UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Zgodnie z Art. 173, 174 oraz Art. 209 znowelizowanej ustawy "Prawo Telekomunikacyjne" (DU z 21.12.2012, poz. 1445) informujemy, że serwis yamaha-star.pl wykorzystuje pliki cookies. Odwiedzanie serwisu jest jednoznaczne ze zgodą używania przez nas „ciasteczek”. W każdej chwili możesz jednak zmienić ustawienia przeglądarki internetowej i wyłączyć cookies, lub opuścić serwis.

www.Yamaha –STAR.pl

Forum

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Secret Key Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Dekompresator

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #21

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
No prawie. Uzyskałem taki przekozacki efekt maksymalnie kompresując zdjęcia. Większe nie chciały się załadować :jez:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #22

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Fotki kalkulatorem chyba robiłeś :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #23

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
wemar – zdecydowanie mamy różne serwisówki. Moja mówi, że minimalne ciśnienie sprężania to 1000kPa, nominalne 1200kPa a maksymalne 1400kPa, czyli odpowiednio około 10/12/14 atm (w załączeniu).Skoro masz 8 atm to moim zdaniem to właśnie „wina” dekompresji. Choć ja, z włączonym układem mam zaledwie 2-4 atm.
Jeszcze jedno – pomiaru należy dokonywać przy maksymalnie otwartej przepustnicy.

Co do sprawdzenia działania dekompresatora, to najprostszym sposobem jest zdjęcie osłony dekompresatora odkręcając 2 imbusy. Dekompresator znajduje się z prawej strony tuż za pokrywą kół rozrządu. Zdejmij obudowę, pokręć rozrusznikiem i zobacz czy działa – zdjęcia w załączeniu. Sprawdź również jego samowyłączenie, po tym jak silnik zacznie pracować. Żadna tam wielka robota. Maksymalnie 10 minut i cztery piwa B)

Co do kostki rozłączającej to dziadostwo, to walczyłem całe rano, szukając odpowiedniej. Za cholerę nie mogłem znaleźć tej którą opisywałeś. Już myślałem, że jestem daltonistą, bo wszystkie luźne kostki (nie wiem dlaczego ubzdurałem sobie, że to musi być luźna kostka) nie mają opisywanych kolorów. Zacząłem rozłączać wszystkie po kolei i sprawdzać, aż wreszcie aku padło, a ja nie znalazłem tej właściwej. Wreszcie jedna dobra dusza (dzięki TomekZ :piw: ) oświeciła mnie, że szukam nie tam gdzie powinienem. Bo to nie luźna, a przymocowana kostka. Tuż koło przewodu zasilającego z akumulatora. roadstarclinic.com/images/fbfiles/images/Starter_solenoid.jpg
Ładuję aku, potem sprawdzę i dam znać czy to to.
Załączniki:
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 3 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #24

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
Dzięki za informację.
Nie mam serwisówki, którą cytujesz, a tę którą mam ... nie czytałem, bo nie czułem takiej potrzeby.

U mnie pomiar wykazuje prawie 8 atm. Serwisówka podaje 8 atm. Jak miałem problem z zaworem, to pokazywał z tyłu 4,5, a jak miałem 3200 mil na liczniku, to miernik pokazywał prawie 9 atm.
Wszystkie pomiary robione bez rozpinania elektryki dekompensatora czy innych zabiegów. Po prostu wykręcam dwie świece, odpinam przewody z pozostałych, wciskam końcówkę miernika i naciskam starter.
Raz nie odłączyłem przewodu WN z drugiej świecy i ... trochę się wystraszyłem :polew:

W świetle tego co napisałeś i biorąc pod uwagę moje wyniki pomiarów, zastanawiam się, czy u mnie jest wszystko ok. z dekompensatorem :mysli: Dałeś mi zajęcie na dzisiejsze popołudnie. :polew:
Jeżdżę, bo lubię :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #25

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
LukaszGda napisał:
Jakiś czas temu mechanik mi powiedział ze bez rozłączenia dekompresora wyniki pomiaru ciśnienia będą zafałszowane.
Też jestem ciekawy jak to jest z tym pomiarem może ktoś bardziej szczegółowo wytłumaczy :)

Z działającym układem wyniki będą do :du: Testowane na zwierzętach... :zab: Bez odpięcia układu otrzymasz maksymalnie ze dwie atmosfery. Więc bardzo, bardzo daleko od właściwych wartości.
No ale przecież dekompresator po to jest by obniżać ciśnienie. Nawet świadczy o tym jego nazwa... B)
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #26

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Jakiś czas temu mechanik mi powiedział ze bez rozłączenia dekompresora wyniki pomiaru ciśnienia będą zafałszowane.
Też jestem ciekawy jak to jest z tym pomiarem może ktoś bardziej szczegółowo wytłumaczy :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #27

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
LukaszGD – no właśnie nie chcę już mechanicznie odłączać tej puszki, a z tyłu poprzedni właściciel przykleił gumową osłonę do korpusu cewki więc nie mogę odłączyć przewodów.
Jak potrzebujesz, to miernik leży i czeka na Ciebie. B)



Wemar – wielkie dzięki za konkretne info odnośnie kostek :piw: . Muszę się podszkolić z elektryki i układów. :zab: Co do reszty, to po kolei…

1. Zgadza się miernik ma zawór zwrotny i zachowuje maksymalną wartość pomiaru ale wpierw tą wartość trzeba osiągnąć. Jeszcze wrócę do tego.
2. „Po drugie, wszystkie serwisówki podają wartość ciśnienia sprężania dla gotowego układu.” Przyznam się, że nie bardzo rozumiem co miałeś na myśli mówiąc „gotowy układ”. Jak dla mnie „gotowy układ”, to taki w którym dekompresator jest wyłączony i w cylindrach możliwe jest do osiągnięcia rzeczywiste ciśnienie sprężania. Odnośnie serwisówki:
a. Opis działania dekompresatora dział 1 strona 3 i 4. W mega skrócie: gdy układ działa zmniejsza ciśnienie kompresji, co skutkuje łatwiejszym rozruchem .
b. Układ wyłącza się gdy silnik osiągnie „specyficzne” obroty. Jakie? Nie mam zielonego pojęcia…
3. Może to tylko brak zrozumienia i mówimy o tym samym sposobie pomiaru, ale wg mnie, no i mojej serwisówki (Dział 3 strony 18 i 19) to wpierw należy rozgrzać moto, zdjąć zbiornik, odłączyć dekompresator (by nie było…dekompresji, czyli spadku ciśnienia podczas kręcenia wałem przez rozrusznik) później odłączyć fajki od świec, wykręcić po jednej świecy z każdego cylindra (lepiej te lewe bo dostęp łatwiejszy) i przystąpić do pomiaru każdorazowo w miejsce jednej z wykręconych świec wkręcając końcówkę miernika.

Zatem jeśli nie odłączysz dekompresatora to nie uzyskasz właściwego ciśnienia bo dekompresator obniża ciśnienie w cylindrach dopóki wał nie obraca się z „odpowiednimi” obrotami, których samym rozrusznikiem nie osiągniesz...

Tak ja to widzę.
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #28

  • wemar
  • wemar Avatar
  • Offline
  • Moderator
  • Posty: 1901
  • Otrzymane podziękowania: 135
  • Oklaski: 22
TataMichas napisał:
Chcę pomierzyć ciśnienie sprężania i "znudziło mi się" mechaniczne odcięcie układu.
Dwie kostki przy bezpiecznikach (pod lewym deklem) z przewodami:
1a.- czerwono-biały
1b.- zółto-czarny
2a.- zielono-czerwony
2b.- czarno-niebieski

Tylko po co chcesz coś rozpinać? Po pierwsze, miernik ciśnienia ma zawór zwrotny i zachowuje wartość maksymalną, aż do jej ręcznego skasowania. Po drugie, wszystkie serwisówki podają wartość ciśnienia sprężania dla gotowego układu.
Po trzecie pomiar robisz przy wykręconych świecach w obu cylindrach (w mierzonym zastępujesz ją miernikiem i przy odłączonych kablach WN z wszystkich świec (BTW, najlepiej podpiąć jakieś luźno wiszące, by nie uszkodzić izolacji cewek.

Może jednak o czymś nie wiem, to chętnie się dowiem.
Jeżdżę, bo lubię :)
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez wemar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #29

  • LukaszGda
  • LukaszGda Avatar
  • Offline
  • wie gdzie gaźnik
  • Posty: 462
  • Otrzymane podziękowania: 25
  • Oklaski: 3
Siema
Masz miernik do sprawdzenia ciśnienia jak tak chętnie bym użyczył :)

a cewka dekompresora jest w dolnej części silnika w okolicach lasek popychaczy taka puszeczka wystarczy odłączyć.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Dekompresator 9 lata 4 miesiąc ago #30

  • TataMichas
  • TataMichas Avatar
  • Offline
  • Zasilający Forum
  • GTC 1F44-The Number Of The Beast
  • Posty: 1010
  • Otrzymane podziękowania: 54
  • Oklaski: 19
Panowie,

Gdzieś tu kiedyś czytałem jak w "elektryczny" sposób dezaktywować układ dekompresji cylindrów podczas rozruchu silnika. Niestety nie mogę odnaleźć wątku... Chcę pomierzyć ciśnienie sprężania i "znudziło mi się" mechaniczne odcięcie układu.
Proszę o info którą kostkę/bezpiecznik wyłączyć by dezaktywować ten układ.

Z góry dzięki
"Motorcycle is not collection of parts, it is collection of ideas" - Robert M. Pirsig
Ostatnio zmieniany: 9 lata 4 miesiąc ago przez TataMichas.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
Czas generowania strony: 0.035 s.
Zasilane przez Forum Kunena