UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Rozruch xv1700

Rozruch xv1700 7 lata 8 miesiąc ago #1

  • Sajmon
  • Sajmon Avatar
Panowie dzięki za sugestie. Jak na razie wszystko samo wróciło do normy.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #2

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Oczywiście każdy z nas zrobi jak będzie chciał, dodam tylko że ciemny ślad w miejscu przylegania szczotek do komutatora Nie pogarsza przepływu prądu od szczotek.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #3

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Wojtas72 napisał:
następnie komutator należy oczyścić drobnym papierem ściernym w miejscu styku ze szczotkami będzie czarny po czyszczeniu odzyska miedziany kolor.
Nie powinno się czyścić tak komutatora papierem ściernym ponieważ ziarenka ścierniwa wbijają się w miedz i potem przyspieszają proces ścierania szczotek. Powinno się komutator przetoczyć na tokarce.

Wojtas przetaczanie na tokarce w przypadku nierówności komutatora w innym przypadku szkoda kasy na ten zabieg tym bardziej jeśli chcemy po prostu oczyścić nasz rozrusznik.

W serwisówce jest napisane
CHECKING THE STARTER MOTOR
1. Check:
• commutator
Dirt

Clean with 600 grit sandpaper.

Czyli krótko mówiąc jeśli komutator jest brudny oczyścić papierem 600

Wojtas72 napisał:
Przyrząd do czyszczenia lamelek komutatora można zrobić ze starego brzeszczota do metalu. Należy do tego celu zeszlifować jego boki szlifierką, a jeden koniec uciąć pod kątem 45 stopni i skrobaczek gotowy.

Jak nie mamy karty bankomatowej :zab: może być i brzeszczot jak i pewnie masa innych rzeczy którymi wydłubiemy syf.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez LukaszGda.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #4

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
LukaszGda napisał:
następnie komutator należy oczyścić drobnym papierem ściernym w miejscu styku ze szczotkami będzie czarny po czyszczeniu odzyska miedziany kolor
Nie powinno się czyścić tak komutatora papierem ściernym ponieważ ziarenka ścierniwa wbijają się w miedz i potem przyspieszają proces ścierania szczotek. Powinno się komutator przetoczyć na tokarce.
LukaszGda napisał:
następnie te rowki na komutatorze zwane lamelkami także trzeba oczyścić wydłubując syf z rowków dobrze sprawdza się karta bankomatowa do tego zabiegu.
Przyrząd do czyszczenia lamelek komutatora można zrobić ze starego brzeszczota do metalu. Należy do tego celu zeszlifować jego boki szlifierką, a jeden koniec uciąć pod kątem 45 stopni i skrobaczek gotowy.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #5

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 952
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
tylko skąd wziąść tą kartę , popytałem znajomych ale entuzjazmu nie było... :polew:
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #6

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
To i ja wtrącę swoje trzy grosze

poniżej kilka fotek z czyszczenia nie wiem czy okażą się pomocne :)

www.dropbox.com/s/2r7pga8x5usb9yw/20160202_133106.jpg?dl=0
www.dropbox.com/s/y3j9h700kl6o9ug/20160202_175843.jpg?dl=0
www.dropbox.com/s/vvevdbcjo7nm2wp/20160202_180107.jpg?dl=0
www.dropbox.com/s/d4k9twb2ttowp3b/20160202_180530.jpg?dl=0
www.dropbox.com/s/02oc6g9xf4s6pr6/20160202_180538.jpg?dl=0
www.dropbox.com/s/5h4u2mc8r8y68l5/20160202_180647.jpg?dl=0

syfu było co nie miara wszystko dokładnie umyte następnie komutator należy oczyścić drobnym papierem ściernym w miejscu styku ze szczotkami będzie czarny po czyszczeniu odzyska miedziany kolor
następnie te rowki na komutatorze zwane lamelkami także trzeba oczyścić wydłubując syf z rowków
dobrze sprawdza się karta bankomatowa do tego zabiegu.
warto zmierzyć szczotki i porównać ich wymiar do danych z manuala.
tulejki w których osadzony jest wirnik lekko przesmarować i sprawdzić czy nie ma nadmiernego luzu promieniowego.
nadmierny luz powoduje blokowanie wirnika w stojanie.
Potem składamy do kupy i jazda

Jakby z jakiegoś powodu trzeba było by wymienić jakiś element są zestawy naprawcze
www.wemoto.pl/bikes/yamaha/xv_1600_a_wildstar/99-04/picture/starter_motor_repair_kit/

Pozdrawam :wild:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #7

  • agust
  • agust Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 234
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Witam
po wymontowaniu z moto rozrusznika , rozebrałem go na części drobne , wyczysciłem pędzelkiem , przedmuchałem , nie pamietam już czy łożyska były igiełkowe czy slizgowe , jęsli igiełkowe napewnoi smarowałem , było bardzo duzo pyłu

Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #8

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Czy możesz dla potomnych rozwinąć pojęcie "wyczyściłem" ?
Zapewne wielu użytkownikom się to przyda jako alternatywa dla drogiej wizyty u mechanika.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #9

  • agust
  • agust Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 234
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Witam
nie był to aku , rozkręciłem rozrusznik wyczyściłem poskładałem i jest ok :dobrarobota , choć tego moto juz nie mam bo sprzedałem znajomemu i on sie do dzis nie skarży wiec musi być ok , a w moim obecnym radku nic tez się nie dzieje B)

Dziękuje za informacje i pomoc
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #10

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 952
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
Jak nic akumulator. zanim zaczniesz demontować pół motocykla , weź kable rozruchowe i podłącz do innej baterii np. w samochodzie.Jeśli wszystko będzie ok. masz winowajcę.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #11

  • Wojtas72
  • Wojtas72 Avatar
  • Offline
  • wie o co chodzi
  • Posty: 643
  • Otrzymane podziękowania: 49
  • Oklaski: 3
Aku mogło paść oczywiście, ale mi to wygląda na uszkodzone uzwojenia wirnika, lub zawieszające/kończące się szczotki. Może jeszcze szwankować stycznik rozrusznika, nie zapomnij sprawdzić dokręcenia klem.
Zdemontuj jeszcze raz rozrusznik i daj go do sprawdzenia, a szczególnie wirnik na magneśnicy w zakładzie regenerującym alternatory i rozruszniki.
Tak to wygląda:
"""
i jest to jedyny 100% sposób sprawdzenia wirnika.
Najgorszy jest zawsze koniec miesiąca, a zwłaszcza ostatnie 30 dni.
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez Wojtas72.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): agust

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #12

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Sajmon napisał:
Postał kilka minut i znowu bez problemu odpalił :mysli:

Na podstawie tego co piszesz, daje sobie obciąć Twoją rękę :polew: że to aku.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #13

  • Sajmon
  • Sajmon Avatar
Paliwo się nie przelewa. Postał kilka minut i znowu bez problemu odpalił :mysli:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #14

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Skoro nawet nie drgnął, a wskazówki poszybowały jak zwykle przez cały budzik, to obstawiam aku - jego stan wewnętrzny i jego podłączenie.

Sprawdź klemy, podładuj lub pożycz aku. Będziesz miał pewność. Po odpaleniu sprawdź ładowanie, no i na przyszłość powyłączaj elektryczne gadżety...

Z innej beczki - nie przelewa się paliwo z gaźnika po zgaszeniu moto?
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 7 lata 9 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 7 lata 9 miesiąc ago #15

  • Sajmon
  • Sajmon Avatar
Podepnę się pod temat. Radek na ssaniu odpala bez problemu. Przejechał 100 km i postał jakieś 1,5 h. Po postoju odpalił od strzała. W drodze powrotnej do domu krótki postój w lesie i zaczął się problem. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce rozrusznik w ogóle nie reaguje. Moto zachowuje się jakby nie miało prądu. Kilka prób i nic. Po kilku minutach moto odpaliło bez problemu. Po dojechaniu do domu moto znowu nie chce palić. Jakieś sugestie?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 8 lata 4 miesiąc ago #16

  • agust
  • agust Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 234
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Dzięki wszystkim za sugestie może faktycznie , przy obciążeniu aku nie daje rady , sprawdzę w tygodniu .
Pozdrawiam
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 8 lata 4 miesiąc ago #17

  • Hipis
  • Hipis Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 629
  • Otrzymane podziękowania: 34
  • Oklaski: 3
facio07 napisał:
Wygląda na to, że masz słaby akumulator! Czy na pewno był naładowany? :taj:

Naładowany to on może i był, jednak jeśli aku jest już nad grobem to podczas rozruchu drastycznie spada napięcie i takie cyrki mogą się dziać. Podłącz inne źródło napięcia i spróbuj. Jeśli zapłon nastąpi prawidłowo, będziesz miał odpowiedz co jest felerne.
Możesz też podjechać do jakiejś stacji diagnostycznej gdzie sprawdzą aku, właśnie podczas rozruchu.
Czyń miłość a nie wojnę :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 8 lata 4 miesiąc ago #18

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
agust sprawdź kondycję aku. Próbowałeś podpiąć się kablami pod auto?
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 8 lata 4 miesiąc ago #19

  • facio07
  • facio07 Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 434
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 0
Wygląda na to, że masz słaby akumulator! Czy na pewno był naładowany? :taj:
avatar
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Rozruch xv1700 8 lata 4 miesiąc ago #20

  • agust
  • agust Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 234
  • Otrzymane podziękowania: 10
  • Oklaski: 1
Witam
mam pytanie dotyczy odpalanie mojego radka xv1700


stał ponad miesiąc bez akumulatora (bo mam zimny garaż, aku podpięte do prostownika dla moto ) chciałem go odpalić odpalił z trudem . Poniżej opis jak to wygląda
Odpala trochę dziwnie po tej przerwie i nawet nie chodzi mi o same gadanie silnika tylko rozruchu . Jak przyciskam klawisz rozrusznika, rozrusznik zrobi ćwierć obrotu (tak przy słabym aku) i wrażenie jak by nie mógł dalej przerzucić i zapala sie kontrolka silnika (przycisk rozruchu trzymam cały czas ) rozrusznik dalej przeskakuje moment krytyczny i kreci normalnie i odpala silnik . Po odpaleniu kontrolka gaśnie , rozrusznik wykręciłem wyczyściłem , czysty nie przypalony szczotki ok ,a efekt ten sam . Nie pamiętam czy kontrolka silnika zapalała się wcześniej przy rozruchu czy nie , ale chyba nie powinna .

Jakieś sugestie , podpowiedzi ,
Dzięki wielkie
Ostatnio zmieniany: 8 lata 4 miesiąc ago przez agust.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.099 s.
Zasilane przez Forum Kunena