UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: regulator napięcia potrzebuje użyczyć

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #1

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
To że alternator masz zrobiony to wiem z pierwszej ręki, pytaniem jest czy został naprawiony względem oryginału czy też na wzór z Road Star-a? Jeżeli to pierwsze to spadek napięcia w przypadku zapalania Light Barów jest normalny.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #2

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
TomHal napisał:
Łukasz żarówki jakie masz w LB to H6 firmy Awina posiadające dwa włókna do świateł mijania jak i drogowych. Załączają się bodajże dwa włókna na raz co przedkłada się na ich potężną wydajność podczas zmierzchu. Taka żarówka ma 2 x 35 W plus dwie lampy czyli 4 x 35W. Jak widać załączasz na raz 140 Watt. Stąd ten spadek na mierniku. W Twoim Wildstarze niestety nie ma takiego alternatora jak w Roadstarze. LB Highway Hawk jakie są u ciebie bardziej robione były pod RS amerykańskiego niż jego odpowiednika w Europie stąd te niedomagania w elektryce. Możliwe że po zmianie alternatora ta bolączka minie.
LwG

PS. W razie co mam parę tych żarówek w domu.

Alternator już dawno zrobiony. Zamówiłem słabsze halogeny i sprawdzę powinno być ok.
PS ktoś wie, czym różnią sie h6h od h6m wyglądają tak samo.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #3

  • TomHal
  • TomHal Avatar
  • Offline
  • Administrator
  • był Shrek 1600, Venture - a co będzie?
  • Posty: 3946
  • Otrzymane podziękowania: 110
  • Oklaski: 37
Łukasz żarówki jakie masz w LB to H6 firmy Awina posiadające dwa włókna do świateł mijania jak i drogowych. Załączają się bodajże dwa włókna na raz co przedkłada się na ich potężną wydajność podczas zmierzchu. Taka żarówka ma 2 x 35 W plus dwie lampy czyli 4 x 35W. Jak widać załączasz na raz 140 Watt. Stąd ten spadek na mierniku. W Twoim Wildstarze niestety nie ma takiego alternatora jak w Roadstarze. LB Highway Hawk jakie są u ciebie bardziej robione były pod RS amerykańskiego niż jego odpowiednika w Europie stąd te niedomagania w elektryce. Możliwe że po zmianie alternatora ta bolączka minie.
LwG

PS. W razie co mam parę tych żarówek w domu.
Słońce to gwiazda, więc ziemia kręci się wokół niej
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez TomHal.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #4

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
kusy napisał:
Łukasz B) a jaki był finał sprawy,która była poruszana na samym początku? :wild:

Padniety alternator
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #5

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Łukasz B) a jaki był finał sprawy,która była poruszana na samym początku? :wild:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #6

  • artek
  • artek Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Posty: 2305
  • Otrzymane podziękowania: 111
  • Oklaski: 13
... miałem swojego czasu zwarcie na kablu w rurce mocującej lightbary ... był lekko nacięty na izolacji, wilgoć powodowała zwarcie, może tu tkwi przyczyna problemu ...
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #7

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
OK, czyli próbujemy metodą prób i błędów. :hel:

Jeżeli było by zwarcie w instalacji lb to paliło by bezpieczniki.,chyba ,że trafił ci się przypadek jaki opisuje wemar.

Zrób doświadczenie. Wypnij jedną żarówkę z lb i wtedy zmierz ład. :mysli:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez kusy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #8

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
Odepnij żarówki w LB w kloszach i sprawdź jeszcze raz. Możliwe, że masz delikatnie przytrzaśnięty przewód w instalacji, który dotyka masy, ale na tyle delikatnie, że nie wywala bezpiecznika, ale obciąża obwód. Czasem w samej bańce konektor muska wnętrze klosza.

Dzięki Wemar za wskazówkę wieczorem spradzę :zol:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #9

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Odepnij żarówki w LB w kloszach i sprawdź jeszcze raz. Możliwe, że masz delikatnie przytrzaśnięty przewód w instalacji, który dotyka masy, ale na tyle delikatnie, że nie wywala bezpiecznika, ale obciąża obwód. Czasem w samej bańce konektor muska wnętrze klosza.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #10

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
14,2V z lampą główna, długimi, wciśnietym stopem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #11

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
A jak zachowuje się ładowanie przy lampie głównej?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #12

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
wemar napisał:
LukaszGda napisał:
... jak tylko odpalę LB to ładowanie spada do 13V wyłączę lightbary i po chwili wraca do ponad 14V.
Sprawdzasz na wolnych obrotach, czy trochę podkręcasz? Na wolnych obrotach alternator nie ma pełnej wydajności i spadek do 13V jest jak najbardziej możliwy. To nadal jest napięcie ładujące akumulator. Problemem byłby spadek poniżej 12,8V, boi wtedy nie tylko nie ładuje, ale jeszcze pobiera prąd z akumulatora.
Ja do swoich LB ściągnąłem z Chin H3 LED w technologii COB, biorą raptem 7,5 wata, a świecą prawie jak H3 żarnikowe, choć światłem białym, a nie żółtym - ale to też ma zaletę, bo jak jadę w grupie, zwykle jako ostatni, to widzą, czy nikt nie został :polew:
Tylko ja nie montowałem ich z powodu problemów z ładowaniem, a dlatego, że mogłem podpiąć sterownik i przełączać LB w tryb mrugający, tak jak policja czy safety car.

Obroty na ok 2000
Ale chyba coś nie jest tak bo nie włączając świateł mijania tylko same LB napięcie ładowania spada z 14,2 V na 13 V
Dzisiaj przejrzę całą instalacje LB jakieś zwarcie robią czy cholera wie co że tak żrą prąd.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #13

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
LukaszGda napisał:
... jak tylko odpalę LB to ładowanie spada do 13V wyłączę lightbary i po chwili wraca do ponad 14V.
Sprawdzasz na wolnych obrotach, czy trochę podkręcasz? Na wolnych obrotach alternator nie ma pełnej wydajności i spadek do 13V jest jak najbardziej możliwy. To nadal jest napięcie ładujące akumulator. Problemem byłby spadek poniżej 12,8V, boi wtedy nie tylko nie ładuje, ale jeszcze pobiera prąd z akumulatora.
Ja do swoich LB ściągnąłem z Chin H3 LED w technologii COB, biorą raptem 7,5 wata, a świecą prawie jak H3 żarnikowe, choć światłem białym, a nie żółtym - ale to też ma zaletę, bo jak jadę w grupie, zwykle jako ostatni, to widzą, czy nikt nie został :polew:
Tylko ja nie montowałem ich z powodu problemów z ładowaniem, a dlatego, że mogłem podpiąć sterownik i przełączać LB w tryb mrugający, tak jak policja czy safety car.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #14

  • robrob
  • robrob Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • RS 1700
  • Posty: 1171
  • Otrzymane podziękowania: 64
  • Oklaski: 9
raczej wątpliwe 2X35 to nie jest wiele dla Radka, ja mam 2X55W
Do byka nie podchodż z przodu,
do konia z tyłu,
a do IDIOTY - w ogóle!
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 3 miesiąc ago #15

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Mam pytanie jakie macie żarówki w lightbarach u mnie siedzą 35W i jak tylko odpalę LB to ładowanie spada do 13V wyłączę lightbary i po chwili wraca do ponad 14V.
czy to możliwe że nie daje rady alternator przy 2x35W ???
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 6 miesiąc ago #16

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
w pon przedzwonie Krzychu i sie jakoś umówimy to podjadę motongiem myślę że dojadę jakby co mam w sakwie drugie aku. B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 6 miesiąc ago #17

  • krzych1200
  • krzych1200 Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Jestem Bogiem Uświadom To Sobie
  • Posty: 1443
  • Otrzymane podziękowania: 29
  • Oklaski: 22
Telefon do mnie masz w moim podpisie .
Niewiem czy dzwoniłeś dziś bo trochę na moto polatałem a bateria telefonu zrobiła OFF.
Przyjedz coś tam poradzimy ,w razie co sholuję cię z drogi B)
793 029 792 Można dzwonić i tak rzadko odbieram :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 6 miesiąc ago #18

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Po konsultacji z Moim nadwornym elektrykiem:

1 regulator jak się psuje to na amen[według twojego opisu jest ok]

2 wskazówki facio co do pomiaru są prawidłowe

3 jeżeli robiłeś pomiary na aku i spadło poniżej 13v sprawdz stan instalacji od alternatora w zwyż[stan kabli,połączeń]
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 6 miesiąc ago #19

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Pomiar nap.międzyfazowego polega na pomiarze nap. między uzwojeniami alternatora.Wygląda to tak: podłączamy miernik między UZWOJENIA ALTERNATORA!(nie! pomiędzy masę, a uzwojenie!!!).Tzn.między jednym i drugim uzwojeniem,mamy trzy uzwojenia tzn. wyk. trzy pomiary,które powinny być zbliżone(W PRZYPADKU DOBREGO ALTERNATORA).Zakres miernika- prąd zmienny. NAPIĘCIE WTEDY ZALEŻNE JEST OD SZYBKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA.Pamiętajmy przy tym, że wtedy napięcie jest zmienne i przed regulatorem (CZYLI NIE STAŁE I NIE STABILIZOWANE!).
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

regulator napięcia potrzebuje użyczyć 9 lata 6 miesiąc ago #20

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
klemy na 100% ok.
czytałem że alternator można sprawdzić robiąc pomiar napięć międzyfazowych tylko jak to pomierzyć :mysli:
Ostatnio zmieniany: 9 lata 6 miesiąc ago przez LukaszGda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.038 s.
Zasilane przez Forum Kunena