UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie

TEMAT: Serwis przedniego zawieszenia.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #21

  • Lord Zed
  • Lord Zed Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • Posty: 945
  • Otrzymane podziękowania: 26
  • Oklaski: 5
wemar , ja dokręcam takie łożyska podczas kontroli bez klucza dyno , po prostu " na czuja". Jak dotąd nie mam problemów.
Oszczędzaj wodę , pij piwo !
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 2 miesiąc ago #22

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Mam wątpliwość do procedury, skręcenia łożysk główki ramy. Producent podaje, że należy skręcić je momentem 52 Nm, odpuścić na 1 obrót i ponownie dokręcić momentem 3Nm. Problem w tym, ze podaje to przy czynnościach obejmujących demontaż całego zawieszenia i dokręcania z instalowaną jedynie dolną półką. Jeśli robimy pełny serwis, to jest to do przyjęcia. Tymczasem, jeśli robimy tylko kontrolę i ew. kasowanie luzu, to sprawa wygląda zgoła inaczej - zamiast ciężaru dolnej półki mamy ciężar całego zawieszenia z kołem. W efekcie po odpuszczeniu na jeden obrót, próba dokręcania momentem 3Nm daje od razu "klik" klucza. Podparcie przedniego koła, ze względu na kąt główki ramy, też daje podobny efekt.

Pytanie do tych, którzy ostateczne dociągnięcie, z zamontowanym całym zawieszeniem, robili tak jak opis w instrukcji. Jak zachowuje się zawieszenie po takiej operacji?
U mnie, we wszystkich przypadkach zachowania procedury, występował luz, który było czuć w czasie jazdy - albo wibracje koła, po puszczeniu kierownicy, a w przypadku ekstremalnym silne wibracje przy hamowaniu.
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #23

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Baron napisał:
imgur.com/dLg3FDO
Kusy jak masz to rozebrane to dasz radę obczaić jak powinna wyglądać końcówka tego klucza , chyba że ktoś już ma to chętnie
przytulę wymiary :zab:

Mówisz masz – szkic Tłumika w załączeniu.
Z tym przyrządem to przesada – jak opisywałem, gumowy stożkowy odbojnik do drzwi daje radę, no i kosztuje niecałe 4zł. :dolar: Moment którym musisz dokręcić imbus to zaledwie 20Nm, więc bez jaj...

Tłumik nie ma ząbków, a gwint u dołu w który wkręcany jest imbus.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Baron

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #24

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Rozbiorę u siebie to się okaże :piw:
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez Baron.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #25

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
Dzięki za zdięcia,widzę że na dnie tulei są ząbki.Patrząc na rysunek z serwisówki to w 1600 będzie trochę inny , chyba że jest to tylko pglądowy. B)
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez Baron.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #26

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Tak wygląda końcówka do której musisz dorobić przyrząd




Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Baron

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #27

  • Baron
  • Baron Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 403
  • Otrzymane podziękowania: 18
  • Oklaski: 3
imgur.com/dLg3FDO
Kusy jak masz to rozebrane to dasz radę obczaić jak powinna wyglądać końcówka tego klucza , chyba że ktoś już ma to chętnie
przytulę wymiary :zab:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #28

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Już wiadomo o co chodzi. Są to uszczelniacze odpowiadające serii 43x54x11. Uszczelniacze już są firmy NOK. Czekam na wszystkie cztery tulejki.Dlaczego tulejki? W dolnych jest tak mocno wytarta warstwa "silikonu",że aż widać metal który osłaniały. A górne przy okazji. Myślałem ,że cena w salonie będzie kosmiczna. A tu niespodzianka. Cztery tulejki kosztowały 228 zł.

Tata to ja wspominałem o trudnościach przy odkręcaniu imbusa .Robiąc Virago musiałem użyć pneumatyka. W Moim przypadku musiał również być użyty pneumatyk.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #29

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Tata zdemontowałem i oto co Mi się ukazało :cooo:

Uszczelniacz olejowy BR 1922H K56-43 14

Uszczelniacz pyłowy BR 4730 E 14

I o co tu chodzi? :mysli:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #30

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Kiwak - odezwij się jakby co. Jak będzie do czego, to wrócimy do tematu. :zab:

Jeszcze jedno - gdzieś powyżej wspomniałeś, że potrzeba dwóch lub trzech osób do wykręcenia, czy też wkręcenia/zamontowania imbusa, czy górnej nakrętki.
No nie wiem, może jestem SuperMan'em, może mam siłę trzech facetów ale wszystko zrobiłem sam. No może nie do końca sam, bo moją robotę "sponsorował" jeden z miejscowych browarów :piw: , a to jak wiadomo dodaje +7 do mocy. :polew:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #31

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Zastosuję się do Twojej rady i dokonam zakupu po rozebraniu lag.
Jeżeli wymiar będzie się zgadzał to się odezwę. Jak nie pójdą wcześniej do żyda to je przytulę.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #32

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Leży u kumpla i jeść nie woła, ale jeśli znajdzie się kupiec, to...
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #33

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
Dzwoniłem do serwisu ,który podał wemar.Niestety po VIN podają tylko cenę bez rozmiaru. Planuję wymianę na wiosnę,lub po sezonie. Przypuszczam,że po takim czasie gwarancja wygaśnie :piw:
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #34

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
To nie NOK ale niemiecki Freundenberg sprzedawany przez słynną w USA firmę All Balls Racing.
Wg mojej wiedzy powinny pasować do RS z przednim zawiasem bez chromu.

Opakowanie zostało już "lekko" napoczęte (patrz zdjęcie), bo koleś zrobił przymiarkę do Warriora i nie pasowały, ale...dzięki temu Ty również możesz zrobić ten sam trik, i gdyby cokolwiek było nie tak, możesz mi je odesłać.
Jak widzisz satysfakcja albo zwrot kosztów gwarantowane. B)
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #35

  • kusy
  • kusy Avatar
  • Offline
  • Stary Wyga!
  • Była Yamaha jest coś innego
  • Posty: 1825
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 12
TataMichas napisał:
Jakby co mam komplet uszczelek na przód - 80PLN + przesyłka.

A czy te uszczelniacze to NOK? Jeżeli pasują do RS lagi nie chrom to chętnie kupię.
Obecnie R 1150 GS i R 1200 RT
Lepiej panować w Piekle niż być sługą w Niebie- John Milton
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #36

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
To samo Athena www.athenaparts.com/eng
dostępne w larssonie także producent NOK
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #37

  • Nitol
  • Nitol Avatar
Polecam uszczelniacze Tour Max-a z Larssona - ta firma tylko konfekcjonuje części - nie jest producentem - i tu niespodzianka - w opakowaniu znajdują się uczszelniacze firmy NOK - czyli te same co na pierwszy montaż w Naszych gwiazdkach :) Zestaw wraz z przeciwpyłowymi - nr katalogowy w Larssonie 521 00 63
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #38

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4606
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
naforum.zapodaj.net/3f8d9c5767e5.jpg.html

zakupiłem takie z info ze: Yamaha XV1600 Road Star 1999 Replacement Fork Oil & Dust Seal Kit

trzeba tłumaczyc ? :mysli:
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #39

  • majkelpl
  • majkelpl Avatar
  • Offline
  • Prawdziwy Raider
  • Pędzacy na Waldku
  • Posty: 4606
  • Otrzymane podziękowania: 79
  • Oklaski: 9
TataMichas napisał:
Zatem albo demontujesz i odczytujesz magiczne cyferki, albo podjesz VIN w serwisie i jak ludzie tam pracujący są kumaci, i nie zleją tematu to Ci pomogą.

Jeszcze jedna rzecz - chyba jesteś świadom, że prócz kompletu uszczelek głównych które pokazujesz na zdjęciu potrzebujesz jeszcze komplet uszczelek przeciwpyłowych?

Tu sie podaje numer rejestracyjny pojazdu i od razu wyskakuje co to za pojazd i juz.
Wiem o tych przeciwpyłowych tez, spoko :dobrarobota
WRS OG: 11
Wild Star 1600
Raider xv 1900
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez majkelpl.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Serwis przedniego zawieszenia. 8 lata 3 miesiąc ago #40

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar napisał:
Autoryzowany serwis Yamaha - Unicar, Bydgoszcz, ul. Modrzewiowa, telefon 52-346-07-71.

Wemar - dzięki. Dobry namiar i kumaci ludzie, chociaż...nie byli w stanie rozpoznać motocykla po VIN ale i tak pomogli.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 8 lata 3 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Czas generowania strony: 0.060 s.
Zasilane przez Forum Kunena