

Jednym sposobem żeby dowiedzieć się jaki prąd płynie w obwodzie jest właczenie amperomierza w obwód i pomiar prądu.Amperomierz łączymy szeregowo z bezpiecznikiem i włączamy wszystkie odbiorniki zasilane przez ten bezpiecznik.Jeżeli prąd będzie oscylował w granicach 16A, jedynym sposobem żeby zwiększyć wydajność prądową źródła jest zwiększenie wartości bezpiecznika, ale wtedy istnieje ryzyko przeciążenia obwodu (SFAJCZENIE INSTALACJI). Najlepszym sposobem w tym przypadku, jest podłączenie osobnego przewodu z bezpiecznikiem do źródła i wtedy mamy do dyspozycji dodatkowy obwód.
avatar
Ostatnio zmieniany: 12 lata 4 miesiąc ago przez facio07.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Pytanie o bezpieczniki 12 lata 4 miesiąc ago #34

  • Torturro
  • Torturro Avatar
Pytanie:
Co moge zrobic by uniknac poniższej powtarzajacej sie sytuacji:

2 sezony temu skonczyly mi sie na drodze przednie swiatla (czyli lampa glowna, 2x lightbar + 2x kierunek hamerykanskim stylem)
Okazalo sie ze poszedl 16A bezpiecznik.
Wymienilem i spokoj na 5tyskm.
Teraz z ciekawosci zajzalem - bezpiecznik dziala ale jego plastikowa bezpiecznikowa forma ulegla - doformacji wlasnie sie lekko stopil.

Kazda podpowiedz bedzie mile widziana. Nie wiem czy jestem gotow na podlaczanie np lightbarow osobno pod inny bezpiecznik?? Myslalem moze zmniejszyc moc zarowek w lightbarach? system jak widac 'prawie' daje rade.
W obudowie bezpiecznikowej mam mala dziurke hehe - wokol bezpiecznika Headlamp.
pozdrawiam
Ziem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.045 s.
Zasilane przez Forum Kunena